توافق ترکیه و عربستان برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران در منطقه خاورمیانه

دیدار وزیر خارجه عربستان از آنکارا و دیدار وزیر دفاع ترکیه از ریاض نشانه نزدیکی و همبستگی جدی میان این دو قدرت منطقه است. آنها در مورد مقابله با دخالتهای رژیم ایران در منطقه دارای مواضع مشترک بوده و هم نظر هستند.

مصاحبه العربیه با معاون سردبیر روزنامة الریاض عربستان ۲۳ بهمن ۹۵ :
هانی وفا معاون سردبیر روزنامه الریاض عربستان:
هماهنگی میان ترکیه و عربستان در سطوح مختلف و به طور ویژه در مورد سوریه ادامه دارد.
 با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، شرایط تغییر کرده است و دو کشور در راستای یافتن راه حلها برای بحران سوریه هماهنگیهای بیشتری می کنند. به ویژه که ترکیه مبتکر اجلاس آستانه و تحولات سوریه است.
در دیدار وزیران خارجه عربستان و ترکیه علاوه بر سوریه در مورد پرونده عراق و لیبی هم تبادل نظر شد. یک عزم قوی برای گسترش روابط میان عربستان و ترکیه وجود دارد.
معاون سردبیر روزنامه الریاض عربستان در ادامه مصاحبه با العربیه گفت:
ما میدانیم دخالتهای رژیم ایران در منطقه زیانبار است و به فجایعی منجر شده است.هر جایی در منطقه که رژیم ایران باشد همانجا فاجعه رخ میدهد. فکر میکنم ائتلاف سعودی و ترکیه بعنوان دوقدرت بزرگ منطقه از امکانات زیادی برخوردار خواهند بود که در مقابل دخالتهای رژیم ایران بایستند و ثبات را به این منطقه برگردانند. من فکر میکنم این امر به نفع منطقه است. دولت ترکیه بعنوان یک کشور قوی در منطقه و عضو ناتو، عربستان سعودی هم که در دنیای اسلام و عرب و جهان جایگاه خود را دارد، این امکان را دارند که فضای جدیدی ایجاد کنند. به همین دلیل از همکاری میان عربستان و ترکیه می توان، مقابله با رژیم ایران و دخالتهای زیانبارش را نتیجه گیری کرد.
طبعا با دیدار هفته آینده اردوغان از عربستان سعودی، هماهنگی میان دوکشور تسریع و تقویت میشود و به نتایج مطلوب میرسد. ما نسبت به این همکاریها بسیار خوش بین هستیم.