واشینگتن تایمز: جزییاتی از همکاری رژیم ایران و القاعده

واشینگتن تایمز جزییات جدیدی از همکاریهای القاعده و رژیم ایران را فاش کرد: رژیم ایران به اعضای القاعده اجازه سفر از ایران را داد تا این شبه نظامیان از مناطق قبیله‌ای در پاکستان به عراق بروند و القاعده در عراق را تشکیل دهند. رژیم ایران همچنین به رهبران القاعده و اعضای خانواده بن لادن پایگاه امن و محل استقرار داد.

نامه‌های بن لادن نشان میدهد که این روابط عمیق‌تر هم بوده است. این روابط هر چند اتحاد عملیاتی نبود ولی اتحاد لجستیکی بود . این همکاری نشان داد که هم القاعده سنی و هم رژیم شیعی ایران در یک احساس مشترک هستند، آن هم نفرت شدید از آمریکاست.
رژیم ایران چه خودش و چه از طریق عواملش مانند حزب‌الله مسئول قتل صدها آمریکایی است. رژیم ایران شیعیان عراقی را آموزش داد که بمب بسازند و پرسنل نظامی آمریکا را در عراق به قتل برسانند. در همین راستا، رژیم ایران یک متحد القاعده در عراق بود.
بن لادن بارها سفارش کرده بود به تلافی کمکهای رژیم ایران که شبه نظامیان عراقی را تسلیح و آموزش میدهد هیچ حمله یی در ایران انجام ندهند
بن لادن در نامه های خود نوشته بود ایران شاهرگ اصلی ما برای پول، پرسنل و ارتباطات و همچنین در امور گروگانها است.
کنت کتزمن Kenneth Katzman محقق امور خاورمیانه در “سرویس تحقیقاتی کنگره” آمریکا گفت، “نوعی توافق عدم تخاصم بین رژیم ایران و القاعده وجود داشت. رژیم ایران به القاعده می گفت، “ما برای آدمهای شما دردسر درست نمی کنیم و در عوض شما هم برای ما دردسر درست نکنید.””
ایران محل استقرار اشخاص مهم القاعده مانند سعد، پسر بن لادن، و سیف العدل یکی از رهبران ارشد نظامی القاعده بود که به خاطر نقشش در بمبگذاری سفارت آمریکا در سال 1998 در شرق آفریقا مورد پیگرد است.
بن لادن در نامه های خود نوشته بود رژیم ایران می خواهد تمامی خلیج فارس را تحت کنترل مستقیم و کامل داشته باشد
این رژیم با جنوب عراق و بخشی از مرکز آن شروع کرد و با مخالفتی از جانب کشورهای خلیج فارس روبرو نشد. این بی عملی، رژیم ایران را تشویق کرد که به این سیاستش ادامه بدهد
فیلمهای عام القاعده /بن لادن/شبه نظامیان/کنت کتزمن و ... ـ برخی فیلمها در آرشیو خام و موضوعی هست