تظاهرات در کپنهاک در محکومیت حکم سنگسار سکینه محمدی و بزرگداشت سالگرد قیام ۱۸ تیر

ایرانیان آزاده و یاران مقاومت مقیم دانمارک روز شنبه نوزدهم تیرماه به مناسبت سالگرد۱۸ تیر تظاهرات با شکوهی مقابل عفو بین الملل درکپنهاک برگزار کردند.
تظاهرکنندگان عکسهای شهدای بخون خفته ۱۸ تیر ۷۸ و خرداد ۸۸ را با خود حمل کرده ویاد آنان را گرامی داشتند.


شرکت کنندگان ابتدا با به اهتزاز درآوردن پرچمهای ایران وآرم سازمان ترانه یاردبستانی را به صورت جمعی خواندند .
دراین تظاهرات پیامی از سوی انجمنهای ایرانی مقیم دانمارک قرائت شد که در قسمتهایی از آن چنین آمده بود:
"ماایرانیان مقیم دانمارک هواداران شورای ملی مقاومت آکسیون امروز خود را در حمایت از قیام مردم ایران  برای تغییر دموکراتیک در ایران و در اعتراض به احکام ضدانسانی سنگسارو اعدام به خصوص اعدام نوجوانان  برگزار میکنیم.

این آکسیون بمناسبت سالگرد 18 تیر, روز قیام دانشجویان و مردم ایران علیه تمامیت رژیم ملایان برگزار میشود. طی روزهای اخیر بازاریان شریف تهران, تبریز, مشهد و اصفهان با اعتصاب خود با اعتراضات  شجاعانه دیگر اقشار کشور همراه شده اند.
آکسیون امروز مادردانمارک بخشی از کمپین بین المللی هواداران مقاومت ایران در پایتختها و شهرهای بزرگ سراسر اروپا, آمریکا, کانادا و استرالیا می باشد. 
ما امروز دراینجا جمع شده ایم تا سالگرد قیام ۱۸ تیر را گرامی بداریم , قیامی که  استمرار مبارزات مردم ا یران از سال ۶۰ به بعد  بود . این قیام درادامه خود از خردادماه سال گذشته به جنبشی گسترده و مردمی و مستمر  تبدیل شده است . جنبشی که با الهام از مقاومت وایستادگی اشرفیان قهرمان با شعارمرگ بردیکتاتور و مرگ براصل ولایت فقیه هرروز عمیقتر و رادیکالتر شده و عناصر سازشکار را ازصفوف خود طرد کرده و راه خود را به جلو باز می نماید.
ما ایرانیان در این آکسیون علیه حکم ضد بشری سنگسار توسط رژیم ملایان بطور مشخص علیه خانم سکینه محمدی آشتیانی که در آستانه مجازات قریب الوقوع سنگسار قرار دارد اعتراض نموده و خواستار دخالت بلادرنگ جامعه بین المللی  و ارگانهای مدافع حقوق بشر میگردند."
سپس شرکت کنندگان با مشت های گره کرده شعارمیدادند:
ماهمه یک ندائیم ما همه یک صدائیم . ندای ما نمرده خامنه ای است که مرده . ملت ایران زمین ......دیکتاتوروبزن زمین بزن زمین. زندان شکنجه اعدام سنگسار دیگر اثر ندارد. زندانی سیاسی آزاد باید گردد. خامنه ای قاتله ولایتش باطله  . این ماه ماه خونه خامنه سرنگونه ...خامنه ای بدونه بزودی سرنگونه
...... مرگ بردیکتاتورمرگ برخامنه ای
درپایان تظاهرکنندگان  شروع به راهپیمایی کردند و با خشم فراوان شعار میدادند مرگ بردیکتاتور مرگ برخامنه ای خامنه ای قاتله ولایتش باطله و سپس با پخش سرود ای جوانان وطن عکسهای خامنه ای واحمدی نژاد را بعنوان جنایتکارترین فرددنیا با پا محکم روی عکس آنان کوبیده ولگد مالشان کردند.
  دانمارکیهایی که از محل رد میشدند دسته دسته میایستادند وحمایت خود را ازتظاهرکنندگان ابراز میکردند.