رویتر: رژیم ایران متحمل تلفات در سوریه شد

خبرگزاری رویتر گزارشی از تلفات سنگین رژیم ایران و هلاکت پاسدارانش در سوریه در روز جمعه مخابره کرد و افزود: «رژیم ایران روز شنبه گفت که ۱۳ تن از افراد نظامی اش در نبرد با رزمندگان سوری برای کنترل بر شهرک نزدیک شهر حلب کشته شدند».

رویتر افزود: «این تعداد، بیشترین تلفات رژیم ایران به یکباره و طی یک روز، از زمانی است که نیروهای خود را برای حمایت از بشار اسد، به سوریه اعزام کرده است».
رویتر به نقل از سازمان ناظر حقوق بشر سوریه گزارش داد، که از طریق منابع خود در صحنه مشاهده کرده است که ۲۰ تن از نیروهای رژیم ایران کشته شده اند، که در میان آنها ۱۳ مشاور نظامی بودند.
این سازمان حقوق بشری افزود در میان کشته ها شش نفر از شبه نظامیان حزب الله لبنان و ۱۵ تن از شبه نظامیان شیعه افغانی دیده می شوند.
به گزارش رویتر رزمندگان سوری کلیپ های ویدویی و عکس هایی را در شبکه اجتماعی منتشر کرده اند که در آن اجساد عوامل رژیم ایران و کسانی دیده می شود که در خان طومان کشته شدند.
در برخی سایت ها عکسها و کیف پول های فردی و برگ های هویت ایرانی نیز دیده می شود.
به گزارش رویتر علی اکبر ولایتی مشاور عالی خامنه ای در روز شنبه در نشست با بشار الاسد در دمشق بر ادامة حمایت کشورش از رئیس جمهور سوریه تاکید کرد.