فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۵ هزار نفر بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۵ هزار نفر بیشتر است

•    کریمی‌نیا از اعضای ساخت واکسن: آیا تست واکسن مشترک در مردم کشور دیگر دال بر این هست که روی مردم ما هم همان هست و هیچ اطلاعات بیشتری هم صادر نمی‌شود چرا این همه مخفی‌کاری!
•    محرز: موج های بعدی بیماری کرونا در حال آغاز شدن است.
•    عضو کمیته علمی ستاد کرونا: ویروس با کوچکترین بی‌احتیاطی طغیان می‌کند و پیک چهارم بسیار شدیدتر از قبلی‌هاست.
•    دانشگاه های پزشکی مازندران و بابل: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده اند.
•    دانشکده پزشکی آبادان: اخیرا بیماری جالت صعودی پیدا کرده و احتمال پیک سهمگین در بهمن و اسفندماه وجود دارد.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۷۸ شهر از ۲۰۵ هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۸۳۳ نفر، در البرز به ۵۲۸۳ نفر، در اردبیل به ۲۵۴۲ نفر، در اصفهان به ۱۲۹۴۵ نفر، در تهران به ۴۹۸۳۱ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۳۵ نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۸۷۰ نفر، در خوزستان به ۱۰۲۳۵ نفر، در فارس به ۶۲۱۲ نفر، در کردستان به ۳۵۱۶ نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۱۴ نفر، در گیلان به ۷۲۷۶ نفر، در مازندران به ۸۱۹۷ نفر، در هرمزگان به ۲۱۴۵ نفر و در یزد به ۳۷۵۷ نفر رسیده است.
کریمی‌نیا معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: «در مجلس در تمام این چند ماهی که از داستان کرونا می‌گذرد هیچ صحبتی از تولید مشترک ایران با یک کشور دیگر نبود یک دفعه ظرف دو هفته به‌عنوان خبر خوش اعلام می‌شود که ایران با همکاری یک کشور دیگر حتی اسم آن را هم بیان نمی‌کنند واکسن کرونا تولید کرده برای حفظ سلامت مردم ایران کلینیکال ترایال فاز یک و دو را در آن کشور انجام دادیم و کلینیکال ترایال فاز ۳ را می‌خواهیم بیاوریم داخل کشور که بعد سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت آن کشور کوباست مؤسسه طرف قرارداد انستیتو پاستور هست و قرار است کلینیکال ترایال فاز سه ۵۰هزار نفر تحت تست قرار بگیرند نتیجه ۱ و ۲ آن چه شده؟ ما تو کالینکال ترایال فاز یک و دو مگر چند صد نفر بیشتر تست می‌کنیم آیا تست این واکسن در مردم کشور دیگر دال بر این هست که روی مردم ما هم همان هست و هیچ اطلاعات بیشتری هم صادر نمی‌شود چرا این همه مخفی‌کاری!» (تلویزیون رژیم ۱ بهمن).
محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «موج های بعدی بیماری کرونا در حال آغاز شدن است و به عبارتی ‌ما هنوز درگیر بیماری هستیم. به احتمال زیاد واکسن ایرانی تا خرداد ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار می گیرد» (ایرنا ۲ بهمن).

مختاری عضو کمیته علمی کرونا گفت: «ویروس همچنان فعال است و با کوچکترین بی‌احتیاطی مجددا طغیان می‌کند.پیش بینی می‌شود که پیک چهارم بسیار شدیدتر باشد... بازگشایی مدارس همانگونه که قبلا تجربه شد منجر به افزایش درگیری کودکان می‌شود و اگرچه مرگ و میر در کودکان کمتر است ولی می‌توانند منبع عظیمی در انتقال ویروس به سایرین محسوب شوند، لذا با توجه به خستگی شدید کادر درمان و ناپایدار بودن شرایط واکسن از نظر مدت زمان ایمنی زایی؛ همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها، تنها راهکار شکست اپیدمی است» (ایسنا ۳ بهمن).

سایت حکومتی خبرانلاین نوشت: «پس از ۸ هفته، دوباره آمار فوتی‌های کرونا در کشور وارد روندی افزایشی شده است، اتفاقی که می‌تواند هشدارها را نسبت به موج چهارم بیماری از همیشه جدی‌تر کند. ادامه این روند در هفته‌های بعدی می‌تواند منجر به شروع موج چهارم کرونا شود» (خبرآنلاین ۳ بهمن)

در مازندران، دانشگاه های پزشکی مازندران و بابل اعلام کردند: «طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار کرونیی جان خود را از دست داده و بیماران جدید شناسایی شده به ۲۵۱ نفر رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲ بهمن).

در خوزستان، رئیس دانشکده پزشکی آبادان گفت: در روز های اخیر وضعیت بیماری از حالت ثابت به صعودی تغییر پیدا کرده است و احتمال وقوع پیک سهمگین بیماری در بهمن و اسفندماه وجود دارد» (جوان ارگان سپاه پاسدران ۲ بهمن).

در فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی گفت: «با روند افزایشی مبتلایان مواجه هستیم. ۵۵۶ بستری داریم که۱۰۳ تن از آنها در ICU هستند.آمار جانباختگان کرونا از ابتدای تاکنون به ۳۰۹۹ نفر رسیده است» (ایسنا ۲ بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳ بهمن ۱۳۹۹ (۲۲ ژانویه ۲۰۲۱)