اعلام آمادگی عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه

ژنرال احمد العسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف عربی، در مصاحبه ای با تلوزیون العربیه 15بهمن 94 گفت: درصورت توافق کشورهای عضو ائـتلاف بین المللی که هفته آینده در بروکسل برگزار خواهد شد، عربستان سعودی آماده مشارکت در عملیات زمینی در سوریه است.

او اضافه کرد: ما اعتقاد داریم بمبارانهای هوایی به تنهایی بهترین راه حل نیست. چرا که باید عملیات زمینی و هوایی به همراه یکدیگر باشد.
خبرگزاری رویتر نیز بتاریخ پانزدهم بهمن بنقل از فرماندهان رزمندگان سوریه اعلام کرد: آنها امیدوارند پس از شکست مذاکرات صلح ژنو، حامیان خارجی آنها، از جمله عربستان سعودی متقاعد شوند، زمان آن رسیده است که سلاحهای قدرتمندتر و پیشرفته‌تر، از جمله موشکهای ضدهواپیما، به آنها بدهند. رزمندگان سلاح را از طریق ترکیه و اردن دریافت می کنند.
از سوی دیگر، درکنفرانس بین المللی لندن برای حمایت از سوریه، تعدادی از شرکت کنندگان حملات روسیه و رژیم اسد علیه غیرنظامیان را محکوم کردند. این کنفرانس موفق به جمع آوری 11 میلیارد دلار کمک برای پناهجویان سوریه شد. در این کنفرانس بیش از 60 کشور شرکت داشتند.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: درصورتیکه با هم کار کنیم و هر یک از ما مسؤلیت خود را انجام دهد، امروز روز امید خواهد بود. امید برای کسانی که از تهاجمات وحشتناک رنج می برند و متاسفانه این تهاجمات ادامه دارد. امروز این اجلاس جایگزین راه حل سیاسی نیست.
تلویزیون العربیه در این گزارش گفت: در میان ناامیدی از مذاکرات ژنو، مردم تحت محاصره در داخل شهرها و شهرک های سوریه در انتظار رسیدن وعده هایی هستند که کشورهای شرکت کننده در لندن به آنها داده اند. این کمک ها شاید هرگز به آنها نرسد و دردی از گرسنگی آنها درمان نکند . موانع بسیاری در مقابل توزیع این کمک ها به نیازمندان سوری وجود دارد. اپوزیسیون سوریه می گوید از یک طرف رژیم اسد مانع تراشی می کند و از طرف دیگر بوروکراسی سازمان ملل در رساندن کمک ها به مردم تحت محاصره مانعی دیگر است .
در سوریه 14 میلیون نفر نیاز شدیدی به کمک های انسانی دارند. در میان این 14 میلیون 5 میلیون نفر در مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به آنها بسیار سخت است. نیم میلیون به خاطر گرسنگی در خطر مرگ هستند. چرا که رژیم اسد و شبه نظامیان آن چند ماه است آنها را محاصره کرده اند.
مردم مضایا که توسط شبه نظامیان حزب الله و اسد محاصره شده اند، با وجود ورود مواد غذایی هنوز به خاطر گرسنگی می میرند. هنوز صدها بیمار در این شهرک وجود دارند که با مرگ دست و پنجه نرم می کنند . چرا که هیچ نشانه ای از امید به تخلیه آنها وجود ندارد.
معظمیه شام در حومه دمشق، محموله هایی از کمک های انساندوستانه را دریافت کرده است. ولی این کمک ها به دست نیازمندان نرسید. شورای محلی این شهرک هشدار داد:در صورتیکه سازمان ملل مماشات با رژیم اسد را ادامه دهد، فاجعه ای انسانی در راه خواهد بود.
این شورا سازمان ملل را متهم کرد که کمک های انساندوستانه را تنها میان محله هایی توزیع کرده که طرفدار رژیم اسد هستند.
ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه می گوید: از شروع گفتگو های ژنو، در اثر بمباران روسیه و اسد بیش از 300 نفر از مردم سوریه کشته شده اند. بعد از بمباران خانه های مردم در حومه شمالی حلب هزاران نفر آواره شده اند و به مرزهای ترکیه و سوریه پناه برده اند.