فاکس نیوز: کم بها دادن اوباما به تهدیدهای تروریستی

ژنرال جک کین، رئیس موسسه مطالعات جنگ در واشینگتن معتقد است باراک اوباما به تهدید تروریستی کم بها می دهد، اوباما می گوید آمار قربانیان تصادف بیش از آمار قربانیان حملات تروریستی است.

تلویزیون فاکس نیوز: باراک اوباما در اجلاسی خصوصی با رئیس جمهور فرانسه درمورد دورنگه داشتن سلاح اتمی از دست افراد شرور گفتگو کرد اما بر اساس گزارشی از دانشگاه هاروارد، داعش در آستانه دست یابی به آن است. آیا برای متوقف کردن آن دیر شده است؟
ژنرال ۴ ستاره جک کین  می گوید: خیر مطلقا این طور نیست. اوباما اخیراً گفته بود تعداد تلفات تصادفات خانوادگی بیش از حملات تروریستی بوده است درحالی که واقعیت این است که تروریسم تهدید موجودیت ماست.
ما داعش و سایر گروه های بنیادگرای اسلامی را داریم که دنبال بدست آوردن نوعی از سلاح کشتار جمعی هستند و اگر به آن دست یابند بدون شک از آن استفاده خواهند کرد.
این یک تهدید واقعی است، وزیر دفاع انگلستان همین دوهفته پیش مطرح کرد که این یک تهدید جدی و درحال ظهور است . آمریکا هنوز موافق این نیست.
ژنرال جک کین گفت تروریستها دنبال سه چیز هستند:
اول چیزی است که به آن بمب کثیف می گویند، بمب کثیف چیست؟ ماده یی انفجاری با مواد رادیواکتیو. مواد رادیو اکتیو همه جا در سراسر جهان وجود دارد، ما آنرا در اینجا در بیمارستان هایمان بطور معمول داریم، دستیابی به آن برای آنها بسیارساده خواهد بود ولی دارای تلفات زیاد نیست.
دوم به دست آوردن مواد اصلی برای ساختن یک بمب اتمی با اورانیوم با غلظت بالاست. به دست آوردن آن سخت است ولی عملی است، آنها برای این کار نیازمند مهندسین واجد شرایط می باشند که این مواد را سرهم کنند.
سومین چیزی که دنبال آن هستند، بدست آوردن سلاح اتمی کوچک تاکتیکی است که هم اینک وجود دارد. دستیابی به این سلاح برای آنها چالش انگیز است یعنی پرچالش ترین کار برای آنها است.. ... واقعیت این است بنیادگرایی اسلامی درچندین کشور گسترش یافته است.
پروژه ”تحقیقات بر سر تروریسم” اخیراً گزارش کرده است که در سال ۲۰۱۰ حدود سه هزار نفر در اثر حملات تروریستی کشته شده بودند. اما درسال ۲۰۱۵ عدد آن حدود ۳۰ هزار نفر بوده است، این ۸۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد.