العربیه - عربستان: با آمریکا در برابر تروریسم ایستاده‌ایم

شاهزاده محمد بن سلمان ولی ولیعهد سعودی که در یک سفر رسمی در آمریکا به سر می‌برد روز جمعه در دیدار با آشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا، گفت، پادشاهی سعودی با درک شرایط حساس منطقه‌ای بر رویارویی با تروریسم و خطرات درگیری‌های ناشی از آن تأکید می‌کند.

محمد بن سلمان گفت: «ایالات‌متحده آمریکا در مبارزه با تروریسم در کنار سعودی قرار گرفته است».
ولی ولیعهد سعودی گفت: «من امروز در این شرایط بسیار حساس از کشور هم‌پیمان سعودی آمده‌ام. منطقه ما در حال حاضر در برابر خطرات بسیار زیادی قرار گرفته است ما خطرهایی مانند تروریسم، بی‌ثباتی برخی کشورها و دخالت‌ برخی کشورهای منطقه در امور داخلی دیگر کشورها روبرو هستیم».
وی افزود: «ایالات‌متحده آمریکا و متحدانش برای مقابله با خطراتی که ممکن است به‌طورکلی جهان را تحت تأثیر قرار دهد، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. ما نیز به‌نوبه خود برای مقابله با این مشکلات با جدیت تمام تلاش می‌کنیم».
وزیر دفاع آمریکا گفت: همکاری با عربستان سعودی را بیشتر می‌کنیم.
از سوی دیگر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در دیدار خود با شاهزاده محمد بن سلمان، گفت: «ما به‌منظور مقابله با تهدیدات تروریستی که همه منطقه را تحت تأثیر قرار داده، راه‌هایی برای همکاری و هماهنگی بیشتر میان واشنگتن و ریاض در نظر گرفته‌ایم».
کارتر افزود: «ما راه‌های افزایش همکاری میان سعودی و آمریکا درزمینهٔ تهدیدات امنیتی که منطقه با آن روبروست، شکست داعش، بحران یمن و جلوگیری از نفوذ و دخالت‌های رژیم ایران در کشورهای منطقه را بررسی کردیم».
ما علاوه بر مسائل مبارزه با تروریسم و دیگر مسائلی که به آن‌ها اشاره کردم درباره گسترش هماهنگی میان نیروهای ویژه برای عملیات مشترک نیز به توافق رسیدیم».
در همین سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه ۱۶ ژوئن گفت، شاهزاده محمد بن سلمان روز جمعه با باراک اوباما رئیس‌جمهور ایالات‌متحده ملاقات می‌کند.