مصاحبه دکتر صالح مطلک دبیرکل جنبش ملی عراق با تلویزیونهای العربیه و الجزیره

دکتر صالح المطلک دبیرکل جنبش ملی عراق درباره خبر حذف خود و دکتر ظافرالعانی از انتخابات عراق به تلویزیون العربیه گفت: بنظر می رسد که صدا و نجوای احمدی نژاد از خارج از مرز تاثیر بیشتری روی بخشی از سیاست مداران عراقی داشته است تا فریاد های گرسنگی مردم عراق  که روزانه از گرسنگی و ظلم می نالند. به آنها می گویم, اگر این خبر درست باشد , مفروض این است که از دستگاه قضائی بشنویم و نه از احمد چلبی, اگر این خبر درست است نباید زیاد خوشحال باشند زیرا که پیروزی موقت است و نبرد با آنها ادامه دارد و در نهایت پیروز نخواهند شد و پروژه وحدت عراق پیروز خواهد شد پروژه ملی عراق پیروز خواهد شد. می گویم که این تیرخلاص بر روند سیاسی است و خودکشی دمکراسی در  عراق است.
مجری العربیه پرسید: منظور شما از صحبت های احمدی نژاد چیست؟
صالح المطلک گفت: احمدی نژاد اعلام کرد که اجازه نخواهد داد که تصمیمات ستاد حسابرسی و عدالت در عراق اجرا نشود و به غرب و غیر غرب اجازه نخواهد داد که پروژه ای از این نوع داشته باشند. ما به دادگاه استیناف حول اتهاماتی شکایت کردیم که از آن خبرنداشتیم و حکمی دریافت کردیم که فرض بر این است که از طرف دادگاه استیناف  باشد ولی از احمد چلبی و تلویزیون بدنام الفرات شنیدیم. در نتیجه درست است که ما هنوز هیچ حکمی را دریافت نکرده ایم ولی اگر این تصمیم درست باشد به آنها می گوییم که پرچم سفید را بلند نخواهیم کرد و مردم در کنار ما خواهند بود.
دکتر صالح مطلک در پاسخ به این سوال که در گام بعدی چه خواهد کرد گفت,  یک بسیج بین المللی را برای افشای این روند سیاسی  و ابعاد آن و دروغ بودن دمکراسی درعراق در پیش خواهیم گرفت. برای عراقیان روشن شده است که این دمکراسی دروغ است و تقلب از امروز شروع شده است, ولی جامعه جهانی باید درک کند که این دمکراسی یک بازیچه است و نباید آنرا به رسمیت بشناسد و نباید هر دولتی که از آن سرچشمه می گیرد را به رسمیت بشناسد. درست است که آنها ما را از انتخابات حذف کردند, ولی نمی توانند ما را از مردممان جدا کنند. در بین مردممان خواهیم بود و همه اقداماتشان را رد می کنیم و بر همه اقداماتشان شورش خواهیم کرد و این اقدامات پذیرفته نخواهد شد. ما براساس نظرسنجی بین المللی در انستیتوهای بین المللی در بسیاری از مناطق عراق بخصوص در مناطق میانه بیش از 73 درصد از رای مردم را بدست آورده ایم و بیش از 10درصد در مناطق جنوب,  و در نتیجه ما برنده هستیم, حال چه در انتخابات تقلب کنند و یا تقلب نکنند, چه بگذارند ما وارد انتخابات بشویم چه نگذارند.
وی افزود,فکر می کنم که این اقدام باعث یأس و سرخوردگی بزرگی برای رأی دهندة عراقی ایجاد کرده است. می ترسم که نتایج غیر از آن چیزی باشد که برادران نزدیک مان می خواهند. ولی آنچه که نخست وزیر آرزو می کند چیز دیگری است. من می گویم که این اقدامات نمی تواند باعث افزایش تعداد رای دهنگان بشود, آروز داشتیم که به همه اجازه بدهند که در انتخابات شرکت کنند و یک جشن انتخاباتی داشته باشیم ولی آنرا به چیز دیگری تبدیل کردند و مسئولیت پیامدهای آن در عراق را عهده دارند ما درمقابل خدا از آنچه که انجام می دهند و آنچه که بدلیل کارشان رخ خواهد داد بیگناه هستیم .
صالح مطلک، نماینده مجلس و رئیس جبهه گفتگوی ملی در مصاحبه با تلویزیون الجزیره گفت: “جامعه جهانی,از جمله آمریکا مسئولیت قانونی برعهده دارند, چون آنها بودند که عراق را تبدیل به کشوری از هم فروپاشیده کردند که قادر به دفاع از خود نیست. آیا درست است که بخشی از سیاسیون از خارج از مرزها از احمدی نژاد دستور العمل دریافت کرده و تصمیماتی علیه وطن‌پرستان عراق گرفته و آنها را حذف کنند و جامعه جهانی ساکت باشد. این ننگ است و شایسته نیست”.
وی افزود: “ما همپیمانانی داریم و نیرویی داریم که امروز با من تماس گرفتند و گفتند که اگر لیست العراقیه انتخابات را تحریم کند آنها نیز انتخابات را تحریم خواهند کرد در برابر چنین انتخابات قلابی خواهند ایستاد و این انتخابات ارزشی در میان جامعه جهانی نخواهد داشت و جامعه جهانی آن را رد خواهد کرد و به رسمیت نخواهد شناخت.

 

 

 

 


.