العربیه:‌ تلاشهای رژیم ایران برای ترور سفرای عربستان و خارجیان (2)

العربیه روز دوشنبه اول شهریور طی گزارشی به تلاشهای رژیم ایران برای ترور مخالفان خود از جمله دیپلوماتهای عربستان و همچنین دکتر کاظم رجوی شهید بزرگ حقوق بشر اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: «بعد از تلاش برای ترور ثامر السهبان سفیر عربستان در عراق بدست شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران، بار دیگر توجهات به سلسله ای از جنایتهای رژیم ایران علیه سفرا و دیپلماتها و مخالفان رژیم ایران جلب شده است».
العربیه افزود: «این اولین بار نیست که دست داشتن رژیم ایران در تلاش برای ترور و ترور دیپلماتهای عربستان و سایرین افشاء می شود، بلکه پیش از این نیز موارد متعددی به ثبت رسیده که رژیم ولایت فقیه از ترور برای تصفیه حساب با دشمنان سیاسی خود استفاده کرده و تمامی عرف و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است...».
العربیه به تاریچه یی ازتلاشهای رژیم آخوندی برای ترور مخالفان عربستان در کشوهای مختلف و دیپلوماتهای خارجی اشاره کرد و افزود: «در ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ کاظم رجوی برادر مسعود رجوی رهبر سازمان اپوزسیون مجاهدین خلق که از فعالان برجسته حقوق بشری بود ترور شد. وی در نزدیکی منزل خود در کوپه در ژنو ترور شد و شاتلان قاضی سوئیسی در ۲۲ ژوئن ۱۹۹۰ در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که ۱۳ تن از مقامهای رسمی رژیم حاکم بر ایران از تهران با پاسپورت دیپلماتیک برای اجرای این ترور به ژنو آمده بودند و برخی از آنها نیز مستقیماً بعد از انجام ترور با شرکت هواپیمایی ایرانی به تهران برگشتند».