تهاجم مردم به سپاه سرجنگل و اعتصاب گسترده در چند شهر سیستان و بلوچستان + پیام مسعود رجوی


اعتصاب در ایرانشهر و زاهدان در حمایت از قیام سراوان
تهاجم جوانان دلیر بلوچ به پایگاه پاسداران در منطقه کورین سرجنگل
تسخیر پایگاه و فرار مزدوران

تهاجم مردم به سپاه سرجنگل و اعتصاب گسترده در چند شهر سیستان و بلوچستان + پیام مسعود رجوی

در پی درگیریهای روز گذشته سه‌شنبه ۵ اسفند در سراوان و تصرف فرمانداری شهر توسط مردم به جان آمده، امروز مردم در شماری از شهرهای سیستان و بلوچستان در همبستگی با مردم سراوان دست به اعتصاب زدند.
 
درگیری در منطقه سرجنگل کورین (زاهدان)

امروز ۶اسفند۹۹ مردم دلاور منطقه سرجنگل کورین از توابع زاهدان در همبستگی شجاعانه با مردم سراوان به خیابانها ریخته و مرکز سپاه ضدمردمی در این منطقه را مورد هجوم خود قرار دادند. گزارشات و ویدئوهای دریافتی روی شبکه‌های اجتماعی حاکی از درگیری میان مردم و مزدوران سپاه است.

مردم و جوانان بلوچ که در حمایت از خیزش مردم سراوان بپاخاسته بودند به‌رغم حضور و جو سنگین مأموران امنیتی با آتش زدن لاستیک، جاده کورین به زاهدان را بستند. و با مزدوران رژیم درگیر شدند. مأموران جنایتکار رژیم به سمت مردم معترض شلیک می‌کردند.

جوانان دلیر بعد از بستن جاده کورین زاهدان پایگاه سپاه در کورین را تسخیر کردند و با ورود به پایگاه سپاه خودرویی را به آتش کشیدند.

پاسداران از ترس مردم به پشت‌بام پایگاه پناه بردند و شروع به تیراندازی به سمت مردم کردند.

به‌رغم تیراندازیهای ممتد مأموران، مردم مقاومت و ایستادگی کرده و پایگاه را ترک نکردند.

پس از تسخیر پایگاه سپاه توسط مردم، پاسداران مزدور وحشت‌زده از زاهدان و جون آباد درخواست نیروی کمکی کردند. ده‌ها خودروی یگان ویژه و نیروهای موسوم به مرصاد عازم کورین شدند تا با قیام جوانان و مردم زاهدان مقابله کنند.

بنا‌به گزارشهای رسیده از زاهدان پس از قیام جوانان و مردم کورین نیروهای امنیتی و نظامی در زاهدان به‌حالت آماده‌باش کامل در آمده‌اند و در مناطق مختلف شهر مستقر شده‌اند.

اعتصاب در شهرهای سیستان و بلوچستان

سراوان: ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حکایت از اعتصاب در بازار و برخی از مغازه‌های این شهر دارد. این اعتصاب در اعتراض به سرکوب مردم در روز گذشته برگزار شده است.

زاهدان و سرباز: گزارشهای مردمی از این دو شهر نیز حاکی است که شماری از مغازه‌ها در اعتصاب به‌سر می‌برند. نیروهای سرکوبگر انتظامی در سطح شهر مستقر شده‌اند و وحشت نیروهای رژیم را از خیزشی دوباره فراگرفته است.

سرجنگل: بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تجمع اعتراضی در این شهر نیز برگزار شده است. مردم این منطقه نیز با مردم سراوان اعلام همبستگی کرده‌اند.

دزاپ: در منطقه دزاپ نیز شماری از مغازه‌داران در همبستگی با مردم سراوان مغازه‌های خود را بستند. نیروهای سرکوبگر انتظامی در هراس از این اعتصاب به خیابان‌ها ریخته و منطقه را تحت کنترل گرفته‌اند.

شایان ذکر است که روز گذشته به‌دنبال درگیریهای روز دوشنبه مردم محروم سراوان با نیروهای سرکوبگر که به جان باختن و مجروح شدن دهها تن از سوخت‌بران و جوانان منجر شد، از صبح سه‌شنبه ۵ اسفند، دست به اعتصاب زده و مغازه‌های خود را بستند و به‌رغم حضور گسترده پاسداران و نیروهای امنیتی و انتظامی خود را به فرمانداری سراوان رساندند. پاسداران جنایتکار برای متفرق کردن مردم اقدام به شلیک گلوله و پرتاب گاز اشک‌آور کردند. اما مردم خشمگین به مقابله برخاستند و ساختمان فرمانداری را به تصرف درآوردند.

جوانان شورشگر در درگیری با پاسداران جنایتکار چند خودروی نیروی انتظامی را واژگون کرده و به آتش کشیدند و جاده مقابل پایگاه سپاه پاسداران را با به آتش کشیدن لاستیک، بستند. درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر در نقاط مختلف شهر ادامه داشت. گزارشها تا بعدازظهر سه‌شنبه حاکی از ۴۰ شهید و بیش از ۱۰۰ مجروح است.

تصاویر و اسامی شماری از شهیدان مردم سراوان تاکنون منتشر شده اما رژیم و مزدوران و پشتیبانان در تلاش برای هر چه کوچکتر جلوه دادن قیام و آمار شهیدان و مجروحان هستند.