فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۶ شهر از ۲۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر است

 آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۶ شهر از ۲۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر است

  •     حریرچی: ویروس انگلیسی بسیار تهاجمی، از مرزها وارد خوزستان شده است، تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از ۲۰۰ نفر در روز به ۳۵۰۰ نفر و تعداد بستری‌ها در یک ماه از ۱۰۰ نفر به ۱۱۰۰ نفر افزایش یافته است
  •    بیمارستانهای اهواز: آمار مراجعه به بیمارستان ها لحظه ای افزایش می یابد، ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده و سرعت انتشار به حدی بالا است که به نظام درمان خوزستان آسیب جدی وارد می کند لذا خواستار تعطیلی دو هفته ای استان هستیم
  •    فرماندار اهواز: بیمارستان‌های اهواز مملو از بیماران کرونایی است؛ ICUها پر هستند و میزان مرگ و میر بالا رفته است
  •     وزارت بهداشت رژیم: با توجه به گردش ویروس جهش‌یافته در خوزستان و تعدادی از استانها، ادامه روند در کشور فاجعه‌بار است
  •    دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان: ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه به طور کامل تکمیل شده و مجبور هستیم بیمارستان دیگری را برای خدمات دهی وارد چرخه فعالیت کنیم
  •     دانشگاههای علوم پزشکی گیلان و آذربایجان شرقی از ورود ویروس انگلیسی به این استانها خبر دادند

    سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۴ اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۸۶ شهر از ۲۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۲۷۳ نفر، در آذربایجان غربی به ۸۱۷۸ نفر، در اصفهان به ۱۴۱۶۵ نفر، در تهران به ۵۲۳۷۱ نفر، در خوزستان به ۱۱۲۱۰ نفر، در کرمان به ۴۸۷۴ نفر، در گیلان به ۷۸۵۱ نفر، در لرستان به ۹۰۷۳ نفر، در مازندران به ۹۲۶۲ نفر، در هرمزگان به ۲۳۷۵ نفر و در یزد به ۴۰۳۷ نفر رسیده است.

    لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: “روند ابتلا و بستری در خوزستان به‌شدت در حال افزایش و نگران‌کننده است و با توجه به گردش ویروس جهش‌یافته در خوزستان و تعدادی از استانهای دیگر، ادامه روند بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در کشور فاجعه‌بار است» (ایرنا ۴ اسفند).
    در خوزستان، حریرچی، معاون وزیر بهداشت در مورد شیوع بیماری کرونا در خوزستان گفت: «ویروس انگلیسی بسیار تهاجمی و از مرزها وارد خوزستان شده است، تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از ۲۰۰ نفر در روز به ۳۵۰۰ نفر و تعداد بستری‌ها در مقایسه با یک ماه پیش از ۱۰۰ نفر به ۱۱۰۰ نفر افزایش یافته است. خوزستان به خیز سوم بیماری کرونا وارد شده و در استان آذربایجان غربی نیز روند ابتلاء صعودی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴ اسفند).
    رییس بیمارستان گلستان اهواز از افزایش آمار مراجعه به بیمارستان ها به صورت لحظه ای و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان ها خبر داد و گفت «سرعت انتشار ویروس به حدی بالا است که گنجایش بیمارستان های اهواز پر شده که به نظام درمان خوزستان آسیب جدی وارد می کند
    لذا از استاندار تقاضا داریم که نسبت به تعطیلی استان و شهرستان های قرمز اقدام لازم را انجام دهد». از سوی دیگر «روسای بیمارستان های رازی، خمینی، سینا، امیرالمومنین(ع)، طالقانی و گلستان اهواز که درگیر کرونا هستند از استاندار خوزستان درخواست تعطیلی ۲ هفته ای خوزستان را دارند» (ایرنا ۳ اسفند).
    فرماندار اهواز نیز با اشاره به وضعیت بحرانی شهر گفت: «بیمارستان‌های اهواز مملو از بیماران مبتلا به کرونا است؛ ICUها پر هستند و میزان تلفات و مرگ و میر بالا رفته است» (ایسنا ۴ اسفند).
    در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه به طور کامل تکمیل شده است و مجبور هستیم بیمارستان دیگری را برای خدمات دهی وارد چرخه فعالیت کنیم و در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان های دولتی، بیمارستان های خصوصی به مانند موج سوم به کمک دانشگاه علوم پزشکی می آیند» (ایرنا ۳ اسفند).
    در گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تست کرونای یک خانم ۷۱ ساله به یکی از بیمارستان های البرز مراجعه کرده بود، از نوع جهش یافته انگلیسی گزارش شده است» (ایرنا ۴ اسفند).
    در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «یک شهروند اهری با سابقه مسافرت به عراق و بازگشت به کشور در روزهای اخیر تحت بررسی و آزمایش های لازم قرار گرفت و از نظر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی مثبت شناخته شد» (ایرنا ۴ اسفند).

 

  • دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
    ۴ اسفند ۱۳۹۹(۲۲فوریه ۲۰۲۱)