محمد قرائی:‌ پرواز موشک در ویلپنت پاریس!

میگویند وقتی طوفان می‌آید پرندگان گوناگون در مقابل این پدیده رفتارهای گوناگون از خود بروزمیدهند.

پشه‌ها، توان هیچ‌گونه مقاومتی در خود نمی‌بینند و در حقیفت خودشان را به طوفان می‌سپارند. گنجشکان که توان پروازشان - بقول چه گوارا- تنها به‌اندازه لب بام است، تلاش می‌کنند خود را به آشیانه امن برسانند و در لانه های خویش آرام بگیرند. در این میان، عقابان تیز پرواز بر طوفان می‌زنند و سر بر بالهای طوفان اوج می‌گیرند. آن‌ها نه تنها از خشم درهم کوبنده طوفان می‌رهند بلکه با اشراف بر قوانین حاکم بر این پدیده و پرداخت قیمت و خطرپذیری، ماندگارمیشوند.

داستان پرفراز و نشیب قصه مجاهدین در مقابه با طوفان‌های مهیب و بنیانکن شاید شباهتهایی با این مقوله داشته باشد. تیزبینی عقاب، خطرپذیری و پرداخت بها و سبکبال شدن و اوج گرفتن و...
مجاهدین خلق ایران و مقاومت عادلانه مردم ایران در بزرگ‌ترین عملیات سیاسی خارج کشوری خود علیه رژیم غرقه در بحران آخوندها،

به‌راستی موشک به هوا پرتاب کردند. موشک قاره‌پیمایی که خواب از چشمان ملاها پراند و لرزه سرنگونی را بر تن و جانشان مستولی ساخت. در بدنه موشک ساخته و پرداخته مجاهدین خلق با خطی خوانا و درشت نوشته شده است: «تغییررژیم در ایران!»

غرش پیام این شلیک بجا و تاریخی را بیش از پیش دشمنان حرث و نسل مردم ایران دریافت کردند.

در مجلس ارتجاع یکی از نمایندگان با اشاره به پیام کهکشان ویلپنت فریاد بیدارباش به عمله واکره رژیم داد و گفت: "آیا از مشکلات عدیده مردم خبر ندارید؟ آیا سیل بیکاران عادی و تحصیل‌کرده را مشاهده نمی‌کنید؟ آیا رکود نسبی حاکم بر اقتصاد کشور را نظاره‌گر نیستید؟"

ترجمه این خطابه این است که زمینه‌های عینی و ذهنی سرنگونی در داخل و خارج مهیاست!

اضداد مقاومت و دم و دنبالچه‌های آخوندها برای نخستین بار مجبور شدند به قدرت سازماندهی و فدای بیکران مجاهدین و مقاومت اعتراف ناگزیر داشته باشند. اشاره گذرا تنها به یک نمونه در این زمینه کفایت می‌کند و بسیار گویاست: "می‌توان گفت در هیچ برهه‌ای از تاریخ معاصر، هیچ سازمان خارج از حکومتی در هیئت اپوزیسیون در پنج قاره جهان، نتوانسته است همچون مجاهدین کنفرانسی چنین پر ازدحام، باشکوه، منظم، پرسر و صدا با پوشش رسانه‌ای عجیب‌وغریب، برپا کند."

همان‌ها که تا قبل از برگزاری کهکشان ده تیر مجاهدین محلی از اعراب برای مقاومت قائل نبودند حالا از پایداری و ماندگاری مثالزدنی مجاهدین و مقاومت میگویند و می‌نویسند. به این نتیجه رسیده‌اند که در حال حاضر قدرت بسیج وتداراکات مجاهدین به تنهایی یک سروگردن از مجموعه اپوزیسیون داخلی و خارجی رژیم بلند تراست!

روزی و روزگاری رهبری هوشیار وتاریخی مجاهدین خلق آقای مسعود رجوی گفت: "اگر اشرف بایستد جهان خواهد ایستاد!" و مجاهدین ایستادند و قیمت دادند تا فراسوی طاقت انسان.

اندک اندک علائمی از گوشه و کنار مبنی بر دریافت پاسخ مثبت از اقصا نقاط جهان پدیدار می‌شود.

بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند که فقط با سرنگونی آخوندهاست که منطقه و جهان مزه صلح و دوستی را خواهند چشید ولا غیر. برخی هم معتقدند تنها راه رهایی رسیدن به این مقصود، ایستادن در کنار ایستادگان اشرفی است ولا غیر. به نظرمیرسد موشک شلیک شده در ویلپنت که سوختش از خون جوشان جاودانه فروغ‌ها و رنج و شکنج اسیران است به هدف اصابت کرده است.