۳۳ اعدام در ایران تنها در دی‌ماه ۱۳۹۹ و لزوم ارجاع پرونده جنایات رژیم به شورای امنیت


با اعدام جنایتکارانه دو زندانی در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۹ و ۳۰ دی در سنندج و زاهدان، دست کم ۳۳ زندانی در دی ماه ۱۳۹۹ توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران اعدام شده اند.

این رقم، زندانیانی را که مخفیانه اعدام میشوند و امکان ثبت مشخصات آنها وجود ندارد، در بر نمیگیرد. این اعدامها در زندانهای اهواز، قم، زاهدان، اردبیل، سنندج، کرج، رشت، مشهد، مشکین شهر، زابل، تبریز، یزد و قزوین صورت گرفته است.
در میان اعدام شدگان سه زندانی سیاسی بلوچ روز ۱۴ دیماه در زاهدان و سه زندانی اهل سنت به اتهام آخوند ساخته «بغی» در ۶ دی در زندان وکیل آباد مشهد حلق آویز شدند. در همین ماه یک زندانی زن در سنندج و محمدحسن رضایی که در زمان دستگیری ۱۶ سال داشت بعد از ۱۳ سال زندان در رشت اعدام شدند.
فاشیسم دینی حاکم بر ایران با افزایش اعدامهای جنایتکارانه و خودسرانه و دستگیریهای گسترده و دیگر اقدامات سرکوبگرانه مذبوحانه تلاش میکند از بالاگرفتن خیزشهای مردمی جلوگیری کند.
مقاومت ایران بار دیگر دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق بشر ملل متحد و سایر ارگانهای مدافع حقوق بشر، همچنانکه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام فرامیخواند. پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران این رژیم به خاطر ۴ دهه جنایت علیه بشریت باید در برابر عدالت قرارگیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲بهمن ۱۳۹۹ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۱)