کنفرانس سران و مقامهای ارشد ۶۸کشور و سازمان بین المللی در واشینگتن علیه داعش



در کنفرانس ضدداعش که در واشینگتن برگزار شد سران و مقامهای ارشد ۶۸ کشور و سازمان بین المللی شرکت کردند . این اولین بار از سال ۲۰۱۴ به این طرف است که وزیران خارجه و مقامهای ارشد همه ۶۸ عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش گردهم می آیند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هدف از این کنفرانس تسریع تلاش های بین المللی در مناطقی از عراق و سوریه است که داعش هنوز در آنها باقی است. این کنفرانس همچنین قصد دارد فشار بر شاخه ها و انشعاب و شبکه های مرتبط با داعش را افزایش دهد.
مارک تونر سخنگوی موقت وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت ائتلاف ضدداعش در مرحله ای مهم در مبارزه علیه داعش به سر می برد.
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که ریاست این نشست را برعهده دارد در آغاز آن سخنرانی کرد. تیلرسون تاکید کرد که آمریکا با چالش های مختلفی در خاورمیانه مواجه است اما «شکست داعش هدف اول آمریکا در منطقه است.» او همچنین گفت: «ضربه نهایی به داعش، اتحاد قوای ائتلاف ما است.»
 تیلرسون افزود:همکاری بین المللی و تبادل اطلاعات بین دستگاههای امنیتی اعضای ائتلاف علیه  داعش باید افزایش یابد. اینترپل شریک عمده در این راه است. نبردهای اخیر علیه داعش در عراق و سوریه وضع را به نفع نیروهای ائتلاف ما تغییر داده ولی ما باید در مرحله بعدی کار، فعالیتهایمان را تحکیم کنیم. ضعیف کردن داعش هدف ما نیست بلکه ما باید آن را نابود کنیم.»