تلویزیون العربیه: رژیم ایران باید دست از حمایت از تروریسم بردارد

وزیر خارجه بحرین می گوید رژیم ایران باید دست از حمایت از تروریسم و گروههایی مانند حزب الله بردارد.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در گفتگو با تلویزیون العربیه گفت کشورهای خلیج فارس و بحرین با رژیم ایران مشکلات زیادی داشته و این مشکلات هنوز هم وجود دارد. این مشکلات به حاکمیت کشورهای منطقه بر می گردد.
العربیه پرسید رژیم ایران چه عملی را باید انجام دهد تا کشورهای خلیج فارس بتوانند با آن رابطه داشته باشند؟ وزیر خارجه بحرین گفت: رژیم ایران می بایست سیاست خارجی خود را در قبال کشورهای منطقه تغییر دهد. رژیم ایران، باوجودی که امریکا را شیطان بزرگ می نامد اما با این کشور و پنج بعلاوه یک توافق اتمی امضا کرده است. پرونده مهم تری هم وجود دارد و آن رابطه با کشورهای منطقه است. در صورتیکه رژیم ایران گامی واقعی بردارد و حمایت از گروههای وابسته به خودش مانند حزب الله را متوقف کند، قاچاق سلاح را متوقف کند و آموزش وابستگانش را برای اعمال شرورانه متوقف کند و این اقدام را به اطلاع ما برساند هیچ مانعی وجود ندارد که با این رژیم ارتباط داشته باشیم.
وزیر خارجه بحرین افزود: امیر کویت نامه ای را به رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مورد ملاقات و ایجاد رابطه داد. ولی روز بعد خامنه ای علیه دولت بحرین صحبت کرد و روز بعد از آن نیز یکی از فرماندهان رژیم در اظهاراتی تحریک آمیز که حاکمیت ما را هدف قرار می داد گفت بحرین می بایست به ایران باز گردد. ما هیچ راهی نداشتیم جز این که رابطه های دیپلماتیکمان را با رژیم ایران قطع کنیم.
تلویزیون العربیه از وزیر خارجه بحرین سؤال کرد اخیرا انگلستان در بحرین اقدام به تاسیس یک پایگاه نظامی کرده است آیا این اقدام در پاسخ به هرگونه تهاجم خارجی به بحرین بوده است؟ .
وزیر خارجه بحرین گفت: این تسهیلاتی بوده که بحرین به کشورهای هم پیمانش در خاک بحرین اعطا کرده است. هدف تثبیت امنیت و ثبات در آبهای خلیج فارس و مبارزه با تروریسم است.
تلویزیون العربیه - ۸ فروردین ۹۵