سایت وزارت خارجه آمریکا: شرط معامله با یک رژیم تروریست

آمریکا به رژیم ایران می گوید اگر قصد معامله با شرکتها و نهادهای آمریکایی داری، دست از تروریسم و آزمایش موشکی بردار.

جاش ارنست و جان کربی سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا، فروش هواپیمای بوئینگ به رژیم ایران را مشروط به دست برداشتن رژیم ایران از تروریسم و آزمایش موشکی کردند.
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «نتیجه برجام این بود که رژیم ایران راکتور پلوتنیوم خود را از دور خارج کرد، هزاران سانتریفوژ را از کار انداخت و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرد تا امکان دستیابی به سلاح هسته‌ای را نداشته باشد».
وی افزود: «تحریم‌های (موشکی) پابرجا است و هرازگاهی به تشخیص وزارت خزانه‌داری، تشدید می‌شود…این روند تا هنگامی که رژیم ایران به تعهدات بین‌المللی در خصوص موشک‌های بالستیک پایبند نباشد، ادامه دارد».
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سؤال که ایران ایر 5 سال است بخاطر حمایت از تروریسم تحریم میباشد و توسط سپاه مورد استفاده قرار میگیرد … چرا فروش بوئینگ امری مثبت است؟ گفت: «در متن توافق اتمی آمده است اگر هواپیماها و قطعات برای مقاصد دیگری بکار رود، آمریکا حق منتفی کردن تعهد فروش را برای خود محفوظ میدارد. اینکه در اجرای برجام، ما فعالیتهای رژیم ایران در مورد حمایت از تروریسم را نادیده بگیریم بی‌اعتبار است».
سایت وزارت خارجه آمریکا