مهرداد هرسینی:‌ هدف بعدی موشک‌ها!

دیکتاتوری ولی‌فقیه در اقدامی توسط عوامل تروریستی خود دست به شلیک موشک به ریاض زد.

داده های بین‌المللی و شواهد تماما سخن از آن دارند که موشک شلیک شده به یاری بازوی تروریستی رژیم حزب الشیطان و در راستای حمایت از حوثی‌ها در یمن و صرفا با هدف صدور بنیادگرایی، لشکر گشایی و اعمال سیاست شانتاژ به کشورهای همسایه صورت گرفته است.

به یقین بازتاب این سیاست مخرب در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای که با محکومیت از سوی بسیاری از کشورها همراه بوده، رژیم آخوندی را واداربه «مهمل بافی» و تلاش برای مخدوش نمودن این عمل تروریستی نموده است.

آخوند روحانی که ابعاد این عمل تروریستی را به‌خوبی دریافته، در سخنانی ضمن پرت و پلا گویی ناخواسته به به موشک‌پرانی های رژیم اعتراف نمود و گفت: «می‌گویند از سلاح خود استفاده نکنند؟»!!.
این اعتراف در حالی است که تمامی شواهد و قرائن سخن از آن دارند که دیکتاتوری خامنه‌ای سال های متمادی از طرق مختلف دریایی، هوایی و زمینی دست به ارسال سلاح و موشک‌های کپی‌برداری شده از نمونه های کره شمالی و یا چینی به حوثی‌ها در یمن می زند.

پس‌ازآنکه راه‌های معمول و متعارف دریایی به یمن تحت کنترل نیروهای بین‌المللی قرار گرفتند، سپاه پاسداران با بازنمودن مسیر شاخ آفریقا و از طریق سومالی همچنان محموله سلاح و موشک‌ها را به حوثی‌ها می‌رساند. در این رابطه سایت المشارق (۹ دسامبر ۲۱۰۶) در گزارشی نوشت: «بازرسان بین‌المللی گفتند که یک «خط لوله اسلحه» مشکوک از ایران به یمن از طریق سومالی یافته‌اند. بر اساس گزارش پژوهش تسلیحات جنگ (سی ای آر)، ایران از طریق دریا برای حوثی‌ها اسلحه قاچاق می‌کند و محموله‌های تسلیحاتی در ابتدا وارد سومالی می‌شوند».

به یقین قاچاق سلاح و موشک به حوثی‌ها در یمن نقض آشکار قطعنامه شماره ۲۲۱۶ سازمان ملل، که در سال ۲۰۱۵ به موجب فصل هفتم منشور سازمان ملل، به تصویب رسیده می‌باشد. این قطعنامه در متن اصلی خود «هرگونه ارسال سلاح به انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح را ممنوع اعلام کرد». بدین‌سان ملاحظه می‌شود که خامنه‌ای عامدانه یکبار دیگر نه تنها قطعنامه ۲۲۳۱ که بر اساس توافق اتمی و منع به‌کارگیری از هرگونه موشک‌های بالستیک را بلکه فراتر از آن قطعنامه مربوط به خلع سلاح در یمن را نیز نقض نموده است.

همچنین ولی‌فقیه به‌خوبی نسبت به ابعاد وخیم این حمله تروریستی واقف است، وی می‌داند که شلیک هر موشک به کشورهای همسایه آنهم در چنین برهه زمانی، به مانند همان سیاست موشک‌پرانی رژیم در دهه ۸۰ میلادی، به مانند آواری بر سر رژیم خراب خواهد شد.

در دوران جنگ ضد میهنی ایران و عراق نیز دیکتاتوری در بن‌بست قرارگرفته خمینی، تلاش نمود با چنین سیاست مخربی و ضمن به آشوب کشیدن منطقه، از عبور کشتی‌های نفتی در خلیج‌فارس ممانعت به عمل آورد. هدف در آن دوران ترساندن کشورهای همسایه مانند کویت، عربستان و یا کشورهای نفت خیز حاشیه خلیج‌فارس و کشاندن جنگ به کشورهای همسایه بود.
بر این سیاق بود که شاهد اوجگیری جنگ و باز شدن جبهه‌های دیگری بودیم و باز بر این منطق بود که پای کشورهای بزرگ یکی پس از دیگری به منطقه و شاهراه آبی خلیج‌فارس باز شد.

امروز نیز اگر وضعیت به همان اندازه برای دیکتاتوری زهر خورده ولی‌فقیه خراب نباشد، به یقین بهتر نیست!. مجموعه بحران‌هایی که نظام آخوندی را در صحنه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به تله انداخته‌اند، خود بهترین دلیل برای اتخاذ چنین سیاست‌های ویرانگری می‌باشند. هدف نخست این سیاست در وهله نخست روبه داخل با مجموعه عظیمی از نارضایتی‌ها است. فریادهای مردم به‌جان‌آمده علیه جاه‌طلبی‌های رژیم آخوندی که خود را با شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، و یا «سوریه را رها کن» تماما علائم آشکاری از نارضایتی‌های عموم علیه دیکتاتوری خامنه‌ای است.

بر این منطق است که باید نیاز خامنه‌ای برای صدر بحران به خارج از مرزها، قدرت‌نمایی‌های پوشالی و جیمز باندبازی‌های مسخره سپاه پاسداران را تجزیه و تحلیل نمود. روزنامه کیهان وابسته به بیت ولی‌فقیه (۱۵ آبان ۱۳۹۶) گوشه‌های صدور بحران به خارج از مرزها را برای انحراف افکار عموم در داخل و مردم به‌جان‌آمده این‌گونه به تصویر کشیده است: «شلیک موشک انصارالله به‌ ریاض، هدف بعدی دوبی».
جریان تروریستی انصارالله نیز نمونه کپی‌برداری شده از حزب الشیطان در لبنان می‌باشد که در ترور، تصفیه مخالفین و اخیرا تهدید به قتل علیه «سعد حریری» نخست‌وزیر این کشور، دست دارد.
رهبر این جریان حسین بدرالدین حوثی که در سال ۲۰۰۴ کشته شد، «در دهه شصت برای آشنایی با اندیشه‌های روح‌الله خمینی به قم سفر کرد و به یکی از مریدان وی تبدیل گشت». (دانشنامه ویکی پدیا)

بر این سیاق به‌خوبی می‌توان دست خط رژیم آخوندی در راه‌اندازی، کمک‌های مالی، لجستیک، آموزشی و تسلیحاتی به این جریان تروریستی را مشاهده نمود؛ و باز بر این منطق است که حوثی‌ها به مانند حزب الشیطان مورد حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و موشکی قرار می‌گیرند. لازم به یادآوری است که اخیرا یک کارگزار رژیم در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعتراف کرد که دیکتاتوری خامنه‌ای حزب الشیطان لبنان را با ارسال «۸ هزار موشک» تسلیح نموده است. خامنه‌ای در تلاش است تا چنین سیاستی را نیز برای حوثی‌ها و به تبع آن گرفتن تمامی و یا بخشی از قدرت در یمن را شکل و قوام ببخشد.