ماهنامه آفریقا آسیا چاپ فرانسه - ایران: اوجگیری قدرتمند مقاومت

این یک پیشرفت واقعی دیپلماتیک است که مقاومت ایران در فوریه به آن نائل آمد.

ابتدا یک هیئت کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا از واشنگتن به پاریس آمد تا بطور رسمی با مریم رجوی  رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران دیدار نماید.

دیداری که از زمانی که سازمان مجاهدین خلق ایران موفق گردید به یمن یک نبرد قضایی و سیاسی وزارت خارجه آمریکا را وادار سازد که این سازمان را از لیست سازمانهای تروریستی حذف کند, بی سابقه میباشد. قدرتمند از این دیدار, مقاومت ایران یک کارزار برای برسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین المللی به عنوان آلترناتیو دمکراتیک حکومت مذهبی ملاها, براه انداخته است.

از نظر هیئت کنگره که از سوی دانا روهراباکر ریاست میشد: «دولت اوباما نیاز دارد که دستش را به سمت اپوزیسیون دمکراتیک مثل شورای ملی مقاومت ایران که از سوی خانم رجوی هدایت میشود دراز کند.»
در 20 فوریه, نمایندگان فرانسه استقبال گرمی از مریم جوی طی کنفرانسی در مورد چشمنداز خاورمیانه و ایران, نمودند. دهها تن از نمایندگان از گروه های پارلمانی مختلف حمایت خود را از مبارزه وی اعلام کردند. برونو لورو رئیس گروه سوسیالیست گفت: «تغییر کلمه  زیبایی است. باید همه جا به اجرا در آید و برای شما خانم رجوی آرزو میکنم که به آن دست یابید و حتی هر چه سریعتر تبلور آن باشید. »

ماهنامه افریقا آسیا
ژان لور   مارس 2013