محمد قرائی: آثار و تبعات کلان ضربه‌های اخیر بر رژیم ولایی



بیش از هزار سال پیش، ابوالقاسم فردوسی در رابطه با دزدیده شدن رخش رستم و زینش که مجبور به حملش گردید سروده است: چنین است رسم سرای درشت گهی پشت بر زین، گهی زین به پشت!

میگویند در مثال مناقشه نیست. حال و روز کلیت رژیم مفلوک و هماوردش در شورای ملی مقاومت و مردم ایران این روزها، کم و بیش بر این سیاق است. روزگاری بود که به یمن وجود نحس حاکمیت مماشات و پول‌های باد آورده، حکام تهران هیچ خدایی را بنده نبودند. در سایه سار ننگین مماشات می‌گرفتند، می‌زدند، می‌کشتند و غارت می‌کردند. برای نابودی حرث و نسل مردم و مقاومت خونبارش دست به هر جنایتی می‌زدند. زمنجنیق فلک سنگ فتنه بر سر مجاهدین و مبارزین می‌بارید.
به یمن ایستادگی فوق تصور بشری مجاهدین ومتحدین و فدای بیکرانشان برای رهایی مردم ایران، چند صباحی است که ورق برگشته و آخوندها در بحران‌هایی که خود باعث وبانی اش هستند در حال دست و پا زدن و غرق شدن هستند. لیست گذاری سپاه جهل و سرکوب ملاها و تصمیم به صفر رساندن فروش نفت توسط آنها در مدت کوتاه، آخوندها را دچار سراسیمگی و وحشت روزافزون ساخته است.
مقام عظمای ولایت! پس از چند روز درنگ، ناچار بزبان آمد و کمافی السابق یکی به نعل و یکی به میخ زد. خامنه‌ای گفت تحریم در موارد بسیاری بسود ملت ایران است. تحریم‌ها نتیجه ندارد و ما هر مقدار و هر زمان بخواهیم به مقدار نیازمان نفت صادر میکنیم. بدیهی است که این حرفها فقط برای دلخوشنک جماعت ذوب شده در ولایت است و محلی از اعراب ندارد. واقعیت‌های بیرون از توهمات خامنه‌ای چیز دیگری میگویند. تایمز مالی طی مقاله‌ای تلاش برای دور زدن تحریم‌ها را بیهوده دانست و نوشت:‌ هر نهادی که در آمریکا دارایی‌هایی داشته باشد یا حتی سیستم پرداخت‌هایش بر اساس دلار باشد با یک انتخاب مواجه است: با ایران معامله کن و آمریکا هر چه داری را توقیف خواهد کرد. سایت حکومتی بهار، در مطلبی با عنوان «آغاز روزهای سخت‌تر» از فروپاشیدن قریب‌الوقوع اقتصاد خبر داده و می‌نویسد: «واقعیت آن است که برخلاف تبلیغات دولتی هنوز و همچنان بخش بزرگی از منابع مالی در اختیار کشور مستقیم و یا غیرمستقیم به فروش نفت وابسته است و به همین دلیل می‌توان گفت حیات و ممات اقتصاد ایران رابطه مستقیمی با نفت دارد؛ هرگاه به هر دلیلی در فروش نفت اختلالی به وجود آید همچون یک سال اخیر و یا سال‌های ۹۰ و ۹۱ اقتصاد از هم فرو می‌پاشد. در نقطه مقابل، نماینده غارتگر خامنه‌ای، علم الهدا در مشهد گفت: الآن مشکل‌مون با یک عده آدمهایی هستند که غرب سر و مغز اینها را پرکرده این آدمها با این فکر غلط و بی‌ایمانی رسوخ کردند در مقابل هر عطسه‌ای که آمریکا بکند اینها لرزشون می‌گیره ما مشکل‌مون با این آدمهاست.
بر اساس گزارش مرکز آمار رژیم، تورم نقطه به نقطه در فروردین ماه امسال نسبت به سال قبل بیش از پنجاه درصد افزایش نشان می‌دهد. کلان ضربه‌های گیج کننده پی درپی بر بناگوش حکام تهران، بسیاری از قراردادها و بازی‌های ساختگی جناحین رژیم را برهم زده و ماهیت پلید واصلی آنها را عیان ساخته است. محمود صادقی از اصلاح‌طلبان قلابی مجلس ارتجاع مثل بسیاری از همپالکی هایش لباس پاسداری‌اش را می‌پوشد و گوی سبقت را از دلواپسان دوآتشه می‌رباید. عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: "من و بسیاری از اصلاح‌طلبان به منافع ملی وفادار بودیم و هستیم، لباس سپاه را دوران دفاع مقدس پوشیدیم بنابراین پوشیدن لباس سپاه برای من یک نوستالژی و نماد عزت، شرف و آبرو است. من آن روزی که لباس سپاه را می‌پوشیدم به یکی از دوستان گفتم، من با کمال افتخار لباس سپاه را روی سرم می‌گذارم. اگر وضعیتی پیش بیاید همان لباس بسیجی زمان جنگ را می‌پوشم و به جبهه می‌روم تا در مقابل دشمن متجاوز به ایستیم."
مجموعه عوامل و نشانه‌ها نشان می‌دهد وضعیت رژیم بطور برگشت ناپذیری نسبت به مقاطع گذشته بحرانی است. کلان ضربه‌های خردکننده و کمرشکن مانند لیست گذاری سپاه، لغو معافیت تحریم‌های نفتی، سیل بالقوه و خروشان قیام در چشم‌انداز، تابلوی سرنگونی رژیم ملاها را بیش‌ازپیش تکمیل می‌کند.