عارف شیرازی:‌ کرونا فاجعه وحشتناک برای ملتها و نعمت و فرصت برای آخوندها


فاجعه کرونا مطابق آمارهای مقاومت ایران تاکنون (۱۵آوریل ۲۰۲۰) بیش از ۲۹۰۰۰نفر از مردم محروم و آخوند زده ما را بکام مرگ کشیده است.

آخوند روحانی رئیس‌جمهور ارتجاع مدتی قبل (دهه اول فروردین) با خرمرد رندی آخوندی و برای کوچک جلوه دادن ابعاد این فاجعه مطرح نمود که ۹۷درصد از مردم ما مبتلا به کرونا نیستند.

اگر این اعتراف شیادانه آخوندی که با وارونه گویی رذیلانه توام می‌باشد را با احتساب جمعیت ۸۵میلیونی کشور مورد توجه قرار دهیم به‌معنی این است که ۳درصد جمعیت یعنی ۲میلیون و پانصد و‌ پنجاه هزار نفر در ایران تحت سلطه آخوندها تا آن تاریخ به کرونا مبتلا بوده و ابعاد فاجعه تا حدی روشن می‌شود.

راستی آیا کرونا در همه جهان این همه قربانی گرفته است؟ آیا کرونا در زادگاهش کشور چین به اندازه ایران کشتار کرده است؟ آیا در کشورهایی با تراکم جمعیت مشابه و یا حتی بیشتر از ایران این همه قربانی بر جای گذاشته است؟ آیا امکان‌پذیر نبود از ابعاد این فاجعه جلوگیری شده و با تلفات و ضایعات انسانی کمتری این شرایط را مدیریت کرد.

روشن است که مدیریت صحیح فاجعه کرونا در قدم اول مستلزم وجود یک رژیم مردمی است که برای جان انسانها ارزشی قائل باشد و نه رژیمی سفاک و خون‌ریز که تنها در فکر غارت و چپاول سرمایه‌های کشور از یکطرف و حفظ نظام سرکوبگر و جنایتکارش از طرف دیگر باشد.

برای درک ابعاد گسترده عملکرد مجرمانه رژیم در فاجعه کرونا لازم است از زوایای مختلف آنرا مورد بررسی قرار داد اما از آنجا که در این زمینه‌ها بسیار گفته و نوشته شده است نگارنده تنها به برخی از مهمترین زوایای آن اشاره نموده و روی چند محور متمرکز می‌شود.

۱ـ خوشامدگویی! به کرونا و زمینه‌سازی ورود آن:
چه کسی نمی‌داند که کرونای ولایت با ارتباطات گسترده خود با کشور چین (به‌عنوان «متحداستراتژیک») به فاجعه کرونا خوش آمد گفته و با وجود حدود هزار طلبه چینی مشغول به «تحصیل» در حوزه جهل و جنایت قم و با وجود صدها کارگر چینی مشغول بکار در شرکتهای مختلف از جمله در ساختن راه‌آهن در قم و با وجود پروازهای روزانه هواپیمایی ماهان به چین و نقل و انتقال مسافران چینی آن هم در شرایطی که همه کشورها مرزهای آبی و خاکی و هوایی خود را بروی مسافران چینی بسته بودند به این فاجعه ابعاد وحشتناکی بخشیده و قم را به کانون انتشار این بیماری در ایران و سراسر منطقه تبدیل نمود و سپس برای کشاندن جمعیت به راهپیمایی ۲۲بهمن و خیمه‌شب‌بازی انتخابات و ادعای مشروعیت مردمی ـ برای رژیم ضدمردمی ـ در چانه‌زنی بین‌المللی بر آن سرپوش گذاشت.

۲ـ قرنطینه نکردن: بعد از برملا شدن گوشه‌ای از ابعاد فاجعه و به‌رغم توصیه دست‌اندرکاران سیستم‌های درمانی و به‌رغم تجارب قطعی جهانی رژیم آخوندی از قرنطینه کردن قم و سایر قسمتهایی که بیماری در آنها گسترش یافته بود خودداری کرد. آخوند روحانی صراحتاً گفت ما چیزی به‌نام قرنطینه شهر و محله نداریم قرنطینه فردی است هرکس مریض است در خانه بماند.

در این راستا باید از تأخیر رژیم در تعطیل مدارس و کارخانجات و ادارات و مراکز تجمع و نیز کنترل رفت و آمدها و مسافرتهای نوروزی و نیز کسب و کارها و مغازه‌ها آن هم در شلوغی شب عید یاد نمود. هم‌چنین باید از تأخیر در تعطیل مراکز زیارتی به‌عنوان یکی از دکانهای اصلی دین‌فروشی آخوندی و جمعه‌بازارهای حکومتی یاد کرد. اینها تماماً باعث گسترش فوق‌العاده کرونا به‌ویژه در قم و تهران و گیلان و نیز در کلان‌شهرها گردید. واقعیتی که بارها ایادی و کارگزاران رژیم بر آن انگشت گذاشته و تأکید نموده‌اند.

شایان یادآوری است که قرنطینه کردن محله و شهر مستلزم حل مشکلات معیشتی مردم و تأمین حداقل نیازمندیهای آنها می‌باشد امری که رژیم چپاولگر و ضدمردمی به هیچ‌وجه حاضر به هزینه کردن برای آن نیست.

۳ـ دروغ‌درمانی: دروغگویی، بلوف زنی، عدم شفافیت و یاوه‌گویی در راستای لاپوشانی و کتمان حقیقت از بارزترین ویژگیهای این رژیم ضدبشری و سردمداران آن می‌باشد این رویکرد که همواره در خدمت مخفی نگه‌داشتن نقش تبهکارانه رژیم و سردمداران آن است به روشن‌ترین صورت در کشتار آبان ماه ۹۸و ساقط کردن هواپیمای مسافری خود را نشان داد. در زمینه کرونا سردمداران رژیم از ابتدا منکر اطلاع داشتن از ورود کرونا به ایران شده و می گفتند از ۲۹و یا ۳۰بهمن مطلع شده و بلافاصله آنرا اعلام کرده‌اند با این‌که اسناد به‌دست آمده از سازمان اورژانس تهران به‌روشنی گواهی می‌دهد که از نیمه اول بهمن‌ماه بیماران کرونایی در سه بیمارستان تهران بستری شده و سران رژیم از آن مطلع بوده‌اند.

یکی از کارگزاران رژیم (در جنگ گرگها) اعتراف کرد که از اواخر آذرماه خطر گسترش کرونا را به رئیس‌جمهور و سایر مقامات رژیم گوشزد کرده ولی ترتیب اثر ندادند. هم‌چنین دکتر رضا ملک‌زاده معاون وزارت بهداشت رژیم گفته است که این بیماری از دیماه در ایران بوده ولی مقامات آخر بهمن‌ماه آنرا اعلام کرده‌اند.

و نیز در ۱۷فروردین اعلام شد که دکتر سورانی در اصفهان در دیماه نسبت به ورود کرونا به ایران هشدار داده بود ولی او را به اتهام تشویش اذهان عمومی از کار برکنار کردند.

این دروغگویی و لاپوشانی در ارائه آمار مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان و نیز در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی بیمارستانها و نیز در تمامی زمینه‌ها به چشم می‌خورد که جهت اختصار از آن صرف‌نظر می‌کنم.

می‌بینید که رژیم ضدبشری به‌خاطر منافع سیاسی خود همه جا با جان مردم بازی کرده و ذره‌یی برای آن ارزش قائل نیست و به تنها چیزی که فکر می‌کند حفظ امنیت یعنی حفظ نظام ضدمردمی آخوندی می‌باشد.

۴ـ چنگ‌اندازی بر امکانات بهداشتی و درمانی: رژیم و ارگانهای سرکوبگرش چون سپاه با چنگ‌اندازی بر امکانات بهداشتی و با بکارگیری آنها در خدمت به ایادی و کارگزاران و مزدوران درون مرزی و برون‌مرزی خود و با محروم کردن انبوه بیماران و مبتلایان به کرونا، آنها را بکام مرگ روانه کرده و باین ترتیب بر ابعاد فاجعه و گسترش آن افزوده‌اند، در برخی موارد نیز ایادی رژیم با عرضه کردن بخشی از این امکانات در بازار سیاه آن هم با قیمتهای نجومی به سرکیسه کردن مردم روی آورده‌اند. این است چهره واقعی رژیم غارتگر و ضدبشری آخوندی که در فاجعه کرونا یا بفکر غارت و چپاول دسترنج مردم بوده یا در فکر بکام مرگ روانه کردن آنها برای منافع حقیر خودش می‌باشد.

این رویکرد جنایتکارانه وقتی در مقابل کادر درمانی بیمارستانها انجام می‌شود تبهکارانه‌تر شده و به ابعاد فاجعه می‌افزاید. از این رو با قرار ندادن امکانات بهداشتی ضروری برای مقابله پزشکان و پرستاران با بیماران کرونایی تاکنون صدها نفر از بهترین پزشکان شریف و کادر درمانی جان‌باخته و یا به این بیماری مبتلا شده‌اند و باین ترتیب ارزشمندترین سرمایه‌های بهداشتی مردم از آنها گرفته شده و در مقابل این اپیدمی جهانی بی‌دفاع تر گردیده‌اند. ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی رژیم ۱۶فروردین اعلام کرد که ۱۷۰پزشک و پرستار و کادر درمانی (تنها در قم) به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۷نفر از آنها جان‌باخته‌اند. هم‌چنین در ۱۰فروردین اعلام شد که بیش از صد پزشک و پرستار و سایر کادرهای بهداشتی تاکنون بر اثر کرونا جان‌باخته‌اند.

۵ـ کم اهمیت و کوچک جلوه دادن خطر این فاجعه:
وجه دیگر عملکرد تبهکارانه رژیم کوچک جلوه دادن خطر این اپیدمی و در نتیجه کم کردن حساسیت مردم نسبت به خطر آن می‌باشد. این رویکرد تبهکارانه طبعاً در خدمت توجیه بی‌عملی رژیم و هزینه نکردن آن برای نجات مردم آخوند زده‌ای است که به نان شب برای زنده ماندن محتاج می‌باشند و روزانه باید برای تأمین حداقل‌های خود بیرون بروند. آخوندها با این ترفند رذیلانه ارتش گرسنگان را بی‌دفاع به قتلگاه کرونا روانه کرده و باین ترتیب می خواهند تدریجا از دست آنها خلاص شده و برای حکومت ننگین‌شان فرجه بقاء بخرند(به این مسأله بعداً بیشتر خواهم پرداخت).

خامنه‌ای در اوایل شیوع این بیماری گفته بود: بلای آن‌چنان بزرگی نیست می‌توان با دعا و توسلات (حلش کرد) فوق‌العاده نیست بزرگش نکنیم. معلوم نیست آخوندها چرا خودشان با دعا و توسلات بر این اپیدمی غلبه نکردند و جل و پلاس خود را از قم جمع کرده و به جزایر گرم جنوب گریختند.

سپس گفته بود: خیلی بزرگش نکنید، این مسأله‌ای گذراست از این حوادث خیلی پیش می‌اید خیلی بزرگش نکنید. و سرانجام در ۲۱فروردین درونمایه ضدانسانی خودش را با عباراتی که حاکی از فقدان هر گونه احساس انسانی نسبت به پرپرشدن مردم ایران در فاجعه کرونا می‌باشد را به‌خوبی آشکار کرد و گفت: «کرونا چیز عجیبی نیست از این چیزها همیشه بوده، در جنگهای جهانی میلیونها نفر... کشته شدند در ماجرای کرونا هم تعدادی از دست رفتند». البته برای آخوند سفاکی که دست در خون بیش از صد هزار نفر از رشیدترین فرزندان مردم ایران داشته و عامل کشتار چندصدهزار نفر از مردم سوریه و منطقه می‌باشد کشتار کرونا عجیب نیست از طرفی به‌نظر می‌رسد او با یادآوری تلفات جنگهای جهانی می خواهد چند میلیون نفری را به قربآنگاه کرونا فرستاده تا بدینوسیله چند صباحی بر عمر حکومت ننگین خود بیافزاید.

۶ـ اشک تمساح ریختن خامنه‌ای برای مردم بی‌دفاع:
خامنه‌ای و ایادی غارتگر آن‌که بر عمده سرمایه‌های کشور چنگ انداخته و ۸۰درصد مردم را بزیر خط فقر سوق داده‌اند در فاجعه کرونا نه تنها هیچ کمکی به مردم نمی‌کنند بلکه رذیلانه بر جراحات آنها نیز نمک می‌پاشند. خامنه‌ای چند روز قبل گفت: عده‌یی هستند که به سختی قادر به تأمین هزینه‌های خود هستند مردمی که دستشان باز است به اینها کمک کنند. طفلک معصوم! که تنها بر چندصد میلیارد دلار از داراییهای مردم محروم چنگ انداخته و دستش بسته است و نمی‌تواند به مردمی که در فاجعه کرونا در خانه مانده و چیزی برای خوردن و زنده ماندن ندارند کمک کند از این‌رو ناچار است به دیگران توصیه کند. این است وقاحت و رذالت آخوندی در اوج خود.

۷ـ تلاش برای سوراخ کردن تحریم‌ها:
رژیم ضدبشری در تلاش است در جریان فاجعه کرونا به‌عنوان فرصتی مناسب برای سوراخ کردن تحریم‌ها استفاده کند. از این رو با بسیج همه پاسداران سیاسی و ساندیس خوران خارج کشوری نظام و لابیهای آن ضمن مظلوم‌نمایی و تقاضای کمک مالی از جامعه جهانی برای مقابله با کرونا وانمود می‌کند که گویا رژیم قادر به مقابله با کرونا نبوده و تحریم‌ها علت اصلی ناتوانی آن می‌باشند. این رویکرد با هدف حل مشکلات مالی رژیم و در راستای تأمین هزینه‌های اتمی و تروریستی آن می باشد.

اما واقعیت سرسخت این است که تحریم‌ها هیچگاه شامل نیازهای غذایی و دارویی نبوده و این مسأله بارها توسط مقامات مختلف آمریکایی صراحتاً مطرح شده است. وانگهی رژیمی که به‌قول کارگزاران و ایادی خودش بر بیش از ۶۰درصد داراییهای کشور (چهار مؤسسه و کارتل بزرگ اقتصادی) چنگ انداخته و تنها در ستاد اجرایی فرمان خمینی سفاک بیش از ۹۵میلیارد دلار از اموال به غارت رفته این مردم در چنگ ولی وقیح رژیم می‌باشد به‌راحتی قادر به تأمین هزینه‌های مقابله با کرونا می باشد. حال اگر اموال استان قدس رضوی با موقوفات بیشمار آن را که در چنگ خامنه‌ای و نماینده او در مشهد می باشد و نیز امکانات بنیاد مستضعفان و قرارگاه ضد خاتم‌الانبیاء و دهها بنیاد و نهاد غارتگر دیگر را به آن اضافه کنیم به‌روشنی خواهیم دید که رژیم اگر بخواهد به‌راحتی می‌تواند با در خانه ماندن مردم زحمتکش هزینه‌های ضروری زندگی آنها را برای ماهها و حتی سال‌ها تأمین کند و از فرستادن آنها به قتلگاه کرونا جلوگیری کند. اما خط رژیم به قتلگاه فرستادن مردم و به کشتن دادن آنها هم‌چون خط پافشاری بر جنگ ضدمیهنی برای ادامه حکومتش می باشد.

مسأله فوق‌الذکر که رژیم با امکانات خودش قادر به تأمین هزینه‌های مقابله با کرونا می‌باشد تنها از طرف مقاومت ایران طرح نمی‌شود بلکه ایادی و کارگزاران رژیم نیز بارها بر آن انگشت گذاشته‌اند از جمله مسیح مهاجری سردبیر ورق پاره جمهوری (از دست پروردگان بهشتی معدوم، عضو حزب جمهوری و از باند رفسنجانی روحانی) روز گذشته بر این مسئله تأکید کرده است.

۸ـ کرونا نعمت و فرصت برای رژیم ضدبشری:
جنایت و تبهکاری رژیم به موارد فوق منحصر نمی‌شود. خلیفه ارتجاع خیز برداشته تا از فاجعه کرونا استفاده کرده و به‌گفته خودش «بلا» را به نعمت و تهدید را به “فرصت» تبدیل نموده و آنرا در خدمت تداوم حکومت ننگینش بکار گیرد و با به مسلخ فرستادن لشکر زحمتکشان و محرومان یعنی همانها که در خیزشهای دیماه ۹۶و آبان ۹۸رعشه مرگ بر او و رژیمش مستولی کردند چند روزی بر عمر رژیم پلیدش بیافزاید.

بنظر می‌رسد رژیم ضدبشری این فرصت و نعمت را در سه زمینه و عرصه می‌پندارد. از یکطرف همان‌طور که اشاره شد درصدد است از دست ارتش گرسنگان و محرومان با بکام مرگ فرستادن آنها راحت شود و از طرفی می‌خواهد بدون سر و صدا از دست زندانی سیاسی رهایی یافته و آنها را به قتلگاه کرونا بسپارد از این رو برخلاف بسیاری از کشورها نه حاضر به آزادی زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی است و نه هیچ‌گونه امکان دارویی و بهداشتی برای آنها فراهم می‌کند و با توجه به تراکم وحشتناک در زندانها و شیوع کرونا در آنها می خواهد از دست زندانی سیاسی بدون دادن هزینه چندانی خلاص شده و به این ترتیب صورت مسأله زندانی سیاسی را بالکل حذف کند.

سرانجام همان‌طور که در شماره ۷گفته شد می‌خواهد از این فرصت برای ایجاد شکاف در تحریم‌ها بهره گرفته و انرا سوراخ کند. روشن است تمامی این سه در خدمت تداوم حکومت ننگین آخوندی می باشد.

شایان توضیح است که رژیم ضدبشری بمثابه یک موجود «بحران‌زا و بحران زی» همواره سعی می‌کند با ماجراجویی و بحران آفرینی جامعه را قفل، نیروهای سیاسی را قلع و قمع و از دور خارج کرده و از پاسخگویی به مطالبات بر حق مردم طفره رفته و آنها را به جنگ و یا سایر بحرانها مصادره کند از این رو با سنگر گرفتن در پس این بحرانها به “حیات و زیست» خود ادامه می‌هد. یکروز با گروگانگیری روز دیگر با زمینه‌سازی جنگ ضدمیهنی و دخالت‌های تجاوزکارانه اولیه در خاک عراق و زمینه‌سازی برای شروع جنگ ۸ساله سپس با وجود در دسترس بودن صلح ۶سال پس از فتح خرمشهر با عربده جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم و تا آخرین خشت و آخرین خانه در تهران به جنگ ادامه دادن. آخر جنگ در نظر خمینی «نعمت الهی» بود و مایه تداوم حکومتش می گردید هم‌چنانکه کرونا از نظر خامنه‌ای نعمت است و می خواهد آنرا در خدمت طولانی کردن عمر حکومتش بکار گیرد. خمینی پس از پایان جنگ و بعد از این‌که با ضربات ارتش آزادی‌بخش مجبور به سرکشیدن جام‌زهر شد با دست زدن به یک نسل‌کشی و قتل‌عام زندانیان سیاسی جامعه را قفل نموده و برای خود فرجه حیات خرید.

سپس خامنه‌ای با ماجراجویی اتمی و با دخالتهای تروریستی در کشورها و با بهره‌برداری از وقوع جنگهای منطقه‌‌یی به حیات ننگین خود ادامه داد.

اما در شرایط حاضر رژیم محصور در بحرانهای گوناگون داخلی و منطقه‌‌یی و در صدر همه آنها خیزشهای گسترده اجتماعی به پیشتازی کانونهای شورشی درصدد پیدا کردن گریزگاهی برای نجات رژیمش می‌باشد. از این رو با روانه کردن انبوه گرسنگان و زحمتکشان بی‌دفاع به خیابانها آنها را به قربآنگاه کرونا گسیل داشته تا به این وسیله از خطر سرنگونی رژیمش جلوگیری کند.

رهبر مقاومت آقای مسعود رجوی در این باره نوشته است:«خامنه‌ای و روحانی برای حفظ رژیم از خطر قیام و سرنگونی در شرایط تحریم، استراتژی کلان تلفات انسانی و فرستادن مردم به میدانهای مین کرونا را در پیش گرفته‌اند، این به سرکار فرستادن زحمتکشان اعم از کارگران و کارمندان ادامه همان خط کار جنگ ضدمیهنی و قتل‌عام زندانیان در شرایط امروز است.

اگر برای رژیم ولایت فقیه هر مرگ یک فرصت و نعمت است ما باید با شورش و جنگ صد برابر آنرا به تیک تاک قیام و ناقوس سرنگونی تبدیل کنیم. فرصت استبداد دینی و رژیم دجال و ضدبشری به پایان رسیده است. شورشگران پیروزی می‌سازند.»