سی ان ان: ضرورت قاطعیت در مقابل رژیم ایران

انتخابات مقدماتی آمریکا در ایالتهای مختلف جریان دارد. جمهوریخواهان تا کنون در ۴ ایالت در این رقابتها شرکت کردند. یکی از کاندیداهای مطرح در این رقابتها سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو است. او معتقد است باید با رژیم ایران و متحدان آن با قاطعیت برخورد کرد.

سناتور مارک روبیو معتقد است دولت اوباما به متحدان و همپیمانان خود به خاطر توافق اتمی با رژیم ایران پشت کرد و به نوعی به آنها خیانت کرد.
وی می گوید: من به عنوان یک سناتور تلاش های زیادی کرده ام که تحریم های بیشتری علیه حزب الله که طرفدار رژیم ایران است وضع کنم. آنها هم اکنون از نظر منابع مالی در شرایط سختی قرار دارند. زیرا ما قانونی را تصویب کردیم که این وضعیت دشوار را برای آنها به وجود آورده است.
سناتور مارکو روبیو که مخالفت سرسخت آزاد کردن داراییهای مسدود شده رژیم ایران است، می افزاید: اگر به مقام ریاست جمهوری برسم در نخستین روز تمامی دستورات اجرایی غیرقانونی باراک اوباما را ملغی اعلام خواهم کرد. رئیس جمهور کنونی آمریکا در فرماندهی نیروی نظامی کشور بسیار ضعیف و بد عمل کرده است. در دوران ریاست جمهوری او جهان بسیار خطرناک شده است. کره شمالی تسلیحات اتمی و موشک های بالستیک دارد. چینی ها دریای چین جنوبی را به اشغال خود درآورده اند. ولادیمیر پوتین از این موضوع بهره برداری کرده است و با مسخره کردن اوباما به دنبال بی ثباتی در اروپا و خاورمیانه برآمده است.
سناتور روبیو تأکید می کند: رژیم ایران با پولهایی که از توافق اتمی به دست می آورد، قصد ندارند یتیم خانه احداث کند. رژیم ایران می خواهد از تروریسم حمایت کند. به همین دلیل اگر من رئیس جمهور آمریکا در نخستین روز حضورم در این مقام توافق اتمی اوباما با رژیم ایران را لغو می کنم.