طوفان برق ۲۵۰ هزار خانه را در شمال فرانسه قطع کرد

در پی وزش بادهایی به سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت در شمال فرانسه, برق دست کم ۲۵۰ هزار خانه در این منطقه قطع شده است.

بر اثر وزش طوفان برنامه قطارها با مشکل روبرو شده، مدار و دانشگاهها تعطیل و صدها نفر از کارکنان امداد رسانی در شب گذشته به این مناطق اعزام شدند.
طوفان‌های سهمگین زمستانی و سرما در هفته گذشته بخش عظیمی از اروپا را در برگرفته و گفته شده دست کم ۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

موج سرما و بارش برف در بسیاری از کشورهای اروپایی جان دستکم ۷۳ نفر را گرفت.
بارش برف و سرمای شدید علاوه بر تلفات جانی موجب قطع جریان برق و اختلال در سفرهای هوایی و جاده ای شده و دمای هوا در برخی نقاط قاره اروپا به کمترین میزان خود طی چند دهه اخیر رسیده است.
در آلبانی به دنبال برودت شدید هوا طی پنج روز گذشته هشت نفر جان خود را از دست داده اند. در بسیاری از شهرهای این کشور جریان برق و آب آشامیدنی قطع شده است.
تیرانا، پایتخت، چهارشنبه شب در حالی شاهد بارش سنگین برف بود که بارش برف در این شهر کم سابقه محسوب می شود.
موج سرما در منطقه بالکان همچنین بر دشواری های پناهجویانی که رهسپار اروپای مرکزی و غربی هستند، افزوده است.
گروههای امدادرسانی نسبت به شرایط دشوار پناهجویان همزمان با کاهش شدید دمای هوا هشدار داده اند. پناهجویان و افراد بی خانمان از جمله گروه های آسیب پذیر در برابر شرایط آب و هوایی زمستانی هستند.
در بریتانیا وزش شدید باد و بارش برف و باران پنجشنبه شب موجب لغو پرواز هواپیماها در فرودگاه هیترو لندن و اختلال در حمل و نقل جاده ای شد. کارشناسان هواشناسی نسبت به جاری شدن سیل در برخی از مناطق انگلستان در روز جمعه هشدار داده اند.
زندگی شهروندان در کشورهای آلمان و فرانسه نیز تحت تاثیر موج اخیر سرما قرار گرفته است.