سی ان ان:‌ رژیم ایران جری تر شده است

ژنرال لوید آستین فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا ـ سنتکام معتقد است به کارگیری شبه نظامیان شیعی در عراق در جنگ علیه داعش اشتباهی بزرگ است.

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا که خاورمیانه و شمال آفریقا را تحت فرماندهی دارد می گوید: «مردم منطقه نگران رفتار رژیم ایران هستند. مین گذاری تنگه هرمز، استفاده از موشکهای بالستیک فعالیتهای نیروی قدس و سایر حرکات شرورانه رژیم ایران باعث این نگرانی است. رژیم ایران بعد از برجام رفتارش را تغییر نداده است به همین دلیل ما آن را زیر نظر داریم
ژنرال لوید آستین تأکید می کند: خطرناک ترین تهدید نزدیک و کوتاه مدت داعش است اما تهدید میان مدت تا درازمدت برای ثبات این منطقه، رژیم ایران است و باید با همکارانمان در این منطقه کار کنیم تا با فعالیتهای موذیانه رژیم ایران مقابله کنیم. شورای همکاری خلیج فارس نیز کار می کند و تسلیحات ما را می گیرد و مشغول تقویت توانایی خود است تا با این تهدید مقابله کند».
فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در مورد عراق می گوید: دخالت دادن شبه نظامیان شیعی در آزاد کردن موصل یک اشتباه قابل توجه خواهد بود.
نظر ژنرال آستین در مورد سوریه هم این است که رژیم ایران و روسیه تنها رژیم اسد را تقویت نکردند بلکه آنها عامل آواره کردن مردم این کشور بودند. روسیه تنها درصد کمی به داعش ضربه زده است، حملات اصلی آن به نیروهای مخالف اسد بوده است.
ژنرال آستین به تسلیح حزب الله لبنان توسط رژیم ایران نیز اشاره می کند و می گوید: ما باید هرکاری که می توانیم بکنیم تا مانع رسیدن سلاحهای روسیه به رژیم ایران و سوریه و حزب الله شویم.
از سوی دیگر سناتور ران جانسون نیز اظهار داشت: اوباما درست می گوید توافق اتمی رفتار رژیم ایران را تغییر داد اما در جهت بدتر شدن و جری تر شدن.
 
سناتورران جانسون در پاسخ به این سوال تلویزیون سی ان ان گفت: رژیم ایران برای دومین روز پیاپی دوموشک بالستیکی را آزمایش کرد. برخی می گویند این آزمایش نقض توافق اتمی است. می دانم شما علیه این توافق رای دادید. آیا واقعا این نقض توافق اتمی است؟
سناتور ران جانسون: به نظر می رسد نقض قطعنامه سازمان ملل متحد باشد. رئیس جمهور اوباما امیدوار بود توافق اتمی، رفتار رژیم ایران را تغییر دهد، حق با اوبود، رفتار رژیم ایران را تغییر داد ولی درجهت بدتر شدن!!!.
آخوندها با دیدن ضعف ما جری تر شده اند. آنها همه را تهدید می کنند. اکنون با دریافت یک صد میلیارد دلار که وارد اقتصاد و ارتش خود کرده اند، خطرناک تر شده اند. این خود اثبات می کند که این توافق غیرعاقلانه بود.
این بسیار احمقانه است که رژیم ایران به دهها میلیارد دلار دسترسی پیدا کند. چراشما باید بخواهید این میزان پول را در اقتصاد و ارتشی تزریق کنید که خود را دشمن شما می داند و بعنوان کشور حامی تروریسم در جهان شناخته می شود. این کار بسیار احمقانه است!