دکتر صالح مطلک: به من رسما گفتندیا باید تصفیه سیاسی را قبول ‌کنی یا تصفیه فیزیکی را

دکتر صالح مُطلک، دبیرکل جنبش ملی عراق، در مصاحبه با تلویزیون الجزیره(16بهمن88) نسبت به توطئه حذف خود هشدار داد و گفت: از سوی طرف رسمی هشدار دریافت کردم که می‌گوید دو گزینه در برابر شماست. یا باید تصفیه سیاسی را قبول ‌کنی یا تصفیه فیزیکی را

وی در پاسخ به این سؤال که تصمیم تعیین تکلیف قبل از انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: هنگامی که ما به حکم ستاد حسابرسی و عدالت اعتراض کردیم، آنهایی که به ما می‌گفتند قضایی عراق بین ما و شما داوری می‌کند، وقتی که دادگاه استیناف حکم صادر کرد، به نحو هیستریک واکنش نشان دادند. کسانی که حتی گواهینامه سیکل را ندارند صحبت از غیر قانونی بودن این حکم در دولت عراق می‌کنند. … آنچه که امروز به دست آمد، سنت خطرناکی برجای می‌گذارد که در تاریخ عراق وجود نداشته است. …اما من تردید دارم که دادگاه استیناف از حکم خود عقب نشینی کند.
در ادامه مصاحبه خبرنگار الجزیره پرسید: آیا تردید دارید که این تصمیم منجر به تأخیر در برگزاری انتخابات شود؟
دکتر صالح المطلک پاسخ داد:… این تصمیم ممکن است به هرچیزی از جمله تأخیر در برگزاری انتخابات و سایر مسائل ممکن است منجر شود. به نظر می‌رسد که برخی از برادران سیاسی برای باقی ماندن در حاکمیت می‌خواهند که عراق را به ناکجاآباد بکشانند. آنها مصمم هستند که حاکمیت را به هیچ شکلی من الاشکال از دست ندهند. … برای این که از پیروزی جریان ملی در مرحله آینده نگران هستند و حداقل می‌خواهند که آن را کنار بگذارند یا تضعیف کنند. بنابراین ما در برابر توطئه بزرگی هستیم و می‌خواهند که به هر شکلی ما را کنار بگذارند. بگذار به صریحترین عبارت به شما بگویم و همه هم بشنوند. من از سوی طرف رسمی هشدار دریافت کردم که می‌گوید دو گزینه در برابر شماست. یا باید تصفیه سیاسی را قبول ‌کنی یا تصفیه فیزیکی را؟