الشرق الاوسط ـ قاچاق سلاح توسط رژیم ایران

رژیم ایران یکسال پس از توافق اتمی، کمک به تروریست ها و ارسال سلاح و مهمات به یمن و عراق را ادامه می دهد.

اقدامی که نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است.
یک سال از توافق اتمی میان کشورهای بزرگ با رژیم ایران می گذرد. اما سیاست های این رژیم در منطقه مورد نگرانی جامعه جهانی به ویژه همسایگان آن است  شورای امنیت روز دوشنبه تشکیل جلسه داد تا بعد از گذشت یک سال از این توافق آنرا بررسی کند.
در گزارش ویژه شورای امنیت آمده است رژیم ایران هنوز قوانین بین المللی را نقض می کند. به ویژه برای طرفدارانش در منطقه سلاح قاچاق می کند.
جفری فلتمن در رابطه با ممنوعیت های تسلیحاتی در گزارش دبیرکل ملل متحد آمده است یک محموله سلاح توسط نیروی دریایی آمریکا در خلیج عمان توقیف شده است. این تسلیحات ساخت رژیم ایران بود. این اقدام در تعارض با ماده دوم الحاقی قطعنامه سازمان ملل بود. همچنین رژیم ایران در نمایشگاه تسلیحاتی عراق شرکت کرد و بدون کسب موافقت شورای امنیت به آنجا سلاح منتقل کرد.
سلمان دوسری رئیس هیأت تحریریه روزنامه الشرق الاوسط گفت: یک مثال قدیمی ایرانی می گوید آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچ چیز. توافق اتمی که برای اوباما و رژیم ایران پیروزی به حساب می آید را می توان اینگونه توصیف کرد. دولت آمریکا می خواست اثبات کند که این توافق قادر است رژیم ایران را مهار کند ولی در عمل چنین نشد و در داخل ایران هم هیچ چیزی تغییر نکرد.
یک نظرسنجی نشان می دهد ۷۴ درصد مردم ایران گفتند هیچ چیز تغییر نکرده است.
کسی که قبل از امضا و خلال امضا و تا امروز فشار می آورد امریکاست که دوره حاکمیتش در پایان امسال تمام می شود.
رژیم ایران محاکمه ۲۱ نفر را که در تهاجم به سفارت عربستان سعودی در تهران دست داشتند شروع کرد. آیا این گام توسط رژیم ایران مثبت است و می خواهد صفحه جدیدی را باز کند؟.
سلمان دوسری: رژیم ایران با این محاکمه نمایشی می خواهد در چشم ها خاک بپاشد. سپاه پاسداران خودش تظاهرکنندگان را تشویق می کرد تا سفارت عربستان سعودی را آتش بزنند، در نتیجه حتی اگر محاکمه یی در کار باشد محاکمه ای صوری است. اینها شعبده بازی هایی است که رژیم ایران انجام می دهد. حتی کسانی که فکر می کردند اوباما می تواند طی یک سال تنش را کم کند می بینند که تنش بیشتر شده و دخالت بیشتر شده. یک سال است که رژیم ایران میگوید چهار پایتخت کشورهای عرب را اشغال کرده و در این یک سال می گوید که با ۱۰۰ هزار شبه نظامی در ارتباط است. درنتیجه این توافق تا این تاریخ در روی زمین نتیجه نداده و برعکس حرکت رو به عقب بوده است.
۲۸ تیر ۹۵