اورینت: جنایت جنگی پوتین در سوریه

جنگنده های روسیه یک بیمارستان دیگر را در سوریه منهدم کردند. این تنها یکی از موارد جنایات جنگی پوتین است.

بیمارستان عندانanadan بعد از 20 بار بمباران توسط هواپیماهای روسیه که آخرین بار با بمبهای خوشه ای هدف قرار گرفت، از دور خارج شد. زیرا خسارتهای زیادی دیده و وسایل و امکانات پزشکی کاملا نابود شده است. علاوه بر این تعدادی از کادرهای پزشکی شهید و شماری از بیماران نیز مجروح شدند. کادر بیمارستان تصمیم گرفت بدلیل بمبارانهای روسیه، باقیمانده وسایل پزشکی را به مکان دیگری تا ایجاد یک مکان امن برای بازگشایی بیمارستان، منتقل کند.
دکتر حسان حمشو مدیر بیمارستان عندان به تلویزیون اورینت گفت: یکی از پرستاران بنام عبدالرحمان عبید ابو یونس در بمباران روسیه به شهادت رسید. همچنین یک کودک که بیماری پوستی داشت و 9 سال هم بیشتر نداشت جان خود را از دست داد. دهها تن دیگر نیز مجروح شدند و خسارتها هم که خیلی زیاد است و قابل جبران نیست به بیمارستان وارد آمد. این بیمارستان دیگر نمی تواند به کارش ادامه بدهد
گزارشگر اورینت افزود: تعطیل شدن بیمارستان عندان ، درست یکماه بعد از خارج شدن بیمارستانهای اعزاز و حریتان از دور استفاده صورت میگیرد. این دو بیمارستان نیز توسط هواپیمهای روسیه متجاوز بمباران و در نتیجه تعطیل شدند. امری که شمال حلب را از بیمارستانها خالی کرده است.
یک مسؤول محلی به اورینت گفت: بیمارستان اعزازaazaz را روسها بطور کامل نابود کردند بعد هم بیمارستان بغداد که در یک منطقه کاملا مسکونی قرار دارد، هیچ جبهه جنگی در نزدیکی آن قرار ندارد. الان هم بیمارستان عندان نابود شد. روسیه اشغالگر نابودی میخواهد. حتی یک نظامی اینجا نبود همه قربانیان از زنان و کودکان بودند.
 گزارشگر تلویزیون اورینت افزود: از شهروندان و منازلشان گرفته تا مدارس و بیمارستانها و زیرساختها و حتی مراکز دفاع شهری در مناطق آزاد شده، اهداف هواپیماهای روسی هستند.
بعد از آنکه بیمارستانهای حومه شمالی حلب توسط هواپیماهای روسیه یکی پس از دیگری تخریب شد، سازمانهای بشردوست از یک فاجعه انسانی قریب الوقوع در این منطقه سخن میگویند.
از سوی دیگر تلویزیون سی ان ان گزارش داد: آمریکا در شمال سوریه باند فرودگاه نظامی احداث می کند.
پنتاگون اعلام کرده است حدود 50 نیروی ویژه که در سوریه عمل می کنند یک باند فرودگاه درمناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه احداث کرده اند. نیروهای آمریکا در سوریه بدنبال راه هایی می باشند که کارایی خود را افزایش دهند.
خبرنگار سی ان ان از این پایگاه در سوریه دیدن کرده است. او اکنون در اربیل عراق است و جزییاتی را توضیح می دهد.
 این مکان از نقطه نظر وزارت دفاع مخفی است. در پشت این زمینی که به تازگی حفاری شده و یک منطقه کشاورزی کوچک است. یک پایگاه هوایی، درست در صدمایلی مواضع داعش ایجاد شده است.
تصاویرماهواره ای کار هایی راکه دراینجا در ماه های اخیر انجام شده نشان می دهد. آنها باند فرودگاه را گسترش می دهند تا هواپیماهای بزرگتر بتوانند فرود آیند .
 برتری این پایگاه این است که می تواند نیروهای ویژه آمریکایی را به داخل سوریه اعزام کرد.
در آپارتمانی نزدیک به خطوط مقدم ما توانستیم به یک اتاق عملیات مشترک دسترسی پیدا کنیم.
این یک دستگاه ساده است که نصب شده است. یک جوان 21 ساله می گوید: همرزمان او با نفرات در صحنه نبرد، تماس دارند. با استفاده از مانیتورهای جدید آنها مکان های دشمن را به یک مرکز فرماندهی ائتلاف منتقل می کنند که از آن حملات هوایی صورت می گیرد.
وی می گوید این مکانی که می بینید خط مقدم حسکه hasaka است. رفقای ما تحرکات دو نیروی دشمن را مشاهده کرده اند، ما این اطلاعات را بهمراه مختصات آن برای مرکز فرماندهی ارسال می کنیم. زمانی که درگیریها شدید است، اتاق عملیات به خطوط مقدم نبرد منتقل می شود.
بلافاصله بعد از حملات نفرات موجود در حسکه به صحنه می شتابند تا که اطمینان یابند اهداف درست مورد اصابت قرار گرفته باشند.