نشریه هیل: یک ایران عاری از سلاح اتمی

نقشه مسیر دو حزبی برای یک ایران عاری از سلاح اتمی، این طرح دو نماینده کنگره آمریکا از حزب دموکرات و جمهوریخواه است.

سیث مولتون عضو دموکرات کنگره آمریکا و رید ریبل عضو جمهوریخواه کنگره طی مقاله یی با عنوان ”نقشه مسیر دو حزبی برای یک ایران عاری از سلاح اتمی” در هیل نشریه کنگره آمریکا، خواستار حسابرسی از رژیم ایران شده و گفتند باید قاطعانه در مقابل این رژیم ایستاد.
در قسمتی از این مقاله آمده است: ”هیچکس نیست که بخواهد رژیم ایران سلاح اتمی تولید کند اما ما روی اینکه به چه صورتی از رسیدن این رژیم به سلاح اتمی جلوگیری کنیم وحدت نظر نداشتیم.... حالا که توافق اتمی انجام شده است شکی نیست که کار بهتر این است که آن را اعمال نماییم و عملکرد اخیر رژیم ایران نشان داده که لازم است ما با دید روشن تری و با یک رویکرد دو حزبی این رژیم را مورد حسابرسی قرار بدهیم“.
نمایندگان کنگره آمریکا افزودند رژیم ایران از رژیم بیرحم اسد در سوریه حمایت می کند، که صدها هزار نفر از سوریه ای های  بیگناه را کشته و باعث یک بحران انسانی پناهجویی شده که امروزه شاهد آن هستیم. ... اخیراً هم یک گروه شبه نظامی مورد حمایت رژیم ایران، سه پیمانکار آمریکایی را در بغداد به اسارت گرفتند”.
ما باید به خاطر داشته باشیم که توافق اتمی با رژیم ایران صرفاً یک توافق اتمی است و نه بیشتر. گرچه این توافق به صراحت مجاز کرده است که آمریکا هر کاری که بتواند انجام بدهد تا نگذارد این رژیم، ایجاد درد سر کند…اما ما باید قاطعانه علیه تهدید رژیم ایران و متحدان آن بایستیم....“
 
هیل:23 بهمن 94-12 فوریه 2016