ژنرال اسعد الزعبی: رژیم ایران در تمامتیش تروریست است

بدنبال اشغال حلب توسط پاسداران و شبه نظامیان رژیم ایران و انتشار عکس قاسم سلیمانی در محله های ویران شده حلب، پرده بطور کامل از چهره آخوندها و اهداف آنها در منطقه کنار رفت.  ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگوکننده اپوزیسیون سوریه در مصاحبه با تلویزیون الاخباریه در این باره توضیح می دهد.

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگوکننده اپوزیسیون سوریه: ما فرض بر این میگیریم که فقط قاسم سلیمانی به تنهایی در لیست تروریستی نیست،  سپاه قدس بطورکامل در لیست تروریستی قرار دارد. کما اینکه بسیاری از سرکردگان سپاه پاسداران و کل سپاه پاسداران، یک سازمان تروریستی است که باید در لیست تروریستی قرار بگیرد. اصلا کل این رژیم یعنی رژیم آخوندی در تمامیتش باید در لیست تروریستی قرار داده شود. قاسم سلیمانی که جنگها در عراق و یمن و سوریه  را هدایت میکند و جنایتها و کشتارها علیه مردم این کشورها مرتکب میشود، بهترین مثال برای نازیسم و جنایت در جهان است که نمونه ندارد. بنابراین باید از مدتها پیش اینها در لیست تروریستی قرار میگرفتند. به نظر من جامعه جهانی دیر عمل کرده و شورای امنیت نیز در بررسی این موضوع تأخیر داشته است.
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگوکننده اپوزیسیون سوریه افزود: رژیم ایران نگرانیهای زیادی از نزدیکی میان ترکیه و روسیه دارد. زیرا احتمالا بعنوان مانع در برابر تحقیق کامل اهدافش عمل میکند. یا حتی شاید مانع تحقق اهدافش در سوریه شود. رژیم ایران میخواهد بر سوریه تسلط داشته باشد و بشار اسد را حفظ کند بعد هم به دریا برسد. میخواهد از تهران به بغداد و دمشق و بیروت برسد. بعد از آن هم خود را به دریای مدیترانه برساند. این چیزی است که رژیم تهران میخواهد. تسلط بر تمام منطقه.
ترکیه به روسها نزدیک شد تا سوریه را نجات دهد نه بشار اسد را. این امر اختلافات میان رژیم ایران و روسها را بارز کرد و طبعا این موضوع به زیان اهداف رژیم ایران در پرونده سوریه است.
وقتی که ترکیه به روسیه نزدیک میشود به معنای بسته شدن راه رژیم ایران است