جک استراو ازیک سال قبل از جنگ عراق, مخالف جنگ بودم

جک استراو در حالیکه قرار است در برابر کمیته تحقیقات در باره جنگ عراق قرار بگیرد, در نامه ای که در یکی از نشریات انگلستان از وی منتشر شده مدعی شده که وی از یک سال قبل حمله به عراق مخالف جنگ بوده است,در حالیکه وزیر خارجه انگلستان بوده و کسی بوده که جنگ را به کشور عرضه کرده است. سوال این است که اگر مخالف بوده پس چرا مخالفتش را با افکار عمومی در میان نگذاشته است.

تلویزیون سی ان ان  (اول بهمن 88). جک استراو می گوید ازیک سال قبل مخالف جنگ عراق بوده است درحالی که وی وزیر امورخارجه زمان جنگ بوده است
مجری: امروز شهادت دیگری در برابر کمیته تحقیق جنگ عراق صورت می گیرد, این هیئـت امروز به سخنان جک استراو گوش خواهد داد, وی وزیر امورخارجه وقت در زمان تهاجم سال 2003 بوده است, جک استراو درحال حاضر یک عضو کابینه است.
  گزارش خبرنگار سی ان ان: جک استرا و اولین عضو کابینه دولت است که در این جلسات حضور پیدا می کند اما در رابطه با جنگ همانطور که گفتید وی وزیر امورخارجه و نماینده دولت در ارتباط با آمریکا بوده است, و فردی بوده که موقعیت جنگ را برای کشور فراهم کرده است, و آن جنگ را به جهان عرضه کرده بود, و وی در واقع یکی از طرفداران مداخله نظامی درعراق بود, و این کاملاً در تناقض با نامه ایست که وی علنی نموده است که به یکی از روزنامه های انگلستان هفته گذشته راه پیدا کرده, که از جک استراو به تونی بلر نخست وزیر وقت بوده است که, یک سال قبل ازحمله بوده است, در آن جک استراو, لیستی طولانی از نگرانی هایی را که چرا رفتن به جنگ با عراق ایده بدی می باشد, و در آن از فقدان حمایت صحبت کرده است, واین واقعیت که عراق پس از تهاجم مکان بهتری نخواهد بود, بنابراین امروز در انتظار صحبتهای  وی که در حقیقت به طور خصوصی موضع وی در آنزمان چه بوده است هستیم, که آیا وی در حقیقت نظرخود را  به نفع رفتن به این جنگ تغییر داده است؟ یا آیا وی در تمام این مدت این نگرانی ها را داشته است؟ و اگر نداشته چرا این موضوع را به طور علنی در میان عموم مطرح نکرده است.
 وی همچنین قرار است به احتمال زیاد به عنوان یکی از عناصر  اصلی این تحقیقات مورد امتحان قرار گیرد, در مورد این که دقیقاً چه زمانی تونی بلر تصمیم گرفت به اتفاق آمریکا وارد این جنگ شود؟ و چگونه آنها می گفتند که اطلاعات مربوط به سلاحهای کشتار جمعی عراق را بدست آورده اند...