گرامیداشت ۱۹ بهمن - عاشورای مجاهدین در رم

روز یکشنبه ۱۱ فوریه برابر با ۲۲ بهمن جلسه ای به مناسبت گرامیداشت ۱۹ بهمن، سالگرد عاشورای مجاهدین – همزمان با سالگرد قیام ضد سلطنتی ۲۲ بهمن و در همبستگی با قیام سراسری مردم ایران در ایتالیا شهر رم توسط جمعی از هواداران سازمان مجاهدین و ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران برگزار شد.

در آغاز جلسه ابتدا اسماعیل محدث با یادآوری سالگرد قیام  ۲۲بهمن وهمچنین یادآوری سالگرد عاشورای مجاهدین سالگرد شهدای سیاهکل ....به قیام اخیرخلق ایران اشاره کرد و از اراده ملت ایران گفت که قیام ایران رعدی است در آسمان بی ابر، ملت نجیب ایران از بیش از یک قرن است در قفای آزادی از جانش گذشته است .... و با یاد آوری قهرمانانی چون ستارخان، میرزاکوچک خان و جزنی ها .... و بیشمار زنان و مردان آزادیخواه نگذاشتند چراغ مبارزه خاموش و بیرق رزم زمین بماند و سینه ها ی ستبر آزادیخوان ایران زمین در اشرف و لیبرتی هنوز جلوی چسمان ماست وما اثرات ّآن را در قیام ایران امروز می بینیم اینکه در قیام امروز ایران تنها یک دشمن داریم و آن رژیم ولایت فقیه است ....

پس از آن فیلمی به مناسبت سالگرد عاشورای مجاهدین پخش شد بعد از آن فیلمی از قیام ایران همراه با ترانه های خاطره انگیز ۲۲ بهمن توجه حاضرین را به خود جلب کرد.

سپس آقای رضا اولیاء عضو شورای ملی مقاومت ایران طی سخنانی گفتند: «امروز ما به مناسبت سالگرد شهادت موسی واشرف و یارانشان و بزرگداشت سالگرد انقلاب ضد سلطنتی جمع شده ایم. همه جانباختگان راه آزادی می خواهیم از بنیانگذاری مجاهدین مرور کوتاهی بر تاریخ داشته باشیم».


رضا اولیا در ادامه مروری کوتاه از بنیانگذاران مجاهدین تا انقلاب ۵۷ و هجرت بزرگ گفت: «....در سالگرد مردم ایران انقلاب مردم ایران بعد از نزدیک به ۴۰ سال علیه این رژیم جنایتکار آخوندی تصمیم گرفته اند که این رژیم ضد بشر را سرنگون نمایند. مردم ایران بخصوص زنان قهرمان که در طول این سالهای سیاه رژیم آخوندی مورد سرکوب وحشیانه رژیم قرون وسطایی قرارگرفته اند هزاران زندانی سیاسی دانشجو کارگر استاد دانشگاه و معلم و روزنامه نگار و زنان قهرمان در سیاهچالهای قرون وسطایی رژیم در طول این سالیان دراز و تاریک زیر شکنجه های قرون وسطایی قرارگرفتند».

پس از آن مینیکاچی وکیل و نماینده سابق پارلمان از حامیان دیرین مقاومت سخنرانی کردند.

وی گفت: «.....رژیم آخوندی از روز اول سرکار آمدنش برای غرب مشکلات عدیده ای ایجاد کرد اما برای ملت ایران این حکومت فاجعه آوربود. من به ایران سفر کرده ام و از تمدن این ملت بزرگ آگاهم به همین دلیل می گویم که رژیم آخوندی هیچ سنخیتی با مردم و فرهنگ ایران ندارد.
ایران امروز که دومین کشور دارای منابع گاز و نفت می باشد حتی قادر نیست مصرف داخلی خودش را تولید کند بی دلیل نیست که مردم به خاطر گرانی و فقر به خیابانها ریختند جواب رژیم آخوندی به اعتراض مردم فقط سرکوب وصدورتروریسم به سایر کشورها به خاطر خارج کردن بحران های داخلی است اگر چه مبارزه مردم ایران برای آزادی طولانی شده است.اما تردیدی نیست که سرانجام به پیروزی می رسد به این ایمان داشته باشید».

در ادامه  علی افشار به نمایندگی از طرف جامعه متخصصین و فارغ التحصیلان ایرانی مقیم ایتالیا متن حمایت این انجمن را در سالگرد عاشورای مجاهدین و در حمایت از قیام آفرینان را قرائت کرد.

در پایان کریم رحیمی از طرف انجمن حمایت از حقوق بشر در ایران حمایت خود را از قیام ابراز داشت.