فاکس نیوز: پولهای آزاد شده رژیم ایران صرف تروریسم می شود

رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین آمریکا هشدار می دهد پولهای آزاد شده رژیم ایران صرف تروریسم و بی ثبات در منطقه می شود.

گیتس در گفتگو با تلویزیون فاکس نیوز بتاریخ سی ام دیماه گفت: جایی برای تشویق رژیم ایران نیست. این رژیم کاری را که در جهت منافع خودش است انجام می شود.
رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین در دولت باراک اوباما تصریح کرد: آنها برای لغو تحریم ها باید مواد اتمی را به خارجه می فرستادند. اینکار بدین علت بود که بتوانند به ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار پول دست یابند. این غیر واقعی و بعید است که این پول صرف اقتصاد ایران شود. این پول برای سوخت رسانی به تروریسم و دخالت در سایر کشورهای منطقه به کار می رود.
رابرت گیتس در مورد سوریه و بی عملی اوباما نیز گفت: ماه ها پیش من و سایرین می گفتیم ما نیاز به نیروی ویژه بیشتری روی زمین داریم.
 ما نیازمند نیروهای کنترل کننده هوایی هستیم. ما نیازمند مربیان در سطح تیپ هستیم. ما نیازمند مربیانی برای عشایر سنی و کردها درست به مانند نیروهای امنیتی عراقی هستیم . ما نیازمند منطقه امن در سوریه هستیم. حالا دولت نیروی ویژه بیشتری فرستاده، آهنگ حمایت از رزمندگان را بیشتر کرده است. آموزش ها را افزایش داده و با عشایر کار می کند ولی ماه ها طول کشید تا به این نقطه برسد.
رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین آمریکا تاکید کرد: یکی از نکاتی که در مورد این کاراز وجود دارد و کسی به آن توجه نکرده این است که هر جایی که آزادشده کاملاً ویران شده است. از کوبانی تا رمادی و بیجی و سنجار همه آنها نابود شده اند. سؤال این است، چه کسی قیمت بازسازی آنها را خواهد پرداخت، مناطقی که اساساً سنی بوده اند.