حمایت دوستان ایران ازاد در هلند از دکتر صالح مطلک

کمیته دوستان ایران ازاد در هلند (24 دی) طی بیانیه ای حذف دکتر صالح مطلک از انتخابات مجلس عراق را محکوم و اعلام کرد باید از مداخلات رژیم ایران در انتخابات عراق جلوگیری شود.
کمیته دوستان ایران آزاد در هلند نوشت: ما مطلع شدیم که دکتر صالح مطلک و جبهه گفتگوی ملی از شرکت در انتخابات مجلس عراق منع گردیده اند. روشن است که این توطئه توسط رژیم ایران طراحی شده است. چرا که این رژیم تحمل انتخابات آزاد و دموکراتیک در عراق را ندارد.
به همین خاطر به جاست که نتیجه گیری کنیم سفر وزیر خارجه ایران به عراق برای حذف دکتر مطلک از انتخابات عراق بوده است. واضح است که مزدوران وابسته به رژیم ایران که در سیستمهای حکومتی عراق نفوذ کرده اند در صورت وجود یک انتخابات دموکراتیک در عراق از صحنه حذف خواهند شد.
برکناری دکتر مطلک از انتخابات عراق مشروعیت و اعتبار مجلس ان کشور را از بین می برد. این در واقع نمونه ایست از انتخابات پوشالی که توسط رژیم ایران به عراق صادر خواهد شد.
 کمیته هلندی دوستان ایران آزاد این حرکت غیر دمکراتیک را به شدت محکوم کرده و از سازمان ملل متحد, دولت آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهد که در این امر دخالت نموده و مانع حذف دکتر مطلک از انتخابات عراق گردند.