هیلاری کلینتون سفر خود را به خاورمیانه در راستای تحریمها علیه رژیم آغاز کرد

دراین سفر وزیر خارجه آمریکا با عربستان برای بالا بردن صدور نفت به چین گفتگو می کند تا حمایت چین از تحریمات سازمان ملل را به دست آورد. کلینتون از قطر نیز بازدید خواهد کرد.
 
خبرگزاری فرانسه 24 بهمن 88ـ هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز شنبه  برای دیدار رسمی ازقطر وعربستان سعودی راهی این منطقه شد. او دراین سفر به دنبال متحدین عرب و مسلمانی برای پیشبرد خط تحریم علیه ایران می گردد. سفرکلینتون هم چنین در راستای صلح بین اعراب و اسرائیل می باشد.
هدف دیگر سفرکلینتون به این منطقه ازجهان این است که با عربستان سعودی وارد مذاکراتی شود تا صدور نفت این کشور به چین را بالا ببرد, به نحوی که بتوان روی رای چین برای تحریمات علیه رژیم ایران بتوان حساب کرد. یکی ازمسولین بالای سیاست خارجی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت ما نمی توانیم این نکته را نادیده بگیریم که این مورد ,قسمت عمده ای ازمذاکرات ما خواهد بود.
ایران روز سه شنبه اعلام کرد که غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را علیرغم اعتراضات کشورهای غربی شروع کرده است. این موضوع بدگمانی نسبت به نیات تهران مبنی بر ساختن بمب اتمی تحت پوشش برنامه های صلح آمیز بر انگیخته است.
خانم کلینتون در ریاض با ملک عبدالله و وزیر خارجه او سعود الفیصل ملاقات می کند. او  این ملاقاتها را در کنار دریای سرخ در شهرجده ,با بالاترین مسولین سیاسی عربستان پیش خواهد برد.
خانم کلینتون در دوحه, قطر, با شیخ حامد بن خلیفه ال طانی و وزیر خارجه او شیخ حامد بن جاسم بن جابر الطانی ملاقات می کند. فیلیپ کرول, سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت در کناربحث ایران, بحث صلح درخاورمیانه موضوع اصلی است که وزارت خارجه در این سفر پیگیری می کند. حضور القاعده در یمن نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در این سفر به بحث گذاشته می شود. هیلاری کلینتون با رهبران سایر کشورها مانند ترکیه نیز درارتباط خواهد بود. ترکیه خواهان یافتن راه حلی برای حل بحران اتمی ایران می باشد. زیرا تحریمهای اقتصادی ونظامی عواقب سختی را به همراه خواهند داشت.