محمد محدثین: ما برای سرنگونی رژیم خونخوار آخوندی مبارزه می کنیم

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در مصاحبه با تلویزیون العربیه  تأکید کرد ما برای سرنگونی رژیم خونخوار مبارزه می کنیم… رژیم ایران  درحال حاضر بسیار ضعیف تر است از گذشته است. این رژیم با بسیاری مشکلات در سوریه مواجه است و نمی تواند که از این مشکلات خارج شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره بازگشت دارایی های رژیم پس از برجام گفت: «این توافق  نتوانست رژیم را کمک کند تا مشکلات اقتصادی اش را حل کند. چرا که مشکلات اقتصادی رژیم ایران ناشی از ماهیت رژیم ولایت فقیه است. این رژیمی متعلق به قرون وسطی است  و به هزار سال پیش تعلق دارد و نمی تواند که مشکلاتش را  حل کند. پول هایی که بعد از توافق اتمی  به دست آورده را برای تروریسم و سوریه صرف می کند».
محمد محدثین در پاسخ به این سؤال که چه چیزی به اپوزیسیون سوریه داده اید، آیا به آنها رزمنده می دهید گفت: «ما به عنوان مردم ایران با مردم سوریه هم سنگر هستیم. مردم ایران از همان دیکتاتوری رنج  می برند که مردم سوریه رنج می برند. به این دلیل مبارزه ما علیه رژیم ایران بهترین حلقه وصل با اپوزیسیون سوریه است.… همبستگی ما با انقلاب و مردم سوریه مواجهه با رژیم ایران است…چنانچه کمک های رژیم ایران نمی بود  بشار اسد پنج سال پیش سرنگون شده بود».
وی تأکید کرد: «ما با اپوزیسیون سوریه مشارکت سیاسی داریم و این بهترین کمک به آنهاست, ما نیروهای خودمان را داریم, آنها هم نیروهای خودشان را دارند و به نیرو آنها نیاز نداریم, آنها هم به نیروی ما نیاز ندارند».

مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت در پاسخ به سؤالی درباره رویکرد کشورهای غربی با مقاومت ایران گفت: «قبل از هر چیز اجازه بدهید که موضع شما را تصحیح کنم. ما اپوزیسیون خارجی نیستیم. بخش اصلی جنبش ما در داخل ایران است. ثانیا مشکل به کشورهای غربی برمی گردد نه سیاستمداران غربی. کشورهای غربی  به دلیل تجارت  و پول و منافع  سیاسی شان از رژیم ایران بهره می گیرند. ولی حکومت های غربی به خوبی می دانند که این رژیم بی آینده است و بعد از گذشت یک سال از توافق اتمی, هنوز هیچ بانک جهانی بزرگ و شرکت بزرگی وجود ندارد که آماده کار با رژیم ایران باشد.
وی افزود: «شما می توانید مقاله های تحقیقی در روزنامه لوموند فرانسه نیوزویک و اکونومیست  لندن را  بخوانید. اینها اطلاعات هستند, برای مثال روحانی به پاریس آمد و یاداشت تفاهم های زیادی را امضا کرد, ولی توافقنامه امضا نکرد … در حال حاضر کسی با رژیم ایران توافقنامه امضا نمی کند چرا که رژیم ایران  پول ندارد. مساله مهم تر این است که  تمامی سرمایه گذاری های رژیم ایران و شرکایش  در دست سپاه پاسداران است».
العربیه ۲۵ تیر ۹۵