بلومبرگ:‌ ضرورت رفتار قاطع با رژیم ایران

یکی از مشاوران هیلاری کلینتون رویکردی خصمانه نسبت به رژیم ایران دارد و دنبال آن است که این رژیم باید به خاطر نقش بی ثبات کننده اش مورد مجازات قرار بگیرد.

مایک مورل  معاون سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و مشاور کمپین هیلاری کلینتون که احتمالا به یک پست رده بالا در دولت آتی کلینتون دست پیدا کند، خواستار مقابله با رژیم ایران در خاورمیانه است. او می گوید آمریکا باید دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه رژیم ایران به دلیل اقداماتش در منطقه تصویب کند.
مایک مورل همچنین استراتژی جدیدی را برای نیروی دریایی آمریکا ارائه داده که هدف از آن مقابله با کشتی‌های رژیم ایران است. او می گوید ناوگان دریایی رژیم ایران به جنگ نیابتی در یمن کمک می کند. کشتی‌ها طبق برنامه منظم از ایران سلاح به حوثی‌ها در یمن می‌رسانند. من از دیدگاه راهبردی مشکلی در این مسئله نمی‌بینم که نیروی دریایی آمریکا وارد کشتی‌های آنها شده و در صورت مشاهده تسلیحات, آنها را به ایران برگرداند.
مشاور هیلاری کلینتون می افزاید: متحدان آمریکا در خاورمیانه باید اقدامات بیشتری را برای کاهش تهدید ایدئولوژی رژیم ایران انجام دهند. به عقیده مایک مورل سیاست اوباما برای کمکهای تسلیحاتی به متحدان منطقه یی به منظور مقابله با تهدید رژیم ایران تأثیرگذار نبوده است و این رژیم کماکان به دخالتهایش در منطقه ادامه می دهد.
مایک مورل جز آن دسته از سیاستمداران آمریکایی است که معتقد هستند باید هزینه‌ رفتارهای بی ثبات کننده رژیم ایران را افزایش داد و در مقابل، اطمینان متحدان سنی آمریکا را بیش از پیش جلب کرد