لیبراسیون: وزیر خارجه عربستان: باید با سیاست خصمانه رژیم ایران مقابله کرد

عادل الجبیر وزیرامور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه یی با روزنامه لیبراسیون سیاست خصمانه رژیم ایران را محکوم کرد و خواستار تحکیم روابط با دولت جدید آمریکا شد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به این سؤال که آیا عربستان از آمدن دونالد ترامپ نگرانی ندارد؟ گفت:
«کاملا بر عکس ما هیچ نگرانی نداریم. دونالد ترامپ می خواهد آمریکایی قدرتمندتر بسازد ما نیز همینطور, او می خواهد با تروریسم مبارزه کند, ما نیز همین را میخواهیم. وی میخواهد سیاست قاطعانه تری در قبال رژیم ایران در پیش بگیرد ما نیز موافق آن هستیم. عربستان سعودی و آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم همپیمانان استراتژیک هستند و بعلت منافع مشترکمان روابط ما در همه زمینه های سیاسی, نظامی و امنیتی تثبیت شده است. ولی ما نباید روی حرفهایی که در بسیج انتخاباتی زده شده است متمرکز باشیم بلکه باید منتظر اقدامات در قدرت باشیم. ما اغلب مسئولینی که توسط دولت جدید تعیین شده اند بخصوص در مسائل امنیت ملی می شناسیم آنها افرادی بسیار منطقی هستند».
 وزیر خارجة عربستان سعودی در پاسخ به سؤالی در مورد توافق اتمی رژیم ایران گفت:
«بی‌اعتمادی به رژیم ایران امریست که بسیاری از کشورها در مورد آن همنظر هستند و این امری موجه است. همیشه باید مراقب رژیم ایران بود تا به تعهداتش و به معیارهای بین المللی بصورت عام متعهد باشد. چرا که تاریخچه این رژیم یک چالش دائمی برای جهان بوده است. رژیم ایران حملات تروریستی را در اروپا و آمریکای جنوبی سازمان داده است. کما اینکه بسیاری از رهبران القاعده که از افغانستان رفتند پناهگاهی در ایران پیدا کردند. من سئوال میکنم چرا تقریبا همه کشورهای جهان بجز ایران از سوی داعش یا القاعده مورد حمله قرار گرفتند. در حال حاضر بطور خاص سپاه پاسداران بر کشور حکومت میکند».
عادل الجبیر در پایان تأکید کرد: روابط ما بعلت سیاست های خصمانه ایران و دخالتهایش در کشورهای همسایه متشنج است. رژیم ایران برای ما فرقه گرایی را به ارمغان آورده است. بارها و بارها سفارتخانه ها و دیپلماتهای ما را مورد حمله قرار داده اند. حال حاضر من فکر نمی کنم که رژیم ایران برای بهبود روابط آماده باشد.
لیبراسیون - ۲ بهمن ۹۵