اتحادیه اروپا با اکثریت آرا مفاد مذاکرات برای خروج بریتانیا را به تصویب رساند

روز شنبه ۹ اردیبهشت رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست فوق العاده یی در بروکسل و با اکثریت آراء راهبردی‌ترین مفاد مذاکرات برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را به تصویب رساندند.

دونالد تاسک، رییس شورای اروپا، طی پیامی، اعلام کرد: مفاد راهبرد مذاکرات با اکثریت آرا به تصویب رسید. دستور کار مذاکرات اتحادیه اروپا با حضور ۲۷ کشور برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا آماده شده است.
در نشست فوق‌العاده روز شنبه در بروکسل که به دعوت دونالد تاسک برگزار شد، دستیابی به نتیجه سریع از مذاکرات با درنظر گرفتن منافع شهروندان، شرکت‌ها و کشورهای عضو اتحادیه که تحت تاثیر برکسیت قرار گرفته‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.
دونالد تاسک، در آغاز نشست،‌نسبت به لزوم "اتحاد" میان تمامی اعضا این اتحادیه "در مراحل مختلف مذاکرات بر سر تعیین راهبرد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا" تاکید کرده بود.
فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه نیز در جریان این نشست فوق‌العاده خطاب به انگلستان گفت: انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا باید هزینه‌ای را متحمل شود تنها اقدامات تنبیهی کافی نیست.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، هم گفت: ما خواستار آن هستیم که روابط خود را با انگلستان حفظ کنیم اما تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا می‌خواهند از منافع خود نیز دفاع نمایند و ما تا این مرحله پیشرفت خوبی داشته‌ایم.