فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۵ هزار و ۴۰۰ نفر بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۵ هزار و ۴۰۰ نفر بیشتر است

•    روحانی: تا واکسن‌های ایرانی برسد، حداقل ۶ ماه دیگر پیش رو داریم که باید کاملاً مراقبت کنیم تا ببینیم شرایط چه می‌شود. آخر بهار، در تابستان انشاءالله واکسن برکت، رازی و پاستور در دسترس هستند
•    سخنگوی وزارت بهداشت: وضعیت شکننده است. در برخی استانها شاهد افزایش بستری هستیم. هفته گذشته بیشترین بستری در مازندران، گیلان و همدان و بیشترین مرگ و میر در مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان بود
•    حریرچی: در برخی از استان‌ها خیزش جدیدی بیماری و در تهران و اصفهان افزایش بیماری در افراد ۷ تا ۱۸ ساله داشته ایم
•    مردانی: حتما پیک و موج دیگری را تجربه خواهیم کرد شرایط فعلی شکننده است
•    دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: مراجعه کنندگان سرپایی این هفته ۱۵ درصد، تست مثبت ۳درصد، بیماران قرنطینه ای ۲۱ درصد، موارد بستری ۲۱ درصد و بیماران بستری در ICU ۷ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۷۸ شهر از ۲۰۵ هزار و ۴۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۵۳۳ نفر، در اصفهان به ۱۲۹۷۵ نفر، در تهران به ۴۹۹۰۶ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۹۵۶ نفر، در فارس به ۶۲۲۷ نفر، در قزوین به ۲۱۷۷ نفر، در قم به ۷۹۸۰ نفر، در کرمان به ۴۵۴۴ نفر، در گلستان به ۵۱۸۰ نفر، در گیلان به ۷۲۹۶ نفر، در لرستان به ۸۳۰۳ نفر، در مازندران به ۸۲۲۷ نفر، در مرکزی به ۴۲۰۸ نفر و در همدان به ۴۸۴۳ نفر رسیده است.

روحانی رییس جمهور رژیم آخوندها امروز اذعان کرد: «در برخی از استان‌ها، روند کاهشی‌اش متوقف و در بعضی جاها یک مقدار مختصری شروع شده بود به افزایش تعداد بیمار، همچنان نگرانی زیادی از ویروس جدید جهش یافته به نام ویروس انگلیسی وجود دارد. اخیراً در کشور دیگری هم متاسیون مشاهده شده است. در برخی استان‌ها موارد ابتلا به جوان‌ها و نوجوان‌ها اخیراً افزایش یافته که این هم یک نگرانی جدید است. تا واکسن‌های ایرانی برسد، حداقل ۶ ماه دیگر پیش رو داریم که باید کاملاً مراقبت کنیم تا ببینیم شرایط چه می‌شود. آخر بهار، در تابستان ان‌شاء الله واکسن برکت، رازی و پاستور در دسترس هستند».

لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «در برخی استانها شاهد توقف روند کاهشی کرونا و افزایش موارد بستری هستیم که نگران کننده است. اکنون وضعیت کرونا در همه کشور شکننده و حساس است. هفته گذشته بیشترین موارد بستری در مازندران، گیلان و همدان و بیشترین موارد مرگ و میر کرونا نیز در مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان بود» (ایرنا ۴ بهمن).

حریرچی معاون وزارت بهداشت گفت: «در برخی از استان‌ها خیزش جدیدی از بیماری دیده شده و در ۲ استان تهران و اصفهان مواردی از رشد بیماری در افراد ۷ تا ۱۸ سال یافت شده است. مهمترین نگرانی در کلان‌شهرهایی مانند تهران و کرج، حمل و نقل عمومی است چراکه امکانات و ظرفیت لازم در این راستا وجود ندارد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۴ بهمن).

رییسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «افزایش ترددها، افزایش موارد ابتلای سرپایی در برخی شهرها نگران کننده است. ترددها نسبت به اول دی ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است این وضعیت نگران کننده است. یادمان نرود در تیر و مرداد چه وضعیتی پیدا کردیم موج جدید شکل گرفت و مرگ و میر افزایش یافت» (ایسنا ۴ بهمن).

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا از ادامه روند افزایش موارد ابتلا با شیبی ملایم خبر داد و گفت: «حتما پیک و موج دیگری را تجربه خواهیم کرد. اگر مجددا ویروس تشدید یابد، ممکن است گرفتاری‌مان بیشتر شود. شرایط فعلی شکننده است و با کوچکترین عدم رعایتی می‌تواند بیماری مجددا در کشور پیک بزند. بستری‌های ناشی از کرونا نسبت به قبل مقداری بیشتر شده است» (ایسنا ۴ بهمن).

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا گفت: «چندین موضوع در شرف وقوع است که می‌تواند تغییراتی در آمار کرونا به دنبال داشته باشد. یکی شروع مدارس است، در موج دوم و سوم میزان ابتلای افراد زیر۲۰ سال افزایش یافته بود.» (ایسنا ۴ بهمن).

در همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روند کند افزایش مبتلایان در همه شهرستان ها محسوس است. این وضعیت در بیماران سرپایی و نیاز به بستری ملایر، نهاوند و همدان شتاب بیشتری دارد» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۴ بهمن).

در سمنان، استاندار گفت: «تعداد بیماران سرپایی و بستری مربوط به کووید۱۹ در حال افزایش است و اگر این روند ادامه یابد، می‌تواند نشانه خیز بعدی کرونا در استان باشد» (ایرنا ۴ بهمن).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت در این هفته نسبت به هفته قبل میزان مراجعه کنندگان سرپایی ۱۵ درصد تست‌های مثبت ۳ درصد، بیماران قرنطینه ای۲۱ درصد، موارد بستری ۲۱درصد و بیماران بستری در ICU ۷ درصد افزایش داشته است(ایسنا ۴ بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۴ بهمن ۱۳۹۹ (۲۳ ژانویه ۲۰۲۱)