حسین یعقوبی:‌ شکست داعش توسط داعش!

بعد از تن دادن اجباری رژیم به برجام و دود و دم ایجاد شده متعاقب آن توسط رژیم و جبهه متحد ارتجاع و استمالت با هدف ارائه چهره ای سربراه و صلح طلب از رژیم ولایت فقیه، بر أهل فن و کسانی که تردیدی در ماهیت رژیم ولایت فقیه ندارند، پوشیده نبود که این عقب نشینی، آن هم با "زانوان خونین"، به تعبیر یک دیپلمات اروپایی، تنها مفر و ناشی از نیاز اضطراری و حیاتی رژیم به تنفس مصنوعی و فرار از خفگی اجتناب ناپذیر ولو بطور موقت بود.

به نظر می رسید که ولی فقیه رژیم قصد داشت برای فریب جامعه جهانی از "حکم شرعی خدعه" استفاده نماید که پیشتر امام دجالش قبل از به قدرت رسیدن برای دلجویی از غرب استفاده کرده و از الطاف آن نیز بهره مند گردیده بود.
 
اما شلیک اولین موشک بالستیک توسط ایادی رژیم در یمن بسوی کشور عربستان سعودی، بادکنک این توهم را برای چندمین بار ترکاند و بساط ماه عسلی را که استمالتگران غربی به امید قراردادهای سودآور اقتصادی از جیب مردم محروم ما تدارک دیده بودند، در هم پیچید.
موضع گیری ایمانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر "برخورد قاطع با برنامه موشکی رژیم ایران"، هشدار و پافشاری آمریکا بر خروج "همه شبه نظامیان طرفدار رژیم ایران از عراق و سوریه و جلوگیری از نقض مکرر قطعنامه‌های٢٢١٦ و ٢٢٣١شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط این رژیم"، تقویت جبهه متحد عربی و بین المللی در حمایت از سعد حریری و در تقابل با دخالت های بی ثبات کننده رژیم در لبنان و مهمتر از همه لیست گذاری سپاه پاسداران رژیم و نیروهای تحت حمایت آن در عراق (گروه تروریستی نجباء) و لبنان، عرصه را چنان بر رژیم ولایت فقیه تنگ کرده است که چاره ای جز عقب نشینی باز هم بیشتر و بالا بردن "دوز نرمش قهرمانانه " برای آن باقی نمانده است.
اما اگر خمینی بعد از به گل گرفته شدن تنور جنگ خانمانسوزش توسط ارتش آزادیبخش ملی ایران هنوز از قدرت کافی برای مقابله با عواقب آن برخوردار بود و با واژه نوشیدن جام زهر، آشکارا به شکست فضاحت بارش اعتراف کرد، خامنه ای در موضع ولی فقیه طلسم شکسته مطلقا از چنین توانی برخوردار نبوده و به همین دلیل تلاش می کند، با فریب و دجالگری، رژیم خود را عامل اصلی شکست داعش در سوریه و برنده تحولات در منطقه جلوه دهد! این فریبکاری ابلهانه و تبریکات پوشالی و مشمئز کننده سران رژیم به همدیگر در شرایطی صورت می گیرد که داعش زیر ضرب ائتلاف بین المللی ای بود که رژیم ولایت فقیه نه تنها هیچ نقشی در آن نداشت بلکه به عنوان حامی اصلی دیکتاتور خونریز سوریه در کشتار مردم و کودکان معصوم و بی پناه آن کشور در کانون تنفر شدید مردم ایران و أفکار عمومی جهان قرار دارد.

رژیم ولایت فقیه به عنوان پدر خوانده داعش در شرایطی به القا این باور واهی تلاش می کند که سردمدارانش به صراحت به نقش رژیم در پیدایش و سازماندهی گروه های همسنخ داعش در منطقه برای ایجاد بلوا و ناامنی اعتراف می کنند.
سخنان جعفری سرکرده سپاه پاسداران رژیم در این رابطه بی نیاز از هرگونه توضیح می باشد. وی در جمع بسیجیان تهران در محل دفن دجال گفت: "امام فرموده بود باید هسته های مقاومت در کشورهای اسلامی شکل بگیرد. امروز هسته‌های مقاومت مسلحانه در کشورهای منطقه ایجاد شده و در دیگر کشورها نیز حلقه های کوچک مقاومت شکل گرفته و در آینده نزدیک تاثیرگزاری آنها را می‌بینیم. جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد. (خبرگزاری فارس رژیم ٠٥/٠٩/١٣٩٦).

اما حکایت رژیم آخوندی در شکست داعش، حکایت ملانصرالدین است که به مردم به دروغ گفته بود: سر کوچه دارند آش میدهند و وقتی می بیند مردم بطور واقعی برای گرفتن آش صف کشیده اند خودش هم باورش شد که آنجا آش می دهند و رفت در صف ایستاد!!