سهیلا دشتی:‌ کرونا جنگ بود و نبود


روزهای آغازین بهار ۹۹ را می گذرانیم. روزهائی که کمتر کسی انتظار آن را داشت که اتفاق بیفتد و یا شاهد آن باشد.

تمامی اتفاقات و حوادث جهانی در حاشیه خبرها، قرار گرفته اند. بیماری کووید ۱۹ نه مهار شده است و نه واکسینی برای آن پیدا شده. صاحب نظران می گویند چشم انداز احتمال بدست آمدن واکسین در آینده ای نزدیک نیست و حداقل بین یکسال و نیم تا پنج سال می باشد.
آخوند تبریزیان را شاید بشناسید. هم او که کتاب دانش پزشکی را سوزاند و برای معالجه با کرونا روغن بنفشه تجویز کرد. حال این روزها هم خامنه ای و هم روحانی گوی سبقت را از او ربوده اند. واکنش سردمداران رژیم به اتقافاتی که در داخل ایران می افتد و رویکرد عملی آنان با آنچه در واقعیت روی می دهد تفاوتی از زمین تا آسمان دارد. چند مورد را یاد آوری می کنم.
ـ گروهی از طلبه های قم در نامه ای خواستار آن شدند که برای کمک به بیماران کرونایی سالمند به اروپا اعزام شوند.
ـ‌ پاسدار سلامی گفت ما نه تنها به کمک های آمریکا نیاز نداریم بلکه حاضریم برای مهار کرونا نیروهای کمکی به آمریکا اعزام کنیم.
 او اضافه می کند که تجربه درگیری در جنگ شیمیایی را در دوران جنگ تحمیلی دارد. البته جنگهای بیولوژیک از ویژگی خاصی برخوردار هستند. آنان از ابتدا تلاش کرده اند با استفاده از تجارب (دفاع مقدس)‌ زیرساخت‌های دفاع بیولوژیک را نیز گسترش دهند. این بیماری کرونا به آنان کمک کرده آنچه را آماده کرده بودند را در معرض یک آزمون عملی قرار دهند وتحت شرایط عملیات واقعی تست کنند (طبق معمول وارونگی بافی های سران رژیم کرونا هم برایشان مائده آسمانی بود)‌.

 علی کرمی، فردی که خبرگزاری تسنیم او را یک متخصص بیوتکنولوژی پزشکی معرفی کرده در یک گفتگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه آمریکا اجازه نمی‌‌دهد سازمان‌‌های بین‌‌المللی، آزمایشگاه‌‌های بیولوژیک آنها را بررسی کنند، مدعی شده است که: سلاح‌ نژادی می‌‌تواند در نژادهای خاص پاتوژنز و مرگ آوری بیشتری ایجاد کند؛ احتمال دستکاری ویروس کرونا وجود دارد.
کرمی با تاکید بر اینکه ژنتیک مردم ایتالیا و ایران به هم شبیه است می‌گوید: در حال حاضر ایران سومین کشور جهان از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا بعد از ایتالیاست و احتمال دستکاری ژنی این ویروس وجود دارد زیرا مهندسی ژنتیک این توانایی را دارد که ژن‌‌ها را دستکاری کند و فقط یک نژاد خاص را آلوده کند (این فرضیه های یکبار مصرف در دکان هیچ عطاری دیده نمی شود.).
ـ خامنه ای
ما دشمن زیاد داریم. هم دشمنان جنی و هم دشمنان انسی. اینها وجود دارند و اینها به هم کمک می کنند، سیستم های اطلاعاتی خیلی از کشورها علیه ما با هم دیگر همکاری می کنند.

ـ روحانی
اکنون دهها هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر کشور آماده است که تقریبا از این تخت‌ها استفاده نشده و این تخت‌ها را برای شرایط بسیار بدبینانه پیش‌بینی کرده بودیم. ۱۰ هزار پرستار را آماده کرده ایم.
چهار هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح را هم آماده کردیم که از این تعداد هم تاکنون استفاده نشده است. امروز تمام تخت‌های بیمارستانی کشور را آماده کردیم و از این تخت ‌ها هم حدود ۱۳هزار تخت تاکنون استفاده نشده است.
بنابراین امروز یک رقم و عدد بسیار بالایی از تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های نقاهتگاهی در اختیار داریم که استفاده نشده است. از برنامه‌ریزی بسیار خوبی که در این کشور انجام گرفته تشکر می کنم و فکر نمی‌کنم هیچ کشوری شرایط کشور ایران را داشته باشد که در حال حاضر در سخت‌‌ترین شرایطی که همه کشورهای دنیا با آن مواجه هستند ما حدود ۲۰هزار تخت بیمارستانی خالی را در اختیار داریم.

می توان از این حرفها طنز ساخت و که باید! می توان گفت که احمق هستند و چیزهای دیگر! به گفته خودشان بیماری کرونا از نیمه بهمن در ایران شایع بوده و شاید تصور می کردند که کرونا هوای بد است که با باد برود. اما این طور نبود. وقتی دیدند که در تمامی کشورها، ارتش وارد صحنه شده و بیمارستانهای صحرائی را احداث کرده، برای اینکه از قافله عقب نمانند نه تنها اعلام کردند که سپاه بیمارستان درست کرده بلکه تعداد تختهای حتی نقاهتی از مجموع تختهائی که کشورهای سوئد، آمریکا و فرانسه اعلام کرده اند بیشتر است.
اما در خارج از ایران و به خصوص در آمریکا شاهد روی دیگری از این سکه هستیم. همان سناریوی قدیمی و خاک خورده برداشتن تحریمها است که از سوی وابستگان رژیم و باقی مانده جنازه خط مماشات برایش تبلیغ می شود. کسانی که برای این برای برداشتن تحریمها فعالیت می کنند، عمدتا همان خمیرمایه دروغگوئی سنتی رژیم را دارند. در افاضات اینان برای برداشتن تحریم ها هیچ ردی از ادعاهای روحانی مبنی بر داشتن هزاران تخت اضافه و یا سلامی که به دنیا درس و شیوه مبارزه با کرونا را می دهند نیست. افاضات خامنه ای هم در مورد جن و انس به آنان نرسیده (حتما که جن ها کوتاهی کرده اند. وگرنه بهترین سناریو برای مبارزه با ترامپ بود.) .
خانم ایهان عمر نماینده دمکرات، مسلمان در کنگره آمریکا به همراه برنی ساندرز و چند سناتور و وابستگان شناخنه شده به رژیم و پیش برد خط مماشات از هیچ چیز فرو گذار نمی کنند، هم به نسیان دچار شده اند و نمی گوید که چرا تحریمها بر خامنه ای هنگام دستور به قتل عام بیش از ۱۵۰۰ نفر از بهترین جوانان مردم ایران در ماه آبان سال گذشته هیچ تأثیری نداشت. حمله موشکی به هواپیمای مسافربری اواکراینی هم چنین. می گویند خاک مرده سرد است. برای اینان همین طور هم است. برای همین در بحث برداشتن تحریمها سخنی از تروریست بزرگ قاسم سلیمانی نیست که او را به عنوان قربانی تحریمها به خوانندگان و مخاطبان خودشان قالب کنند.
همانطور که اشاره شد می توان از این تفاوت رویکردها طنز ساخت. اما سئوال این است که مخاطبان حرفهای خامنه ای در مورد جن و انس چه کسانی هستند و مخاطبان روحانی چه کسانی؟
مخاطب خامنه ای همان نیروهای ناب حزب اللهی و ارتجاعی ترین وابستگانش هستند که به فرموده برای باز کردن درهای آرامگاههای مذهبی تظاهرات می گذارند و شعار مرگ بر رئیس جمهور سر می دهند. کسانی که در تاریک خانه های ذهنی قرون وسطائی شان زندگی می کنند و تا به امروز از قبل همین رژیم به آب و علفی رسیده و پروار شده اند. حرفهای خامنه ای بیشتر از شکاف بسیار عمیق در نیروهای خودی او حکایت دارد. آن چه که حتی نیروهای سر سپرده حزب الهی را هم نمی فریبد تفاوت گفتار تا عمل است.
 راستش هر چه سعی کردم ببینم حرفهای روحانی می تواند مخاطبی داشته باشد، پیدا نکردم. روحانی هم هنوز سعی بر آن دارد که با دروغ درمانی قبل از همه برای خودش محملی برای ادامه کار به عنوان رئیس جمهور داشته باشد.
از قول عزیزی از ایران می گویم سال ۹۸ سال پیروزی علم بر خرافات بود. حال دستگاه مماشات هر چه خاک دارد بر سر کند. حنایتان رنگی ندارد و مردم ایران از رژیم به شکل واقعی عبور کرده اند. باز هم از مسعود رجوی نقل می کنم که:‌
 
خلیفه ارتجاع با ”قرارگاه بهداشتی و درمانی“ و ”رزمایش بیولوژیک“ در جنگ سرنوشت به میدان آمده است. خرافه تولید ویروس توسط آمریکا بهانه برای سرکوب و مهار وضعیت است.
وقتی آمار قربانیان ویروس ولایت ۵ رقمی می‌شود و از ۱۰ هزار فراتر می‌رود. خامنه ای بیشتر و زودتر از هرکس آتشفشان قیام و خشم خلق را در تقدیر می‌بیند.
خون شهیدان به ویژه شهدای آبان می‌جوشد و شعله برمی‌کشد. این رزمایش زیست‌شناسی و بود و نبود رژیم است. درد شیخ همچون شاه بی‌درمان است.
رزمایش بهداشتی و درمانی بهانه است، اصل نظام نشانه و متزلزل است.
فرزندان ایران آماده کمک به هموطنان، شورش و نبرد بی‌امان را ادامه می‌دهند.