ادای احترام به قربانیان فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران خامنه ای در کلن

 

کلن ـ بزرگداشت شهیدان و تظاهرات ایرانیان در حمایت از قیام و کانون‌های شورشی ادای احترام و گل‌گذاری برای قربانیان سقوط هواپیما در تهران

تظاهرات بزرگ ایرانیان در کلن - آلمان

روز شنبه ۲۱دی۹۸ (۱۱ ژانویه ۲۰۲۰) میدان رونکالی در مرکز شهر کلن ـ مقابل کلیسای تاریخی دم DOM ـ شاهد گردهمایی بزرگ ایرانیان ازاده و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بود. حاضران در این گردهمایی، یاد ۱۵۰۰ شهید قهرمان خلق را گرامی داشتند و با اعلام یکدقیقه سکوت برای قربانیان هواپیمای ساقط شده، در میز یادبود آنان گل گذاری نمودند.

تظاهرات بزرگ ایرانیان در کلن - آلمان

در این گردهمایی شخصیت های آلمانی منجمله شهردار منطقه مرکزی کلن آقای آندریاس هوپکه Hupke، دیتریش تیده نماینده سابق مجلس ایالت نوردراین وستفالن از حزب دمکرات مسیحی و دبیر کمیته همبستگی برای ایران آزاد خانم هیله گوزه یاکوب شرکت و سخنرانی نموده و از اهداف مقاومت ایران و قیام برای آزادی حمایت نمودند.

تظاهرات بزرگ ایرانیان در کلن - آلمان

پنج نماینده پارلمان از حزب دمکرات مسیحی که حوزه انتخابیه شان در شهر کلن قرارد ارد و همچنین آقای گرهارت بائوم وزیرکشور سابق آلمان نیز با ارسال پیام همبستگی خود را با خواستهای تظاهرات اعلام نمودند.
خبرنگاران چندین خبرگزاری، رادیو و تلویزیون و روزنامه بین المللی و محلی به تهیه عکس و گزارش از این برنامه پرداختند و بلافاصله آن را در گزارشات خود منعکس نمودند. برخی از خبرنگاران عبارت بودند از
دو خبرنگار از خبرگزاری آلمان dpa، تلویزیون رویترز، روزنامه اصلی کلن اشتاد آنسایگر Stadt Anzeiger، رادیو کلن، روزنامه اکسپرس، روزنامه بیلد، سایت فوکوس آنلاین، روزنامه زود دویچه، دی ولت، ت آنلاین و دو خبرنگار دیگر.
در ادامه این گردهمایی، حاضران به تظاهرات در خیابانهای مرکزی شهر کلن پرداختند، این تظاهرات مورد توجه شهروندان آلمانی در شلوغترین ساعات روز قرار گرفت.

تظاهرات بزرگ ایرانیان در کلن - آلمان

آهنگ رام در ابتدای برنامه ضمن خوشامد گویی به حاضران منجمله گفت: شعله های قیام آبان و اتشفشان خشم خلق، فصلی نوین با چشم اندازی پرشور و درخشان را برای مقاومت و آزادی میهنمان گشود، هیبت پوشالی دیکتاتور خون آشام و سپاه جهنمی اش فرو ریخت، مردم به‌قدرت بی‌مثال خود ایمان آوردند، ترس جبهه عوض کرد. شهرهای شورشی بپاخاست، از خون جوانان وطن لاله ها دمید، خونها ببار نشست و دنیا به ضعف و ذلت خامنه ای و سرنگونی قریب الوقوع ولایت‌اش گواهی داد حالا ترس دائمی بر‌رژیم حاکم شده است. و این نتیجه‌ پر اهمیت سیاسی و استراتژیک قیام بود این دستاورد، هرچند بهایش سنگین و با خون ۱۵۰۰ تن از شجاع‌ترین فرزندان ایران و زندان و شکنجه کانونهای قهرمان شورشی بدست آمد اما مقاومت ما را در عرصه داخلی و بین المللی، گامهای بلندی درمسیر سرنگونی به جلو پرتاب کرد. به این ترتیب صحت،
جوامع ایرانی در ایالت نورد راین وستفالن همراه با خلق قهرمان و کانون های شورشی، در سال ۲۰۲۰آماده پرداخت بهای آزادی و محقق کردن سرنگونی است. ما از دولت آلمان نیز میخواهیم که مماشات و معامله با رژیم جنایتکاران را بکناری گذاشته و در طرف مردم و مقاومت ایران بایستد.

تظاهرات بزرگ ایرانیان در کلن - آلمان

آندرآس هوپکه Andreas Hupke شهردار منطقه مرکزی شهر کلن در سخنان خود گفت: «بتاریخ آلمان که نگاه میکنیم میبینیم کسانی که در مقابل نازیسم سر خم نکردند، در معرض شکنجه و اعدام قرار گرفتند. و این تشابهی است که من با وضعیت امروزی ایران می بینم. ما مجاز نیستیم با سکوت در مقابل این وضعیت به آن تن دهیم. و از آنجا که مسائل ایران امروز در صدر مطبوعات قرار دارند، من از رسانه ها میخواهم که در گزارش دهی خود فراموش نکنند که مردم در داخل ایران چطور روزمره [علیه رژیم] و برای دمکراسی مبارزه میکنند. ..... من با فعالانی از جنبش سندیکایی ایران صحبت کردم که صرفا بخاطر پخش یک اعلامیه دستگیر و شکنجه شدند. ... از آنجا من تصمیم گرفتم که باید همواره در کنار کسانی باشم که علیه چنین رژیمی مبارزه میکنند و سعی کنم که صدای این مبارزان را تقویت کنم.»

تظاهرات بزرگ ایرانیان در کلن - آلمان

دیتریش تیده، نماینده سابق مجلس از حزب دمکرات مسیحی در سخنرانی خود گفت: «حملات گسترده و منظم به مردم غیرنظامی و شهروندان عادی مصداق "جنایات علیه بشریت" است. اقدامات دولت ایران در طول و بعد از خیزش های اخیر را می توان آشکارا "جنایت علیه بشریت" دانست. رهبران رژیم ایران اذعان می کنند که فعالان خیزش اعتراضی اخیر، طرفداران مجاهدین خلق ایران هستند و آنها را به عنوان "دشمنان خدا" توصیف کرده و علناً خواستار حلق آویز شدن آنها شده ان. این تلاش مستمر رژیم برای نابودسازی مخالفان یک جنایت علیه بشریت است. کشتار سیستماتیک معترضین و اخراج و ربودن تظاهرکنندگان مجروح از بیمارستان به دلیل وابستگی سیاسی آنها جنایت علیه بشریت است. همینطور شکنجه های سیستماتیک و اعترافات اجباری معترضین بازداشت شده، که از تلویزیون دولتی پخش می شود، گواه جنایات علیه بشریت است.»
دیتریش تیده افزود: «برای جلوگیری از تکرار یک قتل عام در زندانهای ایران نیاز به بالاترین درجه توجه بین المللی است. برای انجام این کار، باید به ناظران بین المللی اجازه ورود به کشور داده شود تا آنها بتوانند با دیدن زندانیان به مشخصات آنان دسترسی یابند. .... . پایان هر دیکتاتوری به خونریزی ختم شده و عاری از هرگونه اخلاق انسانی ختم میشود. از اینرو من از دولت آلمان و اتحادیه اروپا می خواهم که کلیه حمایت های خود از رژیم ایران را متوقف کنند و از هر وسیله ای برای پایان دادن به خشونت در ایران استفاده کنند.»

تظاهرات بزرگ ایرانیان در کلن - آلمان

خانم هیله گوزه یاکوب-رولف، رئیس افتخاری سندیکای مددکاران اجتماعی گفت: «من ۲۵ سال است که با جنبش مقاومت ایران در همه فراز و نشیبها همکاری می کنم و مانند بسیاری از زنان و مردان این جنبش هیچگاه امید خودم را برای آزادی از یکطرف و نابودی رژیم آخوندی از طرف دیگر از دست نداده ام. و من همین انتظار را از دولت آلمان هم دارم که قاطعانه تر در مقابل رژیم آخوندی موضع بگیرد. البته این یک پیشرفت هر چند کوچک هست که اروپا و وزارتخارجه کشور ما آلمان اکنون دقیقتر به جنایات رژیم تهران توجه میکند و نسبت به آن هشدار میدهد ولی این بسیار کم است. در مقابل بنظر من این نگران کننده ست که با نمایش مراسم عزاداری برای قاسم سلیمانی این تصویر بخواهد به افکار عمومی جهانی داده شود که یک فرد باصطلاح پرمحبت با هواداران زیاد کشته شده است.نخیر. سلیمانی نه تنها در داخل ایران بخاطر میزان وحشیگری اش شناخته شده بود بلکه او در برخوردش با مخالفان سیاسی قابل مقایسه با هایدریش فرمانده هیتلر می باشد. بعنوان مثال نیروهای سلیمانی عامل حمله سال ۲۰۱۳ (شهریور ۹۲) به کمپ اشرف بعد از عقب کشیدن نیروهای امریکایی بودند. بسیاری از افراد شدیدا مجروح شده و ۵۲ تن از ساکنان اشرف بطرز وحشیانه ای بقتل رسیدند. زنان و مردان مقاومت ایران اما کوتاه نیامدند ... من این فرصت راداشتم که دوبار از نزدیک آنها را در اشرف ۳ ببینم و این میزان شجاعت شان را تحسین کنم. این مقاومت بر خلاف ادعای آخوندها متوقف شدنی نیست. حتی با سرکوب مطلق. علتش اینست که مردم در ایران خواهان تغییر رژیم هستند و حاضرند بهای آنرا نیز بپردازند. .... مقاومت ایران موتور محرک این اعتراضات است. .... این مقاومت قابل اتکاست، خواهان دمکراسی پارلمانی است و برنامه ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی یک مبنای محکم برای ساختن ایران آینده است.»

تظاهرات بزرگ ایرانیان در کلن - آلمان

مریم تهرانی از انجمن زنان ایرانی در بن در سخنان خود گفت:
هلاکت شقی ترین سپاه جرار خامنه ای واقعا جای خوشحالی و تبریک دارد و بشارت روزهای خجسته آزادی است
اکنون به خامنه ای ضعیف و زبون می گوییم تو طی ۱۵ سال گذشته، تلاش داشتی با بزرگنمایی این دژخیم و قاتل، او را ابزاری برای نمایش قدرت نمایی خودت استفاده کنی ولی اکنون دقیقا ۱۸۰ درجه عکس شده است و قتل این فرمانده کشتار و جنایت، تبدیل به عاملی جدی و تعیین کننده در نمایش ضعف و زبونی تو در منطقه و تمامی دنیا شده و ریزش و سرخوردگی گله های پاسدار را سبب شده است. بیخود نیست که خامنه ای از هول حلیم در دیگ کشتار بسیجیان می افتد و در صحنه نعش گردانی که باید به مزدورانش روحیه می داد باز هم انبوهی از مزدورانش را بدست خود به کشتن می دهد. اینست عذاب خدا و آه دل مادران ۱۵۰۰ شهید قیام آبان.
راهبر دلهای ما و امید بزرگ ازادی مردم، برادر مسعود در چنین موقعیتی مثل همیشه، لحظات سرنوشت ساز را شکار کردند، فرمان به پیش را صادر نمودند و همه را به قیام برای ازادی میهن از دست رژیمی وحشی و عقب مانده فراخواندند این قیام مردم و سوز دل مادران و پدران شهداست که ان را خاکستر می کند، چونه اجازه خاکسپاری ساده نیز ندادید ولی برای گورکردن این جلاد اینهمه آلاف و اولوف می چینید با درنده خویی تمام هم طراحی می کرد و هم اجرا و هلاکتش نشانه پایان کار این رژیم است.
یکصدا به برادر مسعود می گوییم: برای برکنده ریش و ریشه ظلم و تباهی از میهن عزیزمان ایران
حاضر، حاضر، حاضر

تظاهرات بزرگ ایرانیان در کلن - آلمان

نسرین محرابی از جامعه ایرانیان بوخوم ـ دورتموند در سخنان خود گفت:
آری خامنه ای خوب بداند که قیام ادامه دارد. او این آرزو را به‌گور خواهد برد که بتواند به‌گفته خودش این قیام را جمع کند. به‌قول رهبر انقلاب برادر مسعود «قیام و شورش برای سرنگونی و حاکمیت جمهور مردم ایران جمع شدنی نیست. ... زمان تکثیر و گسترش و پهن کردن کانون‌ها و محله‌ها و شهرهای شورشی است، نه جمع کردن! آنچه در برنامه و دستور است، جمع کردن تمامیت نظام ولایت و اذناب آن است».
به برادر مسعود که سال ۲۰۲۰ را سال سرنگونی نامیدند. با قلب و جان حاضر میگوییم. با تمام توان و جان و مال و هر چه به میدان می شتابیم و برای سرنگونی ولایت فقیه و آزادی میهنمان بهر قیمت آماده ایم.
شورشی جنگاور حاضر حاضر تا آخر

پگاه جهانمیری از جامعه ایرانیان بن سیاست مماشات دولت آلمان را مورد حمله قرار داده و گفت:
تعجب من از تلویزیونهای آلمان و لابی های این رژیم وحشی است که تلاش می کنند از یک جلاد، یک قهرمان درست کنند، آیا راینهارد همدست بزرگ هیتلر که بدست مبارزان چک مجازات شد نیز یک قهرمان بود یا یک قاتل بزرگ، چرا با پول مالیات دهندگان آلمانی، چنین وقیحانه پروپاگاند می کنید، شرم کنید و مردم ایران این را هیچوقت فراموش نخواهند کرد.
یکبار برای همیشه به دولت آلمان می گوییم که دیگر زمان مماشات تمام شده است و باید در طرف مردم ایران و نه جنایتکاران بایستند، دیگر دستهای خونین روحانی و ظریف نیز مثل خاتمی برای برای همه دنیا رو شده است. کسی که دستش توی دست ملاست اونهم شریک جرم این آخونداست
از طرف خودم و جوانانی که دور از میهن عزیزمان بزرگ شده ولی در ارزوی ایران آزاد هستند به رهبر انقلاب برادر مسعود می گوییم که در پاسخ به فراخوان آمادگی برای قیام ما همه حاضر هستیم
کسی که دستش توی دست ملاست اونهم شریک جرم این آخونداست

محسن عضدانلو در بخشی از سخنانش اظهار داشت:
هم میهنان عزیز، مضحک تر از تقلاهای رژیم پا به گور تلاشهای عده ای مزدور یا نان به روز خور خارجی یا فارسی زبان برای قهرمان ملی و میهنی و دارای محبوبیت جلوه دادن این جانی بی رحم است که مورد تنفر خلق های منطقه است، جنایتگاری که فرمان قتل عام کودکان معصوم قربانی بمبارانهای شیمیایی و مردم عراق و لبنان و یمن و نیز جنایت بیرحمانه در کشتار مجاهدین در اشرف و آخرین آنها کشتار قیام آفرینان آبان ۹۸ بخشی از پرونده سیاه اعمالش است.
آقای مسعود رجوی گفت: هلاکت قاسم سلیمانی ترسیم کننده مرز بین دوست و دوشمن در منطقه است و افزود کسانی که با رژیم و قاسم سلیمانی هستند ماهیت ارتجاعی خود را برملاء می کنند. و نیروهای میرا و محو شونده هستند.

میترا هرسینی از انجمن زنان ایرانی در کلن در بخشی از سخنانش چنین گفت: خامنه‌ای اکنون در ضعیف‌ترین مختصات ممکن طی چهار دهه گذشته بسر می برد. ریزش نیرو و یاس و سرخوردگی در میان متولیان و کارگزاران رژیم، خود را در تار و پود رژیم آخوندی به نمایش گذاشته است. از سوی دیگر جامعه ایران با کانونهای شورشی در حال قلیان و انفجار نهایی است. این همان جوهر و مضمون عنصر کلیدی به‌نام«کس نخارد» می باشد.
بقول رهبر مقاومت آقای مسعود رجوی خطاب به خبرگان حکومت:«شورش و عصیان آبان را دیدید. این شمه‌ای از آتش قهر و انتقام خلق ستمدیده و شهیدان است. کیفری سخت و سنگین در انتظار شماست. عمامه‌ها را بردارید. خامنه‌ای را حذف و خود را منحل کنید. هیچ راه دیگری وجود ندارد».

رحمان کریمی شاعر مقاومت در استحکام کلامش در شعری زیبا چنین خواند:
ای روز وصال خلق شتاب کن شتاب!
آشنای من مباش
که خود آشنای نا آشنایان بی آشیانه ام
تهیدستان باغ داغ های جانگداز
گلگشت جگرسوختگان میهنم.
مرا صدا مکن
که خود صدای گنگ نا شنیده ام
به میهنت نگاه کن
که قتلگاه بسی صداها شد.
آه
بر خاک خیمه گاه ملعونان
چه کجاوه ها افتاده
چه پاهای پر از آبله
و چه واژگان تیر خورده
چه لیلی ها و چه مجنون ها
با گیسوی پریشان در بادهای بادیه
خفته اند در بستر ابدیت شرف
آری خفته اند تا معنی دهند
عشق و اراده انسان ناب را.

مرا جستجو مکن که هیچ هیچم
بگرد و بیرون بکش اندر میان ازدحام پوچ
پیکر خونین حقیقت را.

مجید بافری از شورای ایرانیان کلن در سخنان شیوا و شعرگونه‌اش منجمله گفت: شبهای سیاه پای در قبر و روزهای تلخ حکومت آخوندها را قطره قطره خون شما شکست
گلوله های سربی را عاشقانه پذیرفتید تا ترنم آوازتان هیبت جلاد ذوب کند
به نام مقاومت و انقلاب نوین مردم ایران به آخوندهای جنایتکار میگوئیم
آی دزدان رستکاری مردم ایران زمستانهای طراوت هر برگ و بنفشه
سبزینه و طراوت هر باغ و بیشه را در غارت شبانه خود سوختید و غیر از تفرت و نفرین نیندوختید .
عصرتان عصر کشتار به نام دین و عصر دروغهای مقدس عصری که با اگر شاخه گلی از نسترن شکفت سر سبزی اش را توطئه نام نهادید به جای گندم و نان مردم دروغ و درد و ریا رویاندید شرمتان باد شرمتان باد که از رهائی باغ و بهار میگوئید در حالی که خون پویا بختیاری ها فاطمه مصباح و نکیتاها از دستانتان می چکد خون پاک قیام آفرینان و شهیدان آبانماه از چهره هاتان نگاره های تزویر و ریا زدود کجایید مدعیانی که با چراغ چشم جغد از روحانی انتظار معجزه داشتند و می پنداشتند افعی کبوتر بزاید.