سینا دشتی:‌ سرخی آتش، آغاز بهار

به جشن سنتی چهارشنبه سوری نزدیک میشویم، در سالهای اخیر این مراسم سنتی به روز درگیری های موضعی و تجمعات ایذائی جوانان پرشور میهن علیه رژیم ضد بشری و ضد ایرانی تبدیل شده است.

دسته های جوانان محلات شهر ها را به صحنه ای از نمایش قدرت بدل میکنند،
دشمنی رژیم با این مراسم، اگرچه تحت توجیهات سخیف ارتجاعی و خشکه مقدسی های اخوندی ارائه میشود اما بیش از هر چیز برای رژیم این عصر آتشین آخرین سه شنبه ی سال، برای آخوندها و مزدوران جنایتکار نیروی انتظامی و سپاه، یک نگرانی امنیتی جدی است.
امسال در شرایط بسیار متحول قیام، بعد از انفجار ده روزه ی دی ماه، رژیم در نقطه ی بسیار متفاوتی نسبت به حتی سال پیش هم هست. پایوران امنیتی رژیم برای تقابل با حرکات اعتراضی جوانان در چهارشنبه سوری، با حداکثر توان وارد صحنه خواهند شد.
رئیس پلیس رژیم در تهران اخطار داده که «با کسانی که در سه شنبه آخر سال در میادین، تقاطع ها و خیابانها دست به اقدامات خارج از عرف بزنند به شدت برخورد می شود. خودروی این افراد تا پایان عید در پارکینگ پلیس می ماند و خودشان به دستگاه قضایی تحویل داده می شود».
در یک قرتی بازی دیگر یک کارانداز دیگر رژیم مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، مدعی میشود: «هزار تیم عملیاتی به صورت نیروهای پیاده، ناوگان سبک موتوری و خودروهای سنگین در بخش‌های مختلف شهر مستقر خواهند شد».

در مقابل هم، اقشار مختلف برای به دود دادن ریش و پشم آخوندی وارد صحنه شده اند. در فراخوان جمعی از معلمان استان تهران برای گسترش قیام دی ماه به ویژه در چهارشنبه سوری میخوانیم:«وظیفه ملی هر ایرانی است که با بزرگداشت آئینهای کهن ایران باستان توطئه های ملایان را برای امحاء فرهنگ غنی و پرارزش ایرانی نقش بر آب نماید. با این انگیزه تلاش خواهیم کرد
در این تاریخ که شاهد قیام دلیرانه مردم در خیزش دی ماه ۹۶ و در سراسر ایران عزیز بود و شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر ولایت مطلقه فقیه را در همه جا سر داده ایم با برپا داشتن هر چه با شکوه تر مراسم چهارشنبه سوری بار دیگر با برافروختن آتش در سراسر شهرها و روستاهای ایران پیوند خود را با فرهنگ زیباو پرمعنای ایرانی تجدید کرده و مزدوران ولی فقیه را از قیام دی ماه به وحشت افتاده اند به لرزه اندازیم».
جوانان دانشجو تبریز در بیانیه خود نوشتند: «به نمایندگی از رهبرانمان ستارخان و خیابانی ها با قدم گزاری در راه آنان از تمامی مردم می‌خواهیم بار دیگر دست به دست هم چهارشنبه آخر سال را زهری در وجود حاکمیت پلید نظام ولایت فقه کنیم».
معلمان مدارس استان تهران در بیانیه خود با حمایت از این فراخوان نوشتند: «با برافروختن آتش در سراسر شهرها و روستاهای ایران مزدوران ولی فقیه را به لرزه می‌اندازیم».
جمعی از کسبه و بازاریان تهران در حمایت از این فراخوان اعلام کردند: «چهارشنبه سوری امسال زمان مناسبی است تا نشان دهیم قیام زنده است و تا آخرین قطه خونمان می‌ایستیم تا قیام و آزادیخواهی ادامه پیدا کند».
جمعی از عشایر بختیاری استان چهارمحال و بختیاری در حمایت از فراخوان چهارشنبه سوری عنوان کردند: «بختیاری اینبار به یمن رشادت فرزندان مبارز و آگاهش ققنوس‌وار در چهارشنبه سوری ۹۶ برمی‌خیزد و رعشه مرگ و نابودی بر پیکر فرتوت ولایت فقیه وارد می‌کند».
جمعی از جوانان اصیل استان فارس در بیانیه خود اعلام کردند: «می‌رویم تا چهارشنبه سوری امسال را به صحنه اعتراض علیه سران ایران ستیز ولی فقیه تبدیل کنیم و آتش ها برافروزیم».
جمعی از دانش آموزان سازمان مجاهدین در دورود با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از قیام در چهارشنبه سوری نوشتند: «در چهارشنبه سوری امسال ما هم با شرکت فعال خود هر خیابان و هر کوچه‌ای را به میدانی برای مقابله با نیروهای شب پرست تبدیل می‌کنیم».
جمعی از جوانان و نوجوانان بیکار رباط کریم در بیانیه خود نوشتند: «وظیفه ملی و میهنی ماست آتش قیام را هرچه فروزانتر کرده و قیام را تا پیروزی ادامه دهیم. پس پیش به سوی قیام آتش!».
انجمن های حسابداران خبره مشهد در بیانیه خود ضمن حمایت از فراخوان قیام در چهارشنبه سوری اعلام کردند: «در حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام می کنیم ما دیگر هیچ ترس و وحشتی از این خون آشام کثیف نداریم و تا آخرین قطره خون مبارزه خواهیم کرد».
این تازه بخش کوچکی از مطالبی هست که انتشار یافته است. شکی نیست که واکنش های زبونانه ی رژیم و تهدیدات ان چیزی جز ضجه زدن در تاریکی نیست. آخوندها در شرایطی هستند که هر تنش اجتماعی میتواند به آتش فشان جدیدی منجر بشود، هر قیامی در هر شهری تمامیت رژیم را تهدید میکند. هر سردادن شعار و پایکوبی جوانان ناقوس مرگ تاریخی آخوندهای کوراندیش است. آیا غرش و خروش کاوه های میهن، آرشهای ایران را میشنوید؟