اسامی کاندیداهای حذف شده از انتخابات عراق به طور علنی منتشر نمی شود

 

رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق در مصاحبه با تلویزیون العراقیه (29دی88) گفت: نظام کاندیداتوری انتخابات انتشار اسامی 511 کاندیدای حذف شده توسط ستاد حسابرسی و عدالت را منع می‌کند. وی گفت که این اسامی به جریانهایی که شامل این حذف شده‌اند ابلاغ خواهد شد

فرج الحیدری گفت: ما فقط اسامی کاندیداهایی را که تأیید شدند اعلام خواهیم کرد و نه برعکس. طبعاً انتشار اسامی افرادی که مشمول ریشه‌کنی شده‌اند در روزنامه‌ها نادرست است و ممکن است منجر به مسائلی شود که ما از آن بری هستیم. برای این که ممکن است این فرد النهایه حذف نشود. طبعاً ما الان نمی‌توانیم آرای مردم را ثبت کنیم که تو غیر مشمول هستی و این اشتباه است. بهتر است که به جریان سیاسی ابلاغ کنیم و جریان سیاسی به این کاندیدا ابلاغ کند و کاندیدا هم می‌تواند اگر حذف شده است  و کاری نمی‌تواند انجام دهد و نفری جایگزین را باید معرفی بکند و اگر هم حذف نشده طبعاً اسم او بار دیگر به لیست برمی‌گردد».

 رژیم ایران به طور گسترده بمب چسبنده به عراق وارد میکند
رئیس کمیته دفاع و امنیت در شورای استان الانبار عراق گفت: رژیم ایران در امور عراق دخالت می‌کند. بخصوص در استان الانبار به گونه‌یی بسیار مخرب و منفی. این رژیم ایران است که بمب چسپنده وارد می‌کند که اخیرا به طور گسترده وارد کشور  و استان الانبار می‌شود.
وی که اظهاراتش در روزنامه خبات(27دی88) متعلق به حزب دموکرات کردستان عراق درج شده افزود:
از ماه اکتبر 2009 تعداد 171 بمب چسپنده پیشرفته در اندازه‌های مختلف وارد کرده و اینها موجب کشته شدن 53 نفر از سیاستمداران و علمای مذهبی و رؤسای عشایر و مسئولین امنیت استان شده‌اند. روی همه این مواد منفجره نوشته شده بود ”ساخت ایران” و تاریخ ساخت آنها نیز مربوط به چند سال اخیر است و بخصوص در سال 2007 اعضای قاعده از آنها استفاده کرده‌اند. وی افزود: این بمب‌ها شهروندان و سیاستمداران و افراد شناخته شده را به قتل می‌رساند. من خودم جزو کسانی بودم که هدف قرار گرفتم .
شیخ عفان سعدون تاکید کرد که تاکتیک جدید اعضای قاعده و گروههای مسلحی که به دستور رژیم ایران عمل می‌کنند عبارت است از تصفیه شخصیتهای فلوجه و رمادی و هیت شهرهای فرات علیا در غرب عراق. وی همچنین گفت که رژیم ایران از طریق حمایت کردن از القاعده و گروههای مسلح دیگر، روی برهم زدن امنیت انبار تاکید دارد.