نیویورک پست:‌ لیست گذاری و تحریم تروریستهای رژیم ایران

جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد طی مقاله یی که روز دوشنبه در نیویورک پست درج شده خواهان لیست گذاری سپاه پاسداران و تحریم آن شد.

در این گزارش آمده است:‌ وقتی موشکهای تام هاگ ایالات متحده در تلافی حمله شیمیائی به منطقه تحت کنترل رزمندگان سوری، پایگاه هوائی سوریه را هدف قرار داد مقامهای پنتاگون تلاش کردند که نیروهای نظامی روسیه که در نزدیکی این پایگاه مستقر بودند, هدف قرار نگیرند.
ولی موضوعی که در بریفها وجود نداشت این بود که واحدهای سپاه پاسداران نیز در این پایگاه حضور داشتند, آنها بسیار قبلتر از دخالت روسیه در حال تقویت بشار اسد بوده اند.
با در نظر گرفتن اقدامات تروریستی طولانی مدت سپاه پاسداران علیه آمریکا و متحدانش [حضور سپاه پاسداران در این پایگاه] امر قابل توجهی است. واشینگتن در حال حاضر مشغول بررسی این است که آیا سپاه پاسداران را در لیست ”سازمانهای تروریستی خارجی” قرار دهد یا نه.
پرزیدنت ریگان در سال ۱۹۸۴ رژیم ایران را کشور حامی تروریسم لیست گذاری کرد.
جرج بوش نیز در سال ۲۰۰۷ نیروی قدس که نوک پیکان خارجی سپاه پاسداران است را نیروی تروریستی اعلام کرد.
بی تردید سپاه پاسداران تمامی ویژگی های لیست گذاری را داراست. اسد بدون شک بدون اقدامات فعال نظامی و کمکهای مالی تهران سالها قبل سرنگون شده بود... مشورتها یا فرماندهی نیروهای ارتش سوریه و نیروهای حزب الله توسط سپاه پاسداران باعث سرپا نگه داشتن بشار اسد شده است.
حزب الله لبنان نیاز به معرفی بعنوان یک نیروی تروریستی درجه یک ندارد, بنیانگذاری حزب الله و سپس تسلیح و هدایت آنها اساسا توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است. افسران سپاه پاسداران تروریستهایی که در اکتبر ۱۹۸۳ در حمله انتحاری ۲۴۱ تفنگدار نیروی دریائی آمریکا را بقتل رساندند را آماده و هدایت کردند.
در عراق قبل از اینکه پرزیدنت اوباما نیروهای نظامی آمریکایی را از این کشور بیرون بکشد, مشاوران سپاه پاسداران در حال آموزش شبه نظامیان شیعی برای کشتن نیروهای آمریکایی بوده اند...
امروزه مهمترین ماموریت سپاه پاسداران نقش مسلط آن در برنامه تسلیحات اتمی و موشک بالستیک رژیم ایران است...
تهدید اتمی از جانب دولتهای یاغی مانند رژیم ایران یک تهدید تروریستی و نه یک تهدید نظامی تلقی میشوند که دارای هدف ارعاب یا نهایتا کشتن شهروندان غیر نظامی در اطراف جهان میباشد...
کمکهای تهران به سازمانهای تروریستی بصورت متساوی و همزمان به این مفهوم است که برنامه اتمی رژیم ایران قدرت بالقوه دسترسی جهانی حتی قبل از اینکه تهران به قابلیتهای موشکهای بالستیکی دست پیدا کند, را داراست.
با چنین سابقه ئی سپاه پاسداران کاملا در چهارچوب سازمانهای تروریستی خارجی قرار میگیرد ۱- یک نهاد خارجی ۲- در فعالیتهای تروریستی و خشونتهائی با انگیزه سیاسی علیه شهروندان غیر نظامی فعال است. ۳- امنیت ایالات متحده و اتباع آن را مورد تهدید قرار میدهد...
منافع ملی مردم آمریکا و متحدان نزدیک به ما دیکته میکند که سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست گذاری کنیم و این کار هر چه زودتر انجام گردد بهتر است.
جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد میباشد.
نیویورک پست ۲۸ فروردین ۹۶