یک نماینده پارلمان عراق، خواستار بیرون انداختن سفارت رژیم آخوندی از عراق شد

اُسامه النُجیفی، نماینده پارلمان عراق، خواستار بیرون انداختن سفارت رژیم آخوندی از عراق شد.

وی که با تلویزیون السومریه مصاحبه میکرد, در پاسخ به این سؤال که چگونه نقش سفارت رژیم ایران در بغداد را ارزیابی میکنید؟ گفت: این سفارت نقشی بسیار منفی دارد و به دلیل تجاوزات زیادی که انجام داده باید از عراق بیرون انداخته شود. اُسامه النُجیفی گفت: سفیر رژیم ایران در عراق دارای اختیارات گسترده یی است و نفوذ بسیار زیادی در امور عراق دارد.
السومریه پرسید: سفارت ایران در بغداد چه اقداماتی خارج از عرف دیپلوماتیک انجام داده است؟
اُسامه نُجیفی برخی از اقدامات سفارت رژیم را برشمرد و گفت: اشغال خاک عراق، آموزش دادن به نیروهای شبهنظامی، ارسال سلاح به عراق، تعدی و تجاوز به شهروندان عراقی، تلاش برای دامن زدن به فتنه طائفی، آیا این کارها خارج از عرف دیپلوماتیک نیست؟ حتی خود دولت عراق، فیلمهایی پخش کرده که این را اثبات میکند. یکی از این فیلمها، فیلم کشف سلاحهای ساخت ایران است که جدیداً وارد بصره شده است. فیلم دیگر که پخش شد نیروهای شبهنظامی را نشان داد که در ایران آموزش دیده بودند و برای خمپارهباران مناطق و موشکزدن و غیره به عراق آمده بودند، چند روز قبل یک گروگان انگلیسی را آزاد کردند و اسنادی وجود دارد که ثابت میکند این گروگان برای مدتها در ایران محبوس بوده است.
اُسامه النُجیفی در پاسخ به سؤالی درباره واکنش دولت عراق به اشغال چاههای نفت فکه توسط رژیم ایران، گفت: واقعیت این است که این تجاوزات گذرا نیستند بلکه مستمر میباشند و همچنان تجاوز به خاک عراق ادامه دارد. من معتقدم که عملکرد دولت در قبال موضوعی به این حساسیت در حد مطلوب نبوده است…