فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۶ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است


کارگزاران رژیم از افزایش مبتلایان و بستریها در استانهای تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، فارس، لرستان، خوزستان، البرز، یزد، همدان، سمنان و هرمزگان خبر میدهند

•    ربیعی: در تهران بستریهای ۵ تا ۱۷ سال افزایش پیدا کرده است. این امید هست که اواخر بهار یا تابستان مردم از واکسن ایرانی استفاده کنند
•    محرز: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود پیک چهارم را اواخر بهمن و اوایل اسفند خواهیم داشت. مردم خسته شده اند
•    استاندار تهران: با اشاره به شیب افزایش روند بیماری، رنگ تهران زرد متمایل به نارنجی ست
•    رییسی: مطالبی که در ستاد کرونا مطرح می‌شود محرمانه است و انتشار این مطالب در فضای مجازی جای سؤال دارد
•    زالی: در ۲۴ ساعت گذشته مراجعان سرپایی در تهران ۴۱۰۰ نفر بوده است. بیش از ۸۰درصد مراجعات به مطبهای خصوصی است، لذا ممکن است آمار به‌مراتب بالاتر از آماری باشد که امروز اعلام شده است
•    بیمارستان رازی اهواز: یواش یواش دوباره آمار میرود بالا. ‌به نسبت گذشته خیلی بدتر شده هر کس می آید ICU میخواهند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۷۸ شهر از ۲۰۶ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۸۸۳ نفر، در آذربایجان غربی به ۷۵۸۸ نفر، در اصفهان به ۱۳۱۰۰ نفر، در تهران به ۵۰۱۳۶ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۵۵ نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۰۱۰ نفر، در خوزستان به ۱۰۳۱۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۹۸۶ نفر، در قزوین به ۲۱۹۲ نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۲۹ نفر، در گلستان به ۵۲۴۵ نفر، در مازندران به ۸۳۴۷ نفر، در مرکزی به ۴۲۲۸ نفر، در هرمزگان به ۲۱۶۰ نفر و در یزد به ۳۸۰۲ رسیده است.

در حالیکه دانشگاههای پزشکی و بسیاری از کارگزاران رژیم در سه روز گذشته از افزایش مبتلایان و بستریها در استانهای تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، فارس، لرستان، خوزستان، البرز، یزد، همدان، سمنان و هرمزگان خبر میدهند، فاشیسم دینی حاکم بر ایران با بیرحمی و قساوت از خرید واکسن طفره میرود و مردم را به ” واکسن ایرانی” که معلوم نیست چه کیفیتی دارد و چه زمانی آماده میشود احاله میدهد. سردژخیم ربیعی، سخنگوی روحانی با تاکید بر افزایش بستریهای بین ۵ تا ۱۷ سال گفت «مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت انستیتو رازی و انستیتو پاستور به‌خوبی به پیش می‌رود و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی استفاده نمایند» (تلویزیون رژیم ۷ بهمن).

محرز عضو علمی ستاد کرونا با اشاره به افزایش مبتلایان گفت: «اگر وضعیت به همین منوال پیش برود پیک چهارم را اواخر بهمن و اوایل اسفند خواهیم داشت. مردم خسته شده اند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۶ بهمن).

رییسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «مطالبی که در ستاد کرونا مطرح می‌شود محرمانه است و انتشار این مطالب در فضای مجازی جای سؤال دارد. جلسات ستاد کرونا به صورت محرمانه برگزار می‌شود و تنها بخشی از سخنان غیرمحرمانه مطرح شده توسط صدا و سیما پخش می‌شود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷ بهمن).

در تهران، استاندار شب گذشته در تلویزیون رژیم با اشاره به شیب ملایم افزایش بیماری گفت رنگ تهران زرد متمایل به نارنجی است»(تلویزیون رژیم ۶ بهمن). زالی رییس ستاد کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته «کسانی که به بخشهای سرپایی مراجعه کردند ۴۱۰۰ نفر بوده است که در مقایسه با هفته‌های قبل اندکی افزایش داشته است. آمار مراجعان عمدتاً در بخشهای دولتی است، اما در تهران بالای ۸۰درصد مراجعات سرپایی به مطبهای خصوصی است، لذا ممکن است در آمارهای ما گنجانده نشوند. ممکن است آمار در این خصوص به‌مراتب بالاتر از آماری باشد که امروز اعلام شده است. در طول هفته گذشته میزان بستری بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰نفر بود ولی مجموعه بستری استان در روز گذشته به ۱۹۳۶ نفر رسید» (ایرنا ۶ بهمن).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «تاکنون ۳۱۲۰ نفر جان باختند و هم اکنون ۳۸۰ بیمار کرونایی بستری هستند که ۱۰۴ نفر در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ بهمن). رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد از خیز مجدد کرونا خبرداد و گفت: «قطعاً با معضل گسترش شیوع کرونا مواجه خواهیم بود. متأسفانه ظرفیت بخش خاکستری بیماران کرونایی در بیمارستان لامرد تکمیل شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ بهمن).

در لرستان، معاون دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش مبتلایان در هفته گذشته گفت: «نگران بروز موج چهارم ابتلا و مرگ و میر هستیم. افزایش آمار ابتلاء طی یک هفته گذشته ملموس است و این یک زنگ خطر است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ بهمن).

در خوزستان، کادر بیمارستان رازی اهواز: «در حال حاضر یواش یواش دوباره آمار داره میرود بالا. ‌به نسبت گذشته خیلی بدتر شده اوضاع یعنی هر کسی می آید ICU میخواهد» (تلویزیون رژیم ۶ بهمن).

در البرز، سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه پزشکی گفت: «طی چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعان سرپایی بوده‌ایم ممکن است چند هفته آینده تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها هم افزایش داشته باشدوشاهد موج چهارم بیماری باشیم» (ایسنا ۷ بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷ بهمن ۱۳۹۹ (۲۶ ژانویه ۲۰۲۱)