جلسه دفاع از قیام و زنان پیشتاز ایرانی در مجلس ایالت نیو سایت ولز ( سیدنی ) استرالیا

در روز ٢٣ می٢٠١٨ جلسه‌ای با شرکت  جمعی از زنان حامیان مقاومت ایران به دعوت خانم سونیا هونری از نمایندگان پارلمان ایالتی نیو سات ولز  در حمایت از زنان قیام ایران در سالن پارکز پارلمان سیدنی برگزار شد.

جلسه دفاع از قیام و زنان پیشتاز ایرانی در مجلس ایالت نیو سایت ولز ( سیدنی ) استرالیا

در این جلسه جمعی از فعالان حقوق زنان شرکت داشتند در این جلسه وضعیت زنان در ایران مورد بررسی قرار گرفت و گروهی از زنان ایرانی و استرالیایی از مسائل و مصائبی که زنان ایران در جامعه آخوند زده با آن مواجهه هستند صحبت نمودند و سپس از جایگاه زنان در مقاومت صحبت کرده و نقش کنونی زنان در قیام را به تصویر کشاندند. در این جلسه علاوه بر حضور نمایندگان سابق و فعلی پارلمان این ایالت، زنانی از جامعه وکلا و اعضای اتحادیه‌ها نیز حضور داشتند. خانم سونیا هورنری نماینده مجلس از حزب کارگر استرالیا، میزبانی جلسه را به عهده داشت. وی ابتدا با خوش آمدگویی به تمام زنان حاضر، حمایت بی دریغ خود و دیگر دوستان نماینده که به دلیل درگیری‌ها پارلمان نتوانسته بودند در این جلسه حاضر شوند، از مبارزه مردم ایران بخصوص زنان ایرانی ابراز داشته و از شجاعت زنان ایرانی در مبارزه با دیکتاتوری آخوندی قدرشناسی نمود. در این جلسه همچنین درباره شرایط کنونی و حساسیت مسئله ایران دوران قیام گسترده مردم ایران بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

جلسه دفاع از قیام و زنان پیشتاز ایرانی در مجلس ایالت نیو سایت ولز ( سیدنی ) استرالیا

در بخش دیگری از این جلسه، خواهر مجاهد الهام زنجانی از اعضای کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت از طریق تلفن به جلسه دعوت شد و درباره اهمیت فعالیت ها زنان ایرانی و حمایت‌های بین‌المللی از جنبش زنان ایران و تأثیر آن بر برآیند مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران صحبت نمود و از برگزارکنندگان ضمن تشکر از همه حمایت‌هایشان درخواست کرد که حساسیت شرایط ایران را درک کرده و بر فعالیتهای خود بالأخص حضور و مشارکت در گردهمایی ٣٠ ژوئن را افزایش دهند.