هادی محسنی: ۱۲۰ سال نبرد برای - آزادی کهکشان اشرف ۳

 

با گرامیداشت سالروز قیام ملی در حمایت از محمد مصدق در ۳۰ تیر سال ۱۳۳۱ و تبریک سالگرد تاسیس شورایملی مقاومت ایران به ابتکار مسعود رجوی در ۳۰ تیر ۱۳۶۰

۲۱ تیر ۱۳۹۸ برابر با ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ نقطه عطف مهم و تاریخسازی آغاز شد. تاریخ مبارزاتی مردم ایران زمین، ورق نوین اش را باز کرد. این ورق با پایداری ۱۴ ساله رزمندگان تاریخ ساز در اشرف ۱ و ۲ در عراق با خون لاله های بواقع انقلاب نوین ایران، آراسته و تزیین شده است. "بارها مانند ققنوس، آن پرنده افسانه‌یی سوختیم اما از خاکستر خود برخاستیم و از میان خصومت‌های بیمارگونه و کارزارهای شیطان‌سازی و تروریسم افسارگسیخته، سربلند کردیم" (مریم رجوی اشرف ۳، ۲۱ تیر ۹۸).
بواقع "مرکز جغرافیایی مقاومت جهانی علیه رژیم جانی ایران متولد و ایجاد شد... ." (گزارش سوم واشنگتن تایمز ۲۶ تیر ۹۸)
این رویداد با فتح خیابانها و تظاهراتهای عظیم ایرانیان آزادیخواه در پاریس، ورشو، بروکسل و برلین، سوئد وبعدا در لندن، همچنین ارتقاء فعالیتهای کانونهای شورشی در داخل، پیشروی خود را در دوران آماده باش سرنگونی به نمایش می گذارد.
اما نفس برگزاری چنین کهکشانی در اشرف ۳ معانی و مفاهیم مبارزاتی خاص خود را دارد. این کهکشان دستاوردهای بی نظیری دارد که حداقل به چند نقطه اش میشود اشاره داشت:
۱- اثبات موقعیت و جایگاه بی بدیل  آلترناتیو قدرتمند و سازنده شورایملی مقاومت ایران دراشرف ۳
نوین ازاین لحاظ که کسی و درواقع هیچ کس، باور نداشت که رزمندگان آزادی بعد از ۱۴ سال محاصره توسط ایادی رژیم ولایی ایران جان سالم بدر برند و یا سازمانیافتگی خود را حفظ نمایند؛ اما فقط رهبری این مقاومت هست که می گفت اگر اشرف بایستد جهان پشت سر آن خواهد ایستاد. بدنبال این ایستادگی بود که آن هجرت بزرگ و تاریخی از خاک عراق به آلبانی آنهم سازمانی نه پراکنده، اتفاق افتاد و تعادل قوای بین رژیم ایران و مقاومت سازمانیافته ایران را رقم زد. با این پیروزی چشم گیر بود که اولین اجلاس سالانه مقاومت ایران " معروف به کهکشان" در اشرف ۳ با شکوهی بی نظیر برگزار گردید که چرخش تعادل قوای بین رژیم و مقاومت را به نفع مقاومت ایران بطور ملموس نشان داد.
سایت حکومتی " کناره" در متن هراسناک اش، ۲۵ تیر ۹۸ نوشت: " ... اجلاس امسال دو پشت زمینه کاملا متفاوت از اجلاس سال های گذشته به نمایش گذاشت. به عنوان پشت زمینه اول، اجلاس امسال، نه در خاک فرانسه بلکه در سرزمین آلبانی برگزار شد؛ جایی که منافقین پس از دهه ها حضور در عراق، اکنون بصورت متمرکز در این کشور
کوچک اروپایی سکنی گزیده اند. در پایگاه ”سرزمین خودی“مستقر هستند و در قرارگاه خود این مراسم را برگزار می
کنند. رو نمایی از قرارگاه جدیدالتأسیس منافقین در خاک آلبانی پشت زمینه دوم این اجلاس است. بعد از ترک خاک عراق و ساکن شدن در آلبانی، این اولین اجلاسی است که منافقین بطور متمرکز و در یک مکان اختصاصی که ”سرزمین خودی“ و اشرف ۳ نامگذاری شده برگزار می شود... ."
اجلاسی که بگفته واشنگتن تایمز " ۳۵۰ شخصیت از ۴۷ کشور جهان حضور داشتند. این اجلاس انعکاس بسیار وسیعی هم در سراسر جهان داشت. بطوریکه سیمای آزادی ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹ ازقول مصاحبه گری گفت تا کنون ۱۶۰۰ واکنش رسانه ای را جمع زده ایم.
رودی جولیانی در پاسخ به سؤال دیگری به حضور خود در گردهمایی اشرف ۳ در آلبانی اشاره کرد و افزود:" حالا آلترناتیوی هست و این آلترنایتو سازمان مجاهدین خلق ایران است. شورای ملی مقاومت ایران یک آلترناتیو است و آنها آماده‌اند تا وارد شوند و کار اصلی و سخت را انجام دهند. ما باید از آنها حمایت کنیم". (مصاحبه با فاکس نیوز ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۹).
بدین ترتیب:
" ... ما به یک سرفصل تاریخی رسیده‌ایم. اشرفی که بار دیگر سرفراز و قدرتمند بپا خاسته و بر تارک این مقاومت می‌درخشد، اشرفی که در قالب ۱۰۰۰ کانون شورشی در همه جای ایران تکثیر شده است؛ و یک جامعه انفجاری که دیگر حاضر به تن‌دادن به رژیم آخوندی نیست و خواستار سرنگونی آن است... ." (مریم رجوی اشرف ۳، ۲۱ تیر ۹۸)
۲- اثبات خط و استراتژی سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی ایران توسط مردم و ارتش آزادیبخش ملی ایران
وقتی مراسم عظیم کهکشان اشرف از سیمای آزادی پخش میشد، روشن گردید که فقط کهکشان هزار خیابان و تظاهراتها در جهان، جایگزین اجلاس سالانه و یا کهکشان سالانه نیست. بلکه سیمای آزادی نشان می داد که: "...مبارزه ۱۲۰ ساله مردم ما، حلقات مفقوده برای پیروزی محتوم را یک به یک با پرداخت بهای سنگین پیدا کرده است. تشکیلات منسجم و مبارزه سازمان‌یافته، با یک نیروی مصمم و آبدیده و آماده فداکاری، یکی از حلقات مفقوده جنبش‌های قبلی مردم ایران بود که باعث شد به‌رغم همه فداکاریها، آن مبارزات به نتیجه نرسند؛ اما حالا اشرف ۳ نماد مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران برای ‌آزادی است... ." (سخنرانی مریم رجوی در نمایشگاه ۱۲۰ سال مبارزه مردم ایران برای آزادی، ۲۱ تیر ۱۳۹۸ اشرف ۳)
۳- ضربه مهلک بر شیطانسازیهای رژیم ایران و اصحاب مماشات داخلی و بین المللی
شیطانسازی مجاهدین خلق را میشود از زمان سلطنت مطلقه محمدرضا پهلوی بویژه بعد از ضربه اپورتونیسم چپ نما در سال ۱۳۵۴ پی گیری کرد که در امتداد آن بعد از روی کار آورده شدن خمینی با شدت تمام ادامه یافته است. رژیم البته با پشتوانه رسانه ای و دیپلماتیک اصحاب مماشات خائن و استعمار این شیطانسازی را غنی سازی می کند و بخشی از نسلهای بعد از انقلاب ضدسلطنتی ایران را تا حدی گمراه می سازد؛ اما با ضربات اساسی بر پیکر فاسد مماشاتگران و حامیان داخلی و بین المللیش از شدت اثرگذاری سابق در امر شیطانسازی بسیار کاسته شده و درواقع ضربه کیفی خورده است.
واشنگتن تایمز ۲۶ تیر ۹۸ می نویسد:" ... گرچه آنها مطمئناً به تلاشهای وزارت اطلاعات برای شیطان‌سازی و تحقیر این مقاومت ادامه می‌دهند و اینکار را با ایجاد نفوذ در انتشارات چپگرای غرب پیش می‌برند، اما دیگر این کارشان آب در هاون کوبیدن است و آب رفته به جوی برنمی گردد... بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مجاهدین از ۱۹۸۰ تاکنون اعدام کرده‌اند.
مجاهدین یک فرقه نیستند بلکه گروهی از افرادی هستند که درد و رنج بسیار دیده‌اند و به‌شدت متعهدند که به رژیم ملاها در ایران خاتمه بدهند... ".
۴- اینکه آلترناتیو شورایملی مقاومت ایران علاوه بر سرنگون کردن استبداد ولایت فقیه، جدیتر از آن طرح و برنامه جامعتری نیز برای سازندگی دارند.
۲۱ تیر ۹۸ سیمای آزادی صحنه هایی از مراسم استقبال از مهمانان خارجی را نشان می داد. ساخته شدن شهری کوچک و فوق مدرن آنهم درآن مدت کوتاه کمتر از دوسال نشان از قدرت خارق العاده نوسازی بود که همه مهمانان خارجی و همه بینندگان این مراسم را غرق در تعجب و شادمانی می کرد. همه با دیدن این همه خلاقیت اذعان می کنند که این مقاومت علاوه بر قدرت سرنگونی، قدرت شگرفی هم در سازندگی و نوسازی دارد.

خانم آلیو ماری وزیر خارجه و ارشد در دولت فرانسه در کهکشان اشرف ۳ گقت: "... این محل شگفت‌انگیز که از هیچ یا تقریبا هیچ در زمانی بسیار کوتاه ساخته شده و نشانگر توانمندیهای شماست؛ و من آگاهم به اینکه شما چه چیزهایی را می‌خواهید برای ایرانیان به ارمغان بیاورید. این واقعا شگفت‌انگیز است.
من کشوری را نمی‌شناسم که دارای یک دستگاه اداری ریزبافت مثل فرانسه باشد و یا اینقدر دینامیسم داشته باشد که بتواند چنین کاری را در چنین مدت کوتاهی محقق کند...".
یا آقای جولیانی در یکی از سخنرانیهایش در کهکشان اشرف ۳، قریب به مصمون گفت: ساختن شهری مثل اشرف ۳ در اینجا، در کشور من امریکا ۱۵ سال طول می کشید.
سناتور لیبرمن نیز مثل بقیه مهمانان در اجلاسی در اشرف ۳ گفت: "... … فقط چنین نیست که شما آلترناتیو در برابر آخوندها باشید، شما آلترناتیو درست را نمایندگی می‌کنید...". او نیز مثل چند تای دیگر از سخنرانان برجسته در پایان صحبتش گفت: "... با یکدیگر و در کنار هم. ما می‌توانیم و باید، بله حاضر حاضر حاضر».
بنابراین بعد از فرمان آماده باش سرنگونی شرایط و تعادل قوا بسرعت به نفع مقامت ایران می چرخد و تغییر و سرنگونی حکومت ایران در فاصله زمانی کوتاه در تقدیر است.
"حالا بحث نه مسأله تغییر رژیم در ایران بلکه این است که چه موقع این تغییر صورت می‌گیرد و جهان در اینصورت مکانی بهتر خواهد بود." (واشنگتن تایمز ۲۶ تیر ۹۸ برابر با ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹)

.