الجزیره ـ ساختار جدید تیم امنیت ملی آمریکا

تلویزیون الجزیره گزارشی از ساختار جدید تیم امنیت ملی دونالد ترامپ پخش کرد.

در آمریکا تیم انتقالی دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید این کشور اسامی مسؤلین امنیت ملی شامل وزیر دادگستری و مشاور رئیس جمهور در امنیت ملی را اعلام کرد
جف سیشنز بعنوان وزیر دادگستری و ژنرال مایکل فلین عهده دار منصب مشاور رئیس جمهور در امنیت ملی امریکا خواهد بود. مایک پومپیو عضو مجلس نمایندگان، ریاست آژانس اطلاعات مرکزی امریکا را خواهد داشت.
پومپیو در اولین اظهاراتش بر روی توافق اتمی میان کشورهای بزرگ و رژیم ایران انگشت گذاشت و گفت امیدوار است این توافق لغو شود. وی آن را توافقی فاجعه بار با رژیم حاکم بر ایران بعنوان بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان توصیف کرد.
در این ساختمان که به برج ترامپ معروف است، مشورتها برای مشخص کردن ساختار دولت آینده در جریان است .سه تن از محافظه کاران قدیمی آمریکا بعنوان سران امنیت ملی این کشور انتخاب شدند،این تیم با او کار خواهند کرد. انتخاب رئیس آژانس مرکزی اطلاعات امریکا غافلگیر کننده بود.
پمپیو در گذشته مسؤل چندین کمیته در مجلس نمایندگان بود. او بعنوان یکی از جدی ترین مخالفان سیاست های امنیتی باراک اوباما شناخته میشد.
جف سشنز یکی از قوی ترین حامیان ترامپ نیز بعنوان وزیر دادگستری انتخاب شد.
ژنرال مایکل فلین مشاور رئیس جمهور در امنیت ملی در سال ۲۰۱۴ از منصب مدیر اطلاعات وزارت دفاع برکنار شده بود. او مواضع بسیار سختی در مبارزه با تروریسم از خود نشان داده بود. بر اساس داده های کنونی ساختار تیم امنیتی ترامپ نشان می دهد که وعده های او در مورد مواضع سخت تر برای مقابله با بنیادگرایی در جهان عملی می شود.